Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gratis tool til organisering af billeder??
Fra : Jake

Dato : 09-04-08 21:53

Hej,

Er der nogen derude der kan anbefale et godt tool til organisering af
billeder?

Jeg har en stor samling billeder som ligger i 1 mappe.

Jeg er på udkig efter et tool som kan organisere billederne efter den dato
de er taget. Værktøjet skal kunne oprette en mappestruktur automatisk
baseret på disse datoer og placere billederne i de korrekte dato-mapper.

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-04-08 21:55

Jake skrev den 09-04-2008 22:53:
> [...]
> de er taget. Værktøjet skal kunne oprette en mappestruktur automatisk
> baseret på disse datoer og placere billederne i de korrekte dato-mapper.

Windows Stifinder

Visning Detaljer, sorter efter dato.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Jake

Dato : 10-04-08 07:20

> Windows Stifinder
>
> Visning Detaljer, sorter efter dato.

Ok...det kan man selvfølgelig....men jeg er på udkig efter et værktøj
som kan gøre det hele automatisk for mig...Jeg har 10GB billeder der
skal sorteres.

Fra : emj

Dato : 10-04-08 08:59

Jake skrev:

>Ok...det kan man selvfølgelig....men jeg er på udkig efter et værktøj
>som kan gøre det hele automatisk for mig...Jeg har 10GB billeder der
>skal sorteres.

Picasa
http://picasa.google.dk/

Hilsen emj

Fra : ab©

Dato : 10-04-08 08:37

"Jake" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen derude der kan anbefale et godt tool til organisering af
> billeder?

F.eks. XNWiew kan sortere efter billedbeskrivelsen - d.v.s. at man kan have
billederne liggende hvor som helst og kalde de billeder frem, man ønsker.
Eksempelvis søge på "Kreta" / "strand" / "solnedgang" eller hvad man lige
står og skal have frem - http://www.pcworld.dk/download/13/1462

ab©

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-04-08 08:46

"Jake" <nospam@spam.dk> wrote in message
> [...]
> de er taget. Værktøjet skal kunne oprette en mappestruktur automatisk
> baseret på disse datoer og placere billederne i de korrekte dato-mapper.

Prøv at se på Picasso.
Mvh,
Hans

Fra : Jake

Dato : 10-04-08 11:21

Hej igen,

Og tak for responsen

Picasso kan - sidst jeg checkede - ikke generere en mappestruktur baseret på
de datoer som billederne er taget...eller er der sket noget nyt siden sidst?

Hvis jeg har taget følgende billeder:

på følgende datoer

1. januar 2008
1. februar 2008
1. marts 2008

så skal programmet generere en mappe der hedder
2008. I mappen 2008 skal der være 3 mapper der hedder januar, februar og
marts og i hver af disse mapper
skal a, b og c ligge.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 10-04-08 14:53

Jake wrote:
> [...]
>
> så skal programmet generere en mappe der hedder
> 2008. I mappen 2008 skal der være 3 mapper der hedder januar, februar og

Jeg gemmer selv mine fotos efter følgende struktur:

2008
2007_03
2007_03_01
2007_03_02
.
.
2007_04
2007_04_01
2007_04_02
2007_04_03
.
.

I de enkelte mapper pr. dato er filerne naturligvis placeret.

Men det at få placeret selve filerne er noget som tømme softwaren gør -
det er ikke organisationssoftwaren. Det virker efter min mening lidt
tosset at flytte rundt på filerne efter de er hentet ind på harddisken.
De skal placeres korrekt når kameraet/kortet tømmes.

Jørn

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-04-08 15:57

Jake skrev:
> [...]
>
> så skal programmet generere en mappe der hedder
> 2008. I mappen 2008 skal der være 3 mapper der hedder januar, februar og

Tror du selv bliver nødt til at danne mapperne og så flytte filerne sv. til.

Picasa har ikke farvestyringsmulighed og resultaterne kan blive
øh...interessante

Faststone har farvestyring, er hurtigt og benytter stifinders
mappesortering men du kan tacke eller lable som du lyster

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Jake

Dato : 10-04-08 18:07

Jeg fandt et program der hedder "PictureRetitle" som kan det jeg
efterspørger...Problemet er bare at den åbenbart overser nogle filer...så
jeg leder efter et lignende program med samme funktionalitet - bare bedre...

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 11-04-08 10:14

Jake wrote:
> Jeg fandt et program der hedder "PictureRetitle" som kan det jeg
> efterspørger...Problemet er bare at den åbenbart overser nogle filer...så
> jeg leder efter et lignende program med samme funktionalitet - bare bedre...

Mihov EXIF Renamer kan rename ud fra EXIF informationer
http://www.mihov.com/sw/en/er.php

.... men du skal så selv flytte dem ud i foldere.

Fandt også lige http://www.amok.am/en/freeware/amok_exif_sorter/
Den ser ud til at kunne det du vil.

/Finn