Flammen og citronen
Fra : BettinaP

Dato : 07-04-08 09:57

Her en lille anmeldelse efter en rigtig fed oplevelse i Imperial i aftes.
Fremragende film!

Mads Mikkelsen er ikke særlig overbevisende, men han overskygges så totalt
af thure lindhardt, at det er til at leve med, da han jo nærmest kun bliver
en birolle i forhold til. Thure: en præstation til et stor 13 tal med kryds
og slange og + og alting

en kanon fremstilling af den totale paranoia alle må have være offer for
under krigen. Nøj hvor var jeg ikke sikker på om jeg havde styr på hvem der
havde sagt og gjort hvor meget af det de påstod.

Herligt at der ikke var helte og de onde, at alting var så gråt så gråt.

genialt...gå ind og se den!

BettinaP

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-08 09:55

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der havde sagt og gjort hvor meget af det de påstod.
>
> Herligt at der ikke var helte og de onde, at alting var så gråt så gråt.

Emnet er spændende - hvad får folk til at blive selvmordsbombere?

Det var de jo NÆSTEN, de to danske terrorister eller helligkrigere, der var
vildledt til at tro at det kortede krigen fx bandt tyske tropper her

Hvorfor laver man en film med LANGT flere skud i et par dramatiske 1944 uger
end der blev skudt i hele krigen i DK ?
Er det ikke at spille for galleriet og fremmøde=billetsalg er jo sikret med
den markedsføring , filmen har fået

Tyskernes etik var OK i DK, de skød i selvforsvar og vi havde lovet
FREDSBESÆTTELSE til gengæld for at vi gjordes rige og levede i mad-luksus
9.4.40-5.5.45
Intet land mistede så få liv som os i den tid, bortset fra neutrale

Fra : Bo Warming

Dato : 09-04-08 07:28

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Her en lille anmeldelse efter en rigtig fed oplevelse i Imperial i aftes.

snip

> genialt...gå ind og se den!

Bogen som er lavet over film-fiktionen kunne hedde
"Citronen presset til det yderste"

Vore tough guy helte "nakker nazier" og flår kraniekassen op på melblege
fjender og kvaser cigaetter og sparker bilen igang mens de smækker ammu i
kanonen og og amfetaminens korte spark i hjertepumpen får alle sanser op i
det røde felt

Frihedskæmperne var skadelige vedr alt og splatfilmen er til grin

Fra : tina hedeman

Dato : 19-04-08 09:37

hej
nu var jeg inde og se den igår og jeg spørger dumt!!!!
men flammen og citronen skød de så uskyldige mennesker eller var det bare
hende betty der fik "hjernevasket" flammen?
forstod eller en af dem havde overlevet ang fortælling om hvordan det var
forgået osv.
men thure lindhart spillede helt vild godt.
Men mads mikkelsen kan man bare ikke høre hvad siger han snøvler.