Mad ud af huset
Fra : Michael

Dato : 05-04-08 10:34

Hej gruppe,

Er der nogle der har erfaring med mad leveret fra Smageriet. Det ser
virkelig lækkert ud det de præsenterer på deres hjemmeside og priserne
ser ligeledes rimelige ud. Men er det i orden? Kvalitet, service, etc

Mvh
Michael

Fra : Kim

Dato : 05-04-08 12:38

"Michael" <hha@doh.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogle der har erfaring med mad leveret fra Smageriet. Det ser
> virkelig lækkert ud det de præsenterer på deres hjemmeside og priserne ser
> ligeledes rimelige ud. Men er det i orden? Kvalitet, service, etc

Hej

Smageriet ser ud til at være Kokken & Jumfruen i ny forklædning.

Hvis man søger på de cvr.nr. der opgives på hjemmesiden ser
det ud til at det er K & J der ejer det nye selskab.
Så mon ikke kvalitet og service er den samme.....

-Kim

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 05-04-08 13:58

On 5 Apr., 11:34, Michael <h...@doh.dk> wrote:

> Er der nogle der har erfaring med mad leveret fra Smageriet. Det ser
> virkelig lækkert ud det de præsenterer på deres hjemmeside og priserne
> ser ligeledes rimelige ud.

Priserne er chokerende lave, i forhold til, at der bliver lovet den
bedste mad i verden, der kaster glans udover bjergenes tinder og mange
andre lovord. Jeg ville holde mig langt væk.

Et kuriosum, så har de en toskansk menu, der introduceres med et
poetisk stemningsbillede at Toscana. Og blandt retterne finder man
intet, siger og skriver intet, toskansk. Sikke nogle tosser!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-04-08 12:03

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikke nogle tosser!

Tosser? Må jeg være fri!

Folkene bag en hjemmeside, der om en "Confirmations menu" [sic] skriver
"DENNE DEJLIGE MENU ER TIL BEGIVENHEDEN. HVOR KUN DET BEDSTE ER GODT NOK. EN
SAMMENSÆTNING AF 4 RETTERS ULTIMATIV KREATION - KULMINERER EN FESTOPLEVELSE
UD OVER BJERGENES TINDER, SÅ ALLE SANSER BLIVER VAKT" er da ikke tosser. De
lyder da som mennesker, der i allerhøjeste grad skal tages alvorligt, og det
er helt sikkert et sted, hvorfra jeg vil overveje at få leveret maden,
skulle jeg afholde en "Confirmation".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-04-08 12:10

Det er lidt sjovt, det her. Smageriet, der jo er kendt for at levere
"Kulinarisk mad" (det skriver de altså selv), har simpelthen banebrydende
indsigt:

"Smagen kommer til udtryk gennem de råvarer vi tilbereder og de
sammensætninger vi har valgt".

Ikke et øje er tørt.

Og så rammer de helt plet, når de karakteriserer det sydeuropæiske køkken:
"Modsætningerne møder du i de buffeter og retter som også er præget af
danske råvarer, amerikanske koncepter og sydeuropæiske retter. Disse med den
særlige smag af surt, sødt, stærkt og aromatisk".

Og de fortsætter gudhjælpemig:

"Vi håber du vil nyde vores catering og samtidig få et strejf af den
eksotiske stemning, som vi også har hentet fra landene omkring middelhavet
med deres gode olivenolier, forskellige tørrede tomater, smagsfulde oste og
meget mere".

Tak for kaffe.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lotte

Dato : 07-04-08 03:17

On 5 Apr., 05:34, Michael <h...@doh.dk> wrote:
> [...]
> virkelig lækkert ud det de præsenterer på deres hjemmeside og priserne
> ser ligeledes rimelige ud. Men er det i orden? Kvalitet, service, etc

Hej Michael
Jeg har lige fået mad fra dem i weekenden.
Jeg havde også seriøse overvejelser da priserne er absolut gode.
men jeg blev meget positivt overrasket.
Maden var lækker, der var massere af det (også selv om der kom felere
mænd med god appetit) og pænt anrettet i flotte fade. Lige til at
sætte på bordet.

Der kom sms om formiddagen om det præcise tidspunkt de ville levere på
og det passede.
så jeg har kun positive ting at sige, og gode anbefalinger.

Vh Lotte

Fra : Aslandk@gmail.com

Dato : 08-04-08 06:39

> Der kom sms om formiddagen om det præcise tidspunkt de ville levere på
> og det passede.
> så jeg har kun positive ting at sige, og gode anbefalinger.
>
> Vh Lotte

Hej Lotte,

Det var rigtig godt at høre. Jeg vil give Jens B ret i at deres
formulering brugt på deres hjemmeside er helt latterlig, men jeg har
bestemt mig for at give dem en chance, efter at have talt med dem og
fået en udmærket forklaring på hvad der gik galt dengang K&J var under
kraftig beskydning.

Må jeg være så fræk at spørge hvilken menu i fik?

Mvh
Michael

Fra : -V-

Dato : 08-04-08 15:08

On Apr 8, 2:39 pm, Asla...@gmail.com wrote:
> fået en udmærket forklaring på hvad der gik galt dengang K&J var under
> kraftig beskydning.

Vil du dele den forklaring med os?

-V-

Fra : Aslandk@gmail.com

Dato : 09-04-08 01:11

On 8 Apr., 23:07, -V- <valdem...@gmail.com> wrote:

> Vil du dele den forklaring med os?
>
> -V-

Jeps,

Der var sikkert flere ting som ikke var i orden, bl.a manglende
levering, eller levering der ikke kom til tiden, men en af de værste
ting i mine øjne var fordærvet mad, der gjorde folk syge. Grunden
hertil var (ifølge smageriet) at de lavede den fejl at levere varmt
oksekød, som var færdigstegt. Når det så stod i kasserne i længere tid
opstod der gode vilkår for baktereidannelse. I dag lynsteger de kødet
og køler det ned straks efter. Kunden får så en nøje beskrivelse af
hvordan kødet færditilberedes før servering. Det samme gælder de andre
råvarer som skal serveres varme.
Måske er jeg stadig blåøjet, men som I sikkert ved får man nogle gange
en enten god eller dårlig fornemmelse når man har talt med personerne
selv, og min er ok mht til firmaet efter jeg talte med dem. De lagde
også vægt på at den eneste relation de har til K&J er at de er eget af
dem. Nu må vi se. Lotte havde en god oplevelse, det håber jeg også jeg
får. Skal nok vende tilbage efter den 19/4.

Mvh
Michael