Spørgsmål vedr. møde som kreditor
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 05-04-08 15:55

Jeg er indkaldt til møde i fogedretten, da jeg har ca. 10.000 til gode
ved en privat person. Jeg har fået rettens ord for at jeg har pengene
til gode, dommen er afsagt og jeg har tidligere forsøgt at få fogeden
til at inddrive pengene for ca. 8 måneder siden - der blev skyldner dog
erklæret insolvent. Efter endnu at have gjort mit krav gældende over for
fogeden er jeg nu indkaldt til møde.

Problemet er at fogedretten, som har indkaldt mig, ligger ca. 300 km væk
og det vil derfor tage en hel dag at komme derned og hjem igen.
Mit spørgmål er derfor om jeg kan pålægge kørselsudgifter på skyldner,
hvis jeg selv vælger at møde op? Eller om jeg kan få en advokat til at
møde op for mig og få skyldner til at betale advokatsalær?
Følgende står i brevet: "Fogedretten vil afvise sagen, hvis De ikke
møder. Hvad ville I gøre?

Tidligere indlæg omkring sagen:
<478c898b$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>.

På forhånd tak for hjælpen.