/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Bredbånd|ADSL
Fra : RaYmAn


Dato : 17-07-01 16:31

Hej
Jeg har netop fået installeret min 2mbit/512kbit Bredbånd|ADSL forbindelse
med fast ip.
Men..(ja, der er altid et men) jeg har ingen kontakt til DHCP serveren..
Jeg har prøvet med flere maskiner og kabler inden jeg endeligt gav op og
konkluderede det måtte være ved tele danmark fejlen ligger!
Men modem'et lyser grønt i samtlige lamper...
Efter et opkald til support og en lidt grundigere undersøgelse mener de at
det er pga. overspænding (vel i netværkskablerne?) og derfor kan jeg ikke få
noget information tilbage...
Nu ved jeg ikke noget om ADSL generelt...men jeg har aldrig nogensinde hørt
om at overspænding kan gøre at netværk overhovedet ikke virker?
De mener at det skulle hjælpe at slutte pc og modem fra i cirka en time og
så slutte det til igen..
Så hvis det endeligt passer....Så må det vel være i modem'et overspændingen
ligger? Da computeren virker helt fint i netværk med andre maskiner...
Umiddelbart lyder det som en søforklaring for at skaffe tid til at lave det
(hvilket heller ikke giver mening ;)
Så jeg vil lige høre om der er andre der har oplevet noget lignende, og evt.
hvad man kan gøre ved det??
Andet end at vente et stykke tid og se om man er heldig...?
Nå...men jeg er bare glad for jeg stadig har min stofanet forbindelse......
Mvh. Jens Andersen




 
 
Niels Lindbo Larsen (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Niels Lindbo Larsen


Dato : 17-07-01 16:47

Det kan meget vel være en fejl i routeren, er det en speedstream 5711, er
det et kendt problem.
Prøv at give din maskine et fast ip-nummer i det aktuelle subnet, for at
konstatere om det kun er DHCP serveren (servicen) der ikke virker.

mvh
Niels


"RaYmAn" <rayman@skumler.net> skrev i en meddelelse
news:9j1lbp$qej$1@sunsite.dk...
> Hej
> Jeg har netop fået installeret min 2mbit/512kbit Bredbånd|ADSL forbindelse
> med fast ip.
> Men..(ja, der er altid et men) jeg har ingen kontakt til DHCP serveren..
> Jeg har prøvet med flere maskiner og kabler inden jeg endeligt gav op og
> konkluderede det måtte være ved tele danmark fejlen ligger!
> Men modem'et lyser grønt i samtlige lamper...
> Efter et opkald til support og en lidt grundigere undersøgelse mener de at
> det er pga. overspænding (vel i netværkskablerne?) og derfor kan jeg ikke

> noget information tilbage...
> Nu ved jeg ikke noget om ADSL generelt...men jeg har aldrig nogensinde
hørt
> om at overspænding kan gøre at netværk overhovedet ikke virker?
> De mener at det skulle hjælpe at slutte pc og modem fra i cirka en time og
> så slutte det til igen..
> Så hvis det endeligt passer....Så må det vel være i modem'et
overspændingen
> ligger? Da computeren virker helt fint i netværk med andre maskiner...
> Umiddelbart lyder det som en søforklaring for at skaffe tid til at lave
det
> (hvilket heller ikke giver mening ;)
> Så jeg vil lige høre om der er andre der har oplevet noget lignende, og
evt.
> hvad man kan gøre ved det??
> Andet end at vente et stykke tid og se om man er heldig...?
> Nå...men jeg er bare glad for jeg stadig har min stofanet
forbindelse......
> Mvh. Jens Andersen
>
>
>



Martin Højriis Krist~ (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 17-07-01 16:54

"Niels Lindbo Larsen" <niels.lindbo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3b545e0d$0$291$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det kan meget vel være en fejl i routeren, er det en speedstream 5711, er
> det et kendt problem.

Der er ingen router med BB|ADSL

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Martin Højriis Krist~ (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 17-07-01 16:56

"RaYmAn" <rayman@skumler.net> skrev i en meddelelse
news:9j1lbp$qej$1@sunsite.dk...
> Efter et opkald til support og en lidt grundigere undersøgelse mener de at
> det er pga. overspænding (vel i netværkskablerne?) og derfor kan jeg ikke

> noget information tilbage...
> Umiddelbart lyder det som en søforklaring for at skaffe tid til at lave
det

Ja det lyder lidt underligt.
Nu kender jeg ikke noget til ADSL-support, men mange gange florerer der
husråd i sådanne kredse om at xx virker, men ingen ved hvorfor xx virker.
Nogle supportere forsøger så at komme med en forklaring overfor kunden som
måske ikke helt passer, men måske giver alligevel mening for den mindre
kyndige bruger.
Essensen er dog at man prøver noget som har en god sandsynlighed for at
virke.

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste