Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Photoshop kursus inden 15. April!
Fra : Skeptikeren

Dato : 08-04-08 09:00

Hvert semester tager ca. 1800 svenskere dette kursus. Et lignende
tilbud findes ikke i Danmark. Heldigvis har vi i Norden et system, der
muliggør at vi kan læse på hinandens universiteter og højskoler. Så
danskere kan deltage i dette kursus.
Omkostningerne ved at drive kursus er ca. 5000 kr. pr. elev, hvilket
godt nok er en slat penge, men vanvittigt billigt i forhold til
kursusmaterialets omfang, og i forhold til de dagskurser, IT firmaer
udbyder herhjemme.
Tilmeldingen til det glimrende Photoshop kursus fra Högskolan i
Jönköping slutter 15. april.
Kurset er GRATIS! og særdeles anbefalelsesværdigt.

Og ja, de taler sjovt nok svensk på kurset.

Snabbfakta:
Helt över internet
16 lektioner med webbvideo du kan se hemifrån
Läs när du vill
Läs i din egen takt

Der er til hver kursusdel downloadbare pdf filer, som samlet fylder
nogle ringbind, gode litteraturanvisninger og mange relevante ling.

Og ikke mindst: Som Studerende ved Högskolan får du adgang til at købe
Adobes produkter til studiepris! Og det er lavt.

Læs mere her, hvor du også finder anvisninger på tllmeldelse.
http://www.moderskeppet.se/kurser/distanskurs/

Elelr bedre her:

* Anmälan sker till Högskolan i Jönköping genom det nationella
antagningssytemet Studera.nu.
* Anmälningskoden är: hj-12389
* Kursens anmälningssida hos Studera.nu
https://www.studera.nu/aw/freeTextSearchResult.do?period=HT+2008&freeText=hj-12389&page=1&method=&origin=1&destination=1
Notera att du måste vara behörig för högskolestudier. Det vanligaste
sättet att uppfylla det är att ha en sammanhållen utbildning på
gymnasienivå. Läs mer om behörighet.

Studera.nu kan upplevas lite knöligt. Men ha tålamod, det är värt det.
Har du tid, så deltag! Det kan varmt anbefales - helt uden skepsis.

med venlig hilsen

Fra : Søren Friberg

Dato : 08-04-08 16:10

Skeptikeren skrev:
> Omkostningerne ved at drive kursus er ca. 5000 kr. pr. elev, hvilket

> Kurset er GRATIS! og særdeles anbefalelsesværdigt.

Koster det 5000kr eller er det gratis?

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : KsK

Dato : 08-04-08 16:31

kost det gratis eller er det gratis for 5000

ja man kan jo være lidt skeptisk

KsK

Fra : Søren Friberg

Dato : 08-04-08 16:59

KsK skrev:
> kost det gratis eller er det gratis for 5000
>

> ja man kan jo være lidt skeptisk

ok, den undlod jeg

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Skeptikeren

Dato : 08-04-08 17:20

On Tue, 08 Apr 2008 17:10:06 +0200, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

>Koster det 5000kr eller er det gratis?

Jeps! Kurset er gratis for deltagerne. Det koster den svenske stat
5000 kr. pr. elev. (Højskolens driftsomkostninger/antallet af elever)

Så hop bare på

mvh

have a nice day
--- sk ---

Fra : Anders Sørensen

Dato : 08-04-08 20:00

On Tue, 08 Apr 2008 18:19:43 +0200, Skeptikeren
<skeptikeren@privat.dk> wrote:

>Jeps! Kurset er gratis for deltagerne. Det koster den svenske stat
>5000 kr. pr. elev. (Højskolens driftsomkostninger/antallet af elever)
>
>Så hop bare på

Det gjorde jeg allerede den første dag man kunne tilmelde sig.
Jeg har ikke hørt fra dem siden, men det kommer nok. Kurset starter
først i august.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Skeptikeren

Dato : 08-04-08 21:48

On Tue, 08 Apr 2008 20:59:45 +0200, Anders Sørensen
<anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

>Det gjorde jeg allerede den første dag man kunne tilmelde sig.
>Jeg har ikke hørt fra dem siden, men det kommer nok. Kurset starter
>først i august.

Ja det kommer. De er lidt tunge at danse med = lidt besværlig (ikke
svær!) tilmeldingsprocedure, den slutter med et brev, hvor man skal
sætte et stort kryds ved JA, jeg tilmelder mig, ellers gælder det ikke
Herefter går det som smurt. Jeg er meget glad for kurset og bliver
bedre dag for dag.

mvh

sk

have a nice day
--- sk ---

Fra : Pico

Dato : 09-04-08 11:55

Skeptikeren wrote:

> [...]
> sætte et stort kryds ved JA, jeg tilmelder mig, ellers gælder det ikke
> Herefter går det som smurt. Jeg er meget glad for kurset og bliver

Skal det forstås som et "rigtig papir baseret brev" ?
--
MVH
Pico

Fra : Skeptikeren

Dato : 09-04-08 14:45

On Wed, 9 Apr 2008 12:54:43 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

%< -------------- klip --------------------%<

>Skal det forstås som et "rigtig papir baseret brev" ?

Ja, der foregår papirkorrespondance under tilmeldingen, da du ikke
uden svensk folkeregisteradresse vil få tilsendt kodeord til
internettilmeldingen. Der bliver i stedet lidt email og et par breve,
sluttende med det famøse brev, hvor du skal krydse JA!
Selve kurset, videoer, pdf materiale og afleveringer m.m. kører via
internet.

mvh

have a nice day
--- sk ---

Fra : Søren Friberg

Dato : 09-04-08 15:53

Skeptikeren skrev:
> On Wed, 9 Apr 2008 12:54:43 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
> wrote:

Det er noget med en prøve til sidst. Hvad sker der hvis man ikke
gennemfører eller ikke har tid til at oveholde frister o.lign. Sådan set
ser det spændende ud, men jeg ved, at jeg også har gang i en del andet der.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Skeptikeren

Dato : 10-04-08 06:52

On Wed, 09 Apr 2008 16:53:06 +0200, Søren Friberg
> [...]

>ser det spændende ud, men jeg ved, at jeg også har gang i en del andet der.

Der sker ingentige; men du får nok ingen diplom Jeg er ikke kommet
dertil endnu. Men selvom kurset afvikles over ½ år, kan du strække det
til 1/! år og afvikle i dit eget tempo. Og hvis man flger med, eer
tentamen ingen problem.

mvh
have a nice day
--- sk ---

Fra : Anders Sørensen

Dato : 09-04-08 17:05

On Tue, 08 Apr 2008 22:48:07 +0200, Skeptikeren
> [...]

>sætte et stort kryds ved JA, jeg tilmelder mig, ellers gælder det ikke
> Herefter går det som smurt. Jeg er meget glad for kurset og bliver

Det lyder godt. Jeg er nu ikke specielt god til svensk, men det kommer
nok.
Hvor lang tid mon der går inden brevet kommer?

Jeg har fået en email, og jeg kan logge ind på studera.nu.

Fra : Skeptikeren

Dato : 10-04-08 06:54

On Wed, 09 Apr 2008 18:05:06 +0200, Anders Sørensen
> [...]

>nok.
>Hvor lang tid mon der går inden brevet kommer?
>
>Jeg har fået en email, og jeg kan logge ind på studera.nu.

Fint - men i sidste semester endte det med, at jeg med dansk adresse
ikke kunne fortege sluttilmeldingen via internet, men måtte foretage
den på brev. Hvilket ikke var særlig indviklet.

mvh

have a nice day