Skift af forsikringsselskab "i utide"
Fra : Rene Hansen

Dato : 08-04-08 04:02

Hej gruppe
Nu bejler jeg endnu engang til Jeres viden...
Kaeresten og jeg har besluttet at gaa fra hinanden, og jeg koeber
hende saa ud af vores faelles hus.
Det er der styr paa, advokaten er i gang med de ting en advokat nu en
gang laver i saadan en situation.
Vi har en forholdsvis dyr forsikring som omfatter bygningsbrand,
hunde, fritidsulykke for kaeresten og hendes datter samt bil.
Naar nu kaeresten og datteren flytter tager de hunde og bil med sig,
saa der er jo rig lejlighed til at faa ryddet lidt op i forsikringen.
Findes der stadig en hovedforfaldsdag (er det virkelig eet ord?), og i
bekraeftende fald kan jeg sno mig ud af et sikkert taarnhoejt gebyr
ved at koere den paa at der jo som saadan er tale om et ejerskifte?
Jeg vil simpelthen skifte selskab fordi jeg mener at jeg er blevet
utroligt daarligt behandlet omkring en stormskade hvor jeg stadig har
toemreren rendende her efter flere penge fordi forsikringen ikke mente
at de skulle betale for ekstra-arbejde opstaaet ved at "deres" firma
som skulle soerge for afdaekning ikke ansaa det for noedvendigt at
goere andet end at fjerne lidt nedblaeste tagplader (ca 3 mande-timer)
og saa ellers bon'e os for lidt over 2000 kroner, hvilket resulterede
i omfattende vand- og raadskader eftersom forsikringen saa sandelig
tog sig god tid foer de tillod at arbejdet blev startet.

Naa, saa fik jeg lige luft for en snart gammel pestilens...

Altsaa jeg har taenkt mig at finde et billigere tilbud, men kan jeg
regne med at kunne skifte, saa at sige i utide uden at skulle betale
en hel formue for det?

Jeg siger paa forhaand saa hjertelig tak for Jeres udemaerkede
hjaelp.

Rene Hansen

Fra : Ole C

Dato : 08-04-08 09:23

Rene Hansen (slet Z8BA8) skrev blandt andet:

> [...]
> ved at koere den paa at der jo som saadan er tale om et ejerskifte?
> Jeg vil simpelthen skifte selskab fordi jeg mener at jeg er blevet

(klip)

Det bør vel fremgå af din police eller betingelserne du har fået
udleveret. Men i stedet kan du finde frem til hvilket selskab du vil
bruge i fremtiden. Der kan man helt præcist fortælle dig hvad det vil
koste at skifte.

--
vh
Ole C

Fra : Rene Hansen

Dato : 08-04-08 15:58

Ole C <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev:
>Rene Hansen (slet Z8BA8) skrev
>blandt andet:

SNIP

SNIP

>(klip)

> [...]

Se, nu tror jeg ikke lige at der findes nogle policer som tager
hoejde for at to forsikringstagere gaar fra hinanden, forstaaet
saadan at man i policen kan se en vejledning i hvorledes man
skal forholde sig...
Jeg er er bare interesseret i om jeg, hvis det skulle vise sig
noedvendigt, kan slaa paa et ejerskifte.
Lige nu sidder jeg paa et skib ude i den store verden, saa det
er saadan set kun de indledende oevelser til jeg kommer hjem og
kan goere noget reelt ved det.

MVH

Rene

Fra : Ole C

Dato : 09-04-08 16:31

Rene Hansen (slet XMV1B) skrev blandt andet:

> [...]
> hoejde for at to forsikringstagere gaar fra hinanden, forstaaet
> saadan at man i policen kan se en vejledning i hvorledes man

Nej, forsikringsselskabet er da givetvis ganske ligeglad med årsagen.
Men jeg ser at andre har givet dig et praj om prisen for at ændre
forsikringen i "utide"...

--
vh
Ole C

Fra : Bo

Dato : 08-04-08 09:46

On 8 Apr., 17:58, Rene Hansen <spamjun...@XMV1Bnot.me> (slet XMV1B)
wrote:

> Lige nu sidder jeg paa et skib ude i den store verden, saa det
> er saadan set kun de indledende oevelser til jeg kommer hjem og
> [...]

Der findes http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/default.aspx
Jeg havde gættet at du ikke sad ved en dansk Windows/tastetur, jeg
sidder af og til også ved "engelske PC'er" jeg har lært mig den
danske tegntabel til de specielle danske tegn:
hold ALT(tasten nede tast) 145 = æ ALT+146 = Æ ALT+155 = ø ALT+157
= Ø ALT+134 = å ALT+143 = Å dertil bruger jeg også ALT+253 = ²
(m²) ALT+252 = ³ (m³) ALT+248 = ° (21°C) ALT+172 = ¼ ALT+243 = ¾
ALT+246 = ÷ (minus) ALT+169 = ® Jeg bruger af og til de græske
tegn, de findes også som ALT+
vh Bo

Fra : Rene Hansen

Dato : 08-04-08 17:40

Bo <solfranz47@gmail.com> skrev:

SNIP

>Der findes
> [...]

Hej Bo,
Super, tusind tak det giver lidt at fordrive tiden med
Jeg kender nu godt selve sit'et, men jeg havde godtnok lige
lagret min viden laaaaangt omme i baghovedet...
Mht selve tastaturet, saa (å...) er jeg den eneste dansker i
rederiet, og jeg kan ikke overbevise dem om det betimelige i at
installere dansk tegnsaet (æ...), saa (å...) jeg bruger den lidt
dovne udvej...

MVH
Rene

Fra : Bjarne

Dato : 09-04-08 07:06

Rene Hansen (slet KOM35) skrev:

> [...]
> rederiet, og jeg kan ikke overbevise dem om det betimelige i at
> installere dansk tegnsaet (æ...), saa (å...) jeg bruger den lidt

Jeg har svaert ved at faa oeje paa problemet i at bruge ae, oe og aa?

Nu skal vi alligevel snart have Øvro/Øjro, som staves Euro, vi har en
"dansk" dronningeaspirant, som ganske vist har det gode danske navn
Mary, men aabenbart udtales på en slags udenlandsk som M[æ]rrri, vi
importerer masser af polsk arbejdskraft, har hele bydele, hvor der tales
arabisk og politisk er vi nok snart nærmest Texas.

Alternativt kunne vi afskaffe 'å' og harmonisere med tyskens tegn,
indlemme Jutland i die Bundesrepublik og flytte graensesupermarkederne
til Snoghoej eller Apenrade.

vh
Bjarne

Fra : Anders Majland

Dato : 09-04-08 08:37

> Jeg har svaert ved at faa oeje paa problemet i at bruge ae, oe og aa?

Specielt ikke på usenet - der var det jo ligesom standarden i mange år
indtil 8bit karakterer kunne komme glat igennem ....

/A

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-04-08 18:56

> Findes der stadig en hovedforfaldsdag (er det virkelig eet ord?), og i
> bekraeftende fald kan jeg sno mig ud af et sikkert taarnhoejt gebyr
> ved at koere den paa at der jo som saadan er tale om et ejerskifte?

Vi gav i størrelsesordenen 50 kr pr forsikring ved opsigelse i utide i
TopDanmark.

Mvh Maria

Fra : Rene Hansen

Dato : 09-04-08 21:08

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev:

>Vi gav i størrelsesordenen 50 kr pr
>forsikring ved opsigelse i utide i
>TopDanmark.
>
>Mvh Maria

Hej Maria
Det er netop det selskab vi lige nu har en landboforsikring hos,
saa mon ikke jeg overlever oevelsen....
Rene

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-04-08 11:14

"Rene Hansen (slet OONTW)" <spamjunkie@OONTWnot.me> skrev i meddelelsen

> Det er netop det selskab vi lige nu har en landboforsikring hos,
> saa mon ikke jeg overlever oevelsen....

Sælger du en bil hænger du ikke for forsikringen på bilen længere.

Det er givetvis det samme for en landboforsikring?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Rene Hansen

Dato : 10-04-08 17:43

Per Henneberg Kristensen <phk@fjern_klikpost.dk> skrev:

>"Rene Hansen (slet OONTW)"
> [...]

Hej Per
Nu saelger jeg ikke huset som saadan, kaeresten flytter fra
vores faelles ejendom og jeg kommer saa til at staa som eneejer,
og i den forbindelse skal der ryddes lidt op i forsikringen
eftersom kaeresten og hendes datter har en ulykkesforsikring,
der er et par hunde som ogsaa flytter, og kaeresten tager bilen
med sig.
Saa alt i alt er der lidt der skal ryddes op i, og saa vil jeg
benytte lejligheden til at skifte selskab.

Rene

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 21:34

On 2008-04-10 12:13:47 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> said:

> "Rene Hansen (slet OONTW)" <spamjunkie@OONTWnot.me> skrev i meddelelsen

> Sælger du en bil hænger du ikke for forsikringen på bilen længere.
>
> Det er givetvis det samme for en landboforsikring?

Det kan ikke sammenlignes. For bilen er det meget styret af hvorvidt
der er plader på bilen. Så vidt jeg husker, så hænger du som sælger
også på bilforsikringen et stykke tid efter, så køber kan
omregistrere/omforsikre.

Hvad der så egentlig er i produktet "landboforsikring" har jeg ikke
gennemskuet endnu.

mvh. Joakim