Centralstøvsuger hvilken anbefaler I?
Fra : Pro

Dato : 09-04-08 16:07

Hvilken centralstøvsuger anbefaler I til et 200 kvadratmeter hus i et plan?'
....gode forslag ønskes...på forhånd tak. Kim

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 09-04-08 17:54

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken centralstøvsuger anbefaler I til et 200 kvadratmeter hus i et
> plan?'
> ...gode forslag ønskes...på forhånd tak. Kim

Prøv evt. at gå på google og vælge grupper.
Så kan du søge tilbage i denne gruppe, idet spørgsmålet har været oppe og
vende et par gange.

Mvh
Mads K

Fra : brian

Dato : 14-04-08 13:43

On Wed, 9 Apr 2008 18:54:14 +0200, "Mads Kristiansen"
<madsk.fjernes.@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Prøv evt. at gå på google og vælge grupper.
>Så kan du søge tilbage i denne gruppe, idet spørgsmålet har været oppe og

Når du bestiller så check lige meter rør der er med.
Det er nemmere i forhandlingen af få ekstra end bagefter.

Jeg har selv en cycklovac skal lige senere idag finde link til
salgsmanden

Pas på rør dimensioner ved køb nogle har markant mindere diameter.

Husk at du vil have afbryder i håndtag.
Husk du vil sikkert gerne have 10 elle 12 meter slange (standart er
vist 8)

Tænk over om du kan få plads til fejebakke det er en dejlig ting i
køkkenet. (ærger mig bare over at jeg ikke fik ved spisebordet (børn
1-3 år))

Da jeg købte min fik jeg raskvæk forhandlet dobbelt rør længde samt
dobbelt samlekitt med i prisen.

Men min skal godt nok tømmes 3 gange årligt (vi har børn og støvsuger
min 1 gang dagligt)

Fra : Peter C:

Dato : 14-04-08 21:12

> Pas på rør dimensioner ved køb nogle har markant mindere diameter.

Jeg ved ikke hvordan alle andres rør er, men Frithiof har den "politik" at
rørene er lidt større i diameter end slangen, således at hvis det kan komme
igennem slangen, kan det også komme igennem røret = ingen fastsiddende
dimser i rørene.

> Husk at du vil have afbryder i håndtag.

Enig ... det kan være lidt pebret (mener at slangen kostede 1000,- uden
afbryder og 2000,- med) men det er en feature man ikke vil undvære.

> Husk du vil sikkert gerne have 10 elle 12 meter slange (standart er
> vist 8)

Knap så enig ... husk at vælge slangen lang nok til "worst case" (længest
væk hjørne) men så heller ikke længere. Man render og skvatter i al den
slange, og den er slem nok at bakse med uden man behøver 2-3 meter ekstra
der aldrig er brug for.

MVH Peter C:

Fra : brian

Dato : 15-04-08 08:37

On Mon, 14 Apr 2008 22:12:10 +0200, "Peter C:" <pede_71@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>igennem slangen, kan det også komme igennem røret = ingen fastsiddende

Jeg stod selv og vippede mellem Frithiof og cycklovac men prismæssigt
vandt cycklovac. Jeg tror de to mærker er meget lig i præstationer.

Enig men nogle billig modeller har jeg set med meget små rør diameter.

>Enig ... det kan være lidt pebret (mener at slangen kostede 1000,- uden
>afbryder og 2000,- med) men det er en feature man ikke vil undvære.

Hmmm ham her http://www.x-dustshop.dk/ er jyde og normalt til at
handle med.

> [...]
>væk hjørne) men så heller ikke længere. Man render og skvatter i al den
>slange, og den er slem nok at bakse med uden man behøver 2-3 meter ekstra

ok ja enig men når jeg tænker på at slæbe en støvsuger bag mig så er
slangelængden intet at sammenligne med.

Eneste problem med en centralstøvsuger er at man desværre kan høre når
konen kalder med nye opgaver mens man støvsuger.

Fra : Peter C:

Dato : 11-04-08 07:47

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken centralstøvsuger anbefaler I til et 200 kvadratmeter hus i et
> plan?'
> ...gode forslag ønskes...på forhånd tak. Kim

Jeg har en Frithiof Futura 200 og tør godt anbefale den.

Den forbruger "kun" 1300W men suger bedre end nogen almindeligt støvsuger
.... om den så hedder "2200W Super max-flow Hepa"
Den er poseløs og skal kun tømmes 1 gang årligt ... sugestyrken er næsten
uændret selv ved fuld spand.
Tilbehøret (slange, mundstykker) er af en glimrende kvalitet, og lader ikke
nogen anerkendte mærker noget efter.
Monteringen af selve sugeenheden er nem og uden problemer (rørmonteringen er
jo individuel fra hus til hus)

.... om du skal have en større model end 200 ved jeg ikke, men Frithiof skal
du ikke være bange for at købe

MVH Peter C:

Fra : Pro

Dato : 11-04-08 15:16

"Peter C:" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er jo individuel fra hus til hus)
>
> ... om du skal have en større model end 200 ved jeg ikke, men Frithiof

Tusind tak for input...tror osse jeg vælger en Frithiof Futura...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-08 00:59

On Apr 9, 5:06 pm, "Pro" <No_Spam_M...@msn.com> wrote:
> Hvilken centralstøvsuger anbefaler I til et 200 kvadratmeter hus i et plan?'
> ...gode forslag ønskes...på forhånd tak. Kim

Vi har lige inst. en Frithiof Alt-i-2 Platin fra Lavprisvvs.dk:

http://www.lavprisvvs.dk/shop/frithiof-alt-i-2-platin-225998p.html

Den er rigtig god og det var meget nemt at sætte op.
Vores hus er 2 plan, der er 3 kontakter og en vac-pan.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-04-08 03:09

On Apr 14, 10:12 pm, "Peter C:" <pede...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> igennem slangen, kan det også komme igennem røret = ingen fastsiddende

Frithiofs rør er noget større end mundstykket.

> Enig ... det kan være lidt pebret (mener at slangen kostede 1000,- uden
> afbryder og 2000,- med) men det er en feature man ikke vil undvære.

Helt enig.

> [...]
> væk hjørne) men så heller ikke længere. Man render og skvatter i al den
> slange, og den er slem nok at bakse med uden man behøver 2-3 meter ekstra

Vi valgte vores lige under worst case, den vi købte kan lige knapt nå
ind i hjørnet i påklædningsværelset, men det er det mindst
trafikkerede sted i huset, så det må tages med den alm. når bilen skal
støvsuges.

Fra : brian

Dato : 15-04-08 14:32

> [...]
>ind i hjørnet i påklædningsværelset, men det er det mindst
>trafikkerede sted i huset, så det må tages med den alm. når bilen skal

Med mindre at central støvsugeren alligevel er i garagen og man sørger
for at forhandle sig til nok sugekontakter og dermed bare sætter en op
i garagen.

Fra : Pro

Dato : 15-04-08 16:17

Tak for mange gode hints.

Tror jeg vælger Frithiof alt i 2, og sætter en sugekontakt i garagen
støvsugeren er placeret der...så vi ikke behøver opbevare den gml. dags
støvsuger.

Mange tak for gode erfaringer.

Mvh. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 19:31

selv tak god arbejdslyst

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-04-08 03:10

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-04-08 02:16

On Apr 15, 3:32 pm, brian <n...@no.dk> wrote:

> Med mindre at central støvsugeren alligevel er i garagen og man sørger
> for at forhandle sig til nok sugekontakter og dermed bare sætter en op
> i garagen.

Jeg har skam rør + fittings nok tilbage til at lave udtag i fyrrum/
værksted og et i stalden ud mod gårdspladsen men det er lavt
prioriteret.
Det skal i hvert fald ikke være udgiften til en sugekontakt som skal
afgøre det, det skal være behovet

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-04-08 02:17

On Apr 15, 5:16 pm, "Pro" <No_Spam_M...@msn.com> wrote:
> Tak for mange gode hints.
>
> Tror jeg vælger Frithiof alt i 2, og sætter en sugekontakt i garagen
> støvsugeren er placeret der...så vi ikke behøver opbevare den gml. dags
> støvsuger.

Den er nu god at have til rengøring af filteret i centralstøvsugeren
hvis man ikke vil have 2 filtre.