Kompas køb.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-04-08 12:52

Hej.

Jeg står og mangler et kompas. Der sidder ikke noget i det der konsol, hvor
dybdemåler og trykmåler er. Kan man købe et konsol hvor der er plads til et
kompas samtidig med at de andre målere kan sidde der? Og er det et
universalmål, så de forskellige producenter bruger det samme mål?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 07-04-08 23:13

hej,

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> til et kompas samtidig med at de andre målere kan sidde der? Og er det et
> universalmål, så de forskellige producenter bruger det samme mål?

de forskælige instrumenter er ikke sådanne 100% standart, men størelserne
minder meget om hianden, så det skulle nok lade sig gøre at finde en gummi
dems hvor alle kan sidde i, men et SK7 manumeter fra Suntoo er der bedste du
kan få, og det er støre end de fleste ander, så derfor skal du nok købe
konsolden ud fra at det skal kunne sidde der, hvis du da altså vil have et
ordenlig kompas, og så skal de andre instrumenter som nok passe i.
MEN personlig ville jeg bare købe et SK7 til montering på arm. det bliver
billiger og er letter at se, er altid lige ved hånden og du skal ikke
"optage" en hånd med at holde det når du skal se på det.

mvh Morten

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-04-08 14:30

"Morten Dall Darmer" <morten@divedata.dk> wrote in message

> [...]
> billiger og er letter at se, er altid lige ved hånden og du skal ikke
> "optage" en hånd med at holde det når du skal se på det.

Hej Morten.

Det var også den jeg var blevet anbefaldet ef en. Så det bliver nok den. Tak
for svar.