Hjælp med Variator!
Fra : TheDevil

Dato : 17-07-01 15:18

Hejsa NG

Jeg står og ska til at skifte vægte i min variator med en "Stempel-Stop" og
tænkte på om møtrikken på selve blæsehjulet, skal den ikke drejes samme vej,
når man afmonterer den, som alle andre møtrikker skal? (altså mod uret)

Håber på et kvikt svar!

Mvh TheDevil

Fra : RpR

Dato : 17-07-01 15:51

> [...]
vej,
> når man afmonterer den, som alle andre møtrikker skal? (altså mod uret)

Jamen det skal den da. Den sidder bare enormt godt fast.
Desuden kan jeg ikke anbefale at bruge en stempelstopper, da jeg har snakket
med et par stykker som det er lykkedes at trykke et hul i stemplet med sådan
et værktøj.
Brug hellere et rigtigt vario værktøj.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : TheDevil

Dato : 17-07-01 16:29

> [...]
snakket
> med et par stykker som det er lykkedes at trykke et hul i stemplet med

Jeg har hørt lige det modsatte, at folk er godt tilfreds, på trods af de
mange "myter"

> Brug hellere et rigtigt vario værktøj.

Ok! men hvor finder jeg så det ovennævnte stykke værktøj, der passer til en
BigMax?

Mvh Jonas

Fra : RpR

Dato : 17-07-01 19:43

> Jeg har hørt lige det modsatte, at folk er godt tilfreds, på trods af de
> mange "myter"

Jeg ville hellere give et par håndører for et værktøj der er sikkert end at
skulle til at købe nyt stempel.

> Ok! men hvor finder jeg så det ovennævnte stykke værktøj, der passer til
en
> BigMax?

www.scooter-racing.dk sælger det, og det passer vist nok på alt mellem
himmel og jord.

Fra : Morten Christensen

Dato : 18-07-01 11:02

Hvis du har en kompressor, så skal du bare købe en luftnøgle..... den kan
skrue hvad som helst af!

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : RpR

Dato : 18-07-01 12:12

> Hvis du har en kompressor, så skal du bare købe en luftnøgle..... den kan
> skrue hvad som helst af!

Og kan også slå krumtappen skæv.
Luftnøgle må aldrig bruges på så vital en del som krumtappen!
Man ser desværre rigtigt mange der gør det alligevel :/

I min praktik tid ved Kaj's MC nåede jeg at se 2 Jogger der blev indleveret
med skæv krumtap på grund af luftnøgle.