Er Imac på vej i en revideret udgave ?
Fra : Per

Dato : 09-04-08 20:01

Er der nogen der ved om Imac er på vej i en revideret udgave med nye
specifikationer/priser ?

En person indenfor miljøet fortalte mig jeg lige skulle klappe hesten inden
jeg købte pga. ovenstående.

Men vedkommende kunne ikke fortælle om tidshorisonten, men om at processoren
måske blev opgraderet og prisen justeret.

Mvh. Per

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-08 20:13

Per <per.fjerndette.mailbox@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men vedkommende kunne ikke fortælle om tidshorisonten, men om at processoren
> måske blev opgraderet og prisen justeret.

tja, den bedste indikator er tid siden sidste revision:

<http://buyersguide.macrumors.com/#iMac>

Men igen, du kan også vente dig selv ihjel ... har du brug for en
maskine nu og skal du bruge den til at tjene penge så køber man når man
har behov ..

/thomas

Fra : Per

Dato : 09-04-08 22:56

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men igen, du kan også vente dig selv ihjel ... har du brug for en
> maskine nu og skal du bruge den til at tjene penge så køber man når man

Tak, det var en god kilde, den kendte jeg ikke.
Mvh. Per

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-08 20:20

Per skrev:
> Er der nogen der ved om Imac er på vej i en revideret udgave med nye
> specifikationer/priser ?
>
> En person indenfor miljøet fortalte mig jeg lige skulle klappe hesten inden
> jeg købte pga. ovenstående.

Køb når du har behovet og ikke kan vente længere.

Der kommer ALTID en nyere model med mere til mindre...

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-08 23:27

> Køb når du har behovet og ikke kan vente længere.
>
> Der kommer ALTID en nyere model med mere til mindre...

Du har da i princippet helt ret. Ellers kan man jo vente evigt. Jeg vil
dog alligevel mene, at det er en god idé at skele lidt til rygterne og
den normale hyppighed for opgraderinger. Det var vist i august 2007,
iMac blev opgraderet sidst. Det er altså på høje tid med en opgradering.
Macrumors' købers guide angiver, at der i gennemsnit går 205 dage mellem
opgraderingerne, og der er nu gået 246 dage siden sidste opgradering.
Alle ved, at Intel er ved at skifte til de nye Penryn
processorer, og de skal naturligvis bruges i Apples computere. Der har
derfor i adskillige uger været rygter om, at NU kommer den nye iMac.
Senest for to uger siden var der rygter, der sagde, at den nye iMac
kommer indenfor fire uger. Det må altså ske snart. Desværre er der
allerede rygter om, at næste processorgeneration kommer allerede til
sommer. Det går hurtigt i den branche.
Vi skal have en ny iMac, og jeg køber i hvert fald ikke, før den
bliver opgraderet. Selv om man skal købe, når man har behov, så er der
sjældent en helt skarp skæringsdato, hvor behovet opstår. Man ved da
normalt i god tid, hvornår ens computer begynder at trænge til en
fornyelse. Så kan man også stille og roligt se på, hvornår det passer
bedst med opgraderingerne af de nye modeller.
--
Henrik Münster
Esbjerg