"Som beset"?
Fra : Lou

Dato : 05-04-08 09:56

Sidste år, pr. 1. juni, lejede jeg et hus. Jeg valgte stedet på grund af de
helt unikke omgivelser. Huset er stort set OK og jeg stiller ikke store
krav til komfort.

Under fremvisningen blev der udtrykkeligt gjort opmærksom på, at gulvvarmen
i badeværelset ikke virkede og at omkostningerne ved en eventuel en
re-etablering ville blive lagt oven i huslejen. Jeg accepterede dette
forhold, da jeg alligevel ikke havde tænkt at bruge det. Det blev nævnt
flere gange, at han gerne ville lave ønskede forandringer, f.eks. nyt
badeværelse, men at dette ligeledes ville blive indkalkuleret i den
fremtidige husleje.

Det blev ikke ordret nævnt og det står heller ikke i lejekontrakten, at
huset er overtaget som beset, men det skinner igennem. Erfaring herfor fra
andre lejere er også, at vil man have lavet forbedringer, koster det.

Nu har jeg så boet her trekvart år og jeg har en længere liste over ting,
som jeg godt kunne tænke mig at få udbedret. Døre og vinduer er gamle og
nogle er utætte og med et-lags glas, køleskabets hylder er angrebet af rust
og lågen til el-komfurets ovn, kan ikke lukkes ordentligt. Hvidvarerne er
gamle og bruger sikkert alt for meget strøm.

Hører den slags ting ikke ind under almindelig og rimelig vedligeholdelse
på ejers bekostning?