"Garanti" på rørledningsarbejde
Fra : Kasper Christensen

Dato : 05-04-08 21:42

Hej gruppe

Jeg er meget i tvivl om dette er den korrekte gruppe, men jeg prøver
alligevel, da jeg ikke kan komme på en bedre.

Jeg bor i en parcelforening som til sommer er 3 år gammel. Det vil sige huse
og fællesområde er lavet der. Nu har vi så desværre haft et ledningsbrud for
et vandrør som bygherre har udbedret.

Men nu ligger regningen hos os. Jeg er tilfældigvis faldet i snak med en
entreprenør som siger at der faktisk er lang tids reklamationsret på et
sådan arbejde. Fejlen som er opstået er, at en samling er hoppet fra
hinanden og den før omtalte entreprenør har sagt, at det kun kan ske på så
kort tid, hvis man har brugt et forkert samlingsstykke eller at man har
vendt gevindet forkert. Jeg har absolut ingen viden om det, så hvordan det
kan lade sig gøre kan jeg ikke gå ind i over for ham.

Men er det korrekt at der er lang tids "reklamationsret" på sådan arbejde,
som er lavet af en smed under bygherre og vi har efter bebyggelsens
færdiggørelse købt og overtaget området.

Håber nogen kan hjælpe eller henvise til anden sted.

Det skal siges, at jeg bestemt ikke har noget imod at betale regningen, hvis
det er berettiget, men hvis skaden er sket pga. af manglende grundighed
under bygningen føler jeg det er lidt surt optjente penge ud af vinduet.

Mvh

Kasper