Bosch opvasker - ikke så godt...
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 21:51

Hej NG.

På det seneste er vores Bosch opvasker blevet mindre stabil.
Det er især ting på nederste hylde der ikke bliver ordentlig rene (men det
kan selvfølgelig skyldes at det mest er glas o. lign. der er på den øverste
og de er jo ikke nær så beskidte). På nederste hylde er der primært
tallerkener og gryder/skåle.

Mit bedste gæt ville være at der ikke er tryk nok på vandet indeni maskinen,
men kan sådan en pumpe tabe kræfterne eller er det virker/virker ikke ?

Vi har selvfølgelig prøvet "de nemme løsninger" såsom at skifte til de dyre
neofos tabs og køre et par tomme maskiner med en flaske maskinrens, dog uden
succes.

Skulle ovenstående få en klokke til at ringe eller har du andre forslag til
hvad der kan være galt, så glæder jeg mig til at læse videre (og til at
slippe for at vaske op i hånden

Per Olsen.

Fra : Mogens

Dato : 10-04-08 21:58

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maskinen,
> men kan sådan en pumpe tabe kræfterne eller er det virker/virker ikke ?

Det er ofte spulearmene, der tilstopper - check dem.
En ært eller glasskår kan også "handicappe" spulemotoren.
Desuden sidder der på maskinens venstre side (set forfra) og under
sidekammeret et mindre trykkammer, der har tendesn til at tilstope. Hvis din
maskine er 3-4 år gammel, kan det være problemet...

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 22:06

Jeg vil benytte min fredag aften til at kigge det hele lidt grundigt efter.
Foreløbig tak. Andre forslag er selvfølgelig også velkomne.

Mvh. Per.

Fra : Olsen

Dato : 14-04-08 10:46

Per Olsen wrote:
> [...]
> andre forslag til hvad der kan være galt, så glæder jeg mig
> til at læse videre (og til at slippe for at vaske op i hånden

På min den gamle Bosch har jeg et par gange pillet rørsystemet, der sidder
på venstre side (set forfra) af maskinen ud og skyllet det godt igennem for
sæberester m.m. Ret besværligt, men virksomt.

Jeg tager altid foto inden jeg skiller det ad, så jeg ikke står tilbage med
5 skruer !

\Olsen