Ultralyd til 200 kr. kan skræmme edderkobb~
Fra : Morten

Dato : 09-04-08 08:21

Hej!

Er der nogen der ved, om det virkelig kan passe af denne "dims" kan holde
edderkobber ude af huset?

http://www.skadedyrs-shoppen.dk/site/da/Webshop/products/show/360

Min tanke er om man kan lave et komplet edderkobbefrit hjem, ved at sætte
1-2 af disse op i hvert rum ...?

/Morten

Fra : Max

Dato : 09-04-08 08:26

Hej Morten

> Min tanke er om man kan lave et komplet edderkobbefrit hjem, ved at
> sætte 1-2 af disse op i hvert rum ...?

Du kontakter bare firmaet og får en aftale med dem om at du får
dine penge tilbage hvis du møder en edderkop i dit hjem efter
du har installeret dem.

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 09-04-08 08:29

Morten wrote:

> [...]
>
> http://www.skadedyrs-shoppen.dk/site/da/Webshop/products/show/360
>
> Min tanke er om man kan lave et komplet edderkobbefrit hjem, ved at sætte

Vær naturligvis opmærksom på, at hvis du fjerner alle edderkopperne, der
sjældent giver nogen gener bortset fra lidt spindevæv, så giver du fri
adgang til alverdens andet kryb, som edderkopperne ellers ganske
effektivt bekæmper.

Fra : Kåre

Dato : 09-04-08 08:45

> [...]
> sjældent giver nogen gener bortset fra lidt spindevæv, så giver du fri
> adgang til alverdens andet kryb, som edderkopperne ellers ganske effektivt

Men det kryb er Morten bare ikke er rædselslagen for...

Kåre

Fra : Holst

Dato : 09-04-08 09:02

Kåre wrote:

> Men det kryb er Morten bare ikke er rædselslagen for...

Ja, det er jo lige det. Nu kender jeg ikke Morten og kendte derfor ikke
til hans fobier.

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-08 09:12

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spindevæv, så giver du fri adgang til alverdens andet kryb, som
> edderkopperne ellers ganske effektivt bekæmper.

Nemlig Holst. Der er på det nærmeste "dødsstraf" for at slå
edderkopper ihjel her i mit hjem. De er nyttedyr, og de er sikkert
mere bange for os end vi er for dem, og spindelvæv er da ikke det
værste at fjerne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kåre

Dato : 09-04-08 09:34

> [...]
> ihjel her i mit hjem. De er nyttedyr, og de er sikkert mere bange for os
> end vi er for dem, og spindelvæv er da ikke det værste at fjerne.

Hej Tove

Et citat fra dit indlæg:
"Der er på det nærmeste "dødsstraf" for at slå edderkopper ihjel her i mit
hjem".

Og dette skriver du i din signatur:
"Beware of people who dislike cats"

Rent faktisk vil du slå din kat ihjel ???
Da jeg havde katte, havde jeg ikke lige så mange edderkopper som nu.
Og fandt man en stor 8-benet, så kunne man bare hente en kat, så var den sag
klaret

mvh
Kåre

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-08 10:01

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Da jeg havde katte, havde jeg ikke lige så mange edderkopper som
> nu. Og fandt man en stor 8-benet, så kunne man bare hente en kat,

Hej Kåre.

LOL Nu var dødsstraf jo skrevet i citationstegn, så helt
bogstaveligt bliver det nok ikke taget. De katte jeg har haft har
ikke ligefrem slået edderkopperne ihjel, men har syntes at de var
sjove at lege med. Dette gælder også min nuværende hunkat, d.v.s.
hun er nærmest ligeglad med dem, så her i huset får de lov at være i
fred.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-04-08 10:07

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> edderkopper ihjel her i mit hjem. De er nyttedyr, og de er sikkert
> mere bange for os end vi er for dem, og spindelvæv er da ikke det

Hvorfor kravler de så ned i hovedet på os om natten?

--
Bjarke Andersen

Fra : Holst

Dato : 09-04-08 10:58

Bjarke Andersen wrote:

> Hvorfor kravler de så ned i hovedet på os om natten?

Fordi vi jo alle skal spise et par edderkopper hvert år.

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-08 10:57

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> crashed Echelon writing

> Hvorfor kravler de så ned i hovedet på os om natten?

Det har jeg så godt nok aldrig oplevet. Det hører nok til
sjældenhederne.