Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CaleidoFrames kan køre direkte fra en USB-~
Fra : hf@cardandkey.com

Dato : 09-04-08 13:30

Hej,

Jeg har en søn på 19år, der lige har været et halvt år i Kina, hvor
han underviste i engelsk på en privat skole. Han ville gerne lægge
nogle fotos op på facebook og PhotoBucket; men selv om han havde
adgang til flere PCer kunne han ikke få det til at fungere. Billederne
var for store - internetforbindelsen for ringe - og han havde ikke
nogen rettigheder til at installere programmer på PCerne. Vi løste
problemet ved at jeg lavede et windows program til ham, som kunne køre
direkte fra en USB-stick eller et SD-kamera kort - og så var der hul
igennem. Programmet findes nu i en professionel udgave der hedder
Caleidoframes, som man kan downloade fra mit web site på www.cardandkey.com
- og langt de fleste funktioner er gratis. Programmet kan f.eks. batch
resize fotos og hjælpe med at uploade dem til Facebook og PhotoBucket.
Der er en fotoredigeringsdel, hvor man kan fjerne røde øjne, dreje
billederne, forbedre dem med en Quick Fix funktion og meget mere. Der
er også nogle rigtige smarte funktioner, der kan tilføje flotte 3D
rammer og 3D tekster, og man kan lave og sende elektroniske postkort.
Det er også meget let at sikkerhedskopiere billederne fra
kamerakortet. Alt sammen uden at der er brug for at installere
programmet. man kan simpelthen have det med i lommen, og arbejde med
det på en vilkårlig PC. Kort og godt et godt program, for unge
mennesker, der er i udlandet en tid uden at have PCen med. Jeg håber,
at så mange som muligt kan få glæde af programmet, da jeg selv har
fundet mange gode programmer på nettet i tidens løb, og har haft gode
erfaringer med andre ting, jeg har lagt ud til downloadning tidligere.

Kom forbi og se mit galleri på www.cardandkey.com

Hej så længe Henrik