Ny gas aftale
Fra : kb

Dato : 06-04-08 07:25

Hej alle

Igennem længere tid har jeg været træt af YARA og deres pris
stigninger.

Derfor har jeg haft en længere snak med Strandmøllen og levering af
gas til vores klub.

Vi kom til sidst form til nogle priser der ligge noget under YARA´s

Her er de priser jeg fik.
Ilt (Pharmaline) 280 kr.
Helium 5.0 1935 kr.
Argon 20L. 347 kr.
Argon 50L. 712 kr.
Alle priserne er + moms.

Min opfordring til jer er at skift når de aftaler i jeres klub
udløber.
Vi kan kun vinde på at få lidt konkurrence på dette område.

Mvh. Kim

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 06-04-08 15:54

hej,

> Her er de priser jeg fik.
> Ilt (Pharmaline) 280 kr.
> Helium 5.0 1935 kr.
> Argon 20L. 347 kr.
> Argon 50L. 712 kr.
> Alle priserne er + moms.

kan du ikke skrive hvilken flaske størelse, der er tale om og hvad start
trykket er på flaskerne.

vi skiftede fra et sted til et andet, og nu kender jeg ikke priserne, da det
er et år siden og jeg ikke er kasser, men vi fik en billiger aftale på O2
men så var flasken også på 40L i stedet for 50L som det tidliger sted, og da
vi bare havde sammenlignet priser for en flaske, gik lidt af det FEDE ved
det skift af, jeg kan huske at det stadig var billiger, MEN slet ikke så
meget som vi troede, da vi jo lige mistede 10L

mvh Morten

Fra : kb

Dato : 06-04-08 13:23

On 6 Apr., 16:54, "Morten Dall Darmer" <mor...@divedata.dk> wrote:
> [...]
> det skift af, jeg kan huske at det stadig var billiger, MEN slet ikke så
> meget som vi troede, da vi jo lige mistede 10L

Prisen er for 50L. flasker.

Kim

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 06-04-08 23:56

"kb" <kbrandhoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Prisen er for 50L. flasker.

prisen på He undre mig lidt, jeg syntes det lyder dyrt, nu har jeg ikke
prøvet at købe en flaske He selv.

men hvis i giver ca 2000 + moms altså ca 2500,- for en flaske, så giver det
vel noget i stil med 25øre pr L, forudsat at man kan bruge det hele.
hvis jeg så vil have en 21/35 på mine 2x12 med 230 bar, så får jeg mig
regnet frem til at det vil koste små 500,-
lyder det ikke dyrt, jeg mener jeg gav et sted mellem 2-300,- dkk for en
tilsværende fyldning, sidst jeg fik fyldt ved et center i tyskland ???
mvh Morten

Fra : Johnny Christensen

Dato : 07-04-08 00:10

"Morten Dall Darmer" <morten@divedata.dk> skrev i en meddelelse
> men hvis i giver ca 2000 + moms altså ca 2500,- for en flaske, så giver
> det vel noget i stil med 25øre pr L, forudsat at man kan bruge det hele.

Der er kun 9,1 m3 helium i en 50L flaske ved 200 bar, desværre :-/
Heliums prisen er tilsyneladene steget en del i løbet af det sidste år, men
ca 2500,- ligger i den dyre ende af en gasaftale.

Fra : kb

Dato : 06-04-08 23:11

On 7 Apr., 01:09, "Johnny Christensen" <johnny_c...@hotmail.com>
wrote:

> Der er kun 9,1 m3 helium i en 50L flaske ved 200 bar, desværre :-/
> Heliums prisen er tilsyneladene steget en del i løbet af det sidste år, men
> ca 2500,- ligger i den dyre ende af en gasaftale.

Ja de 1935,- + moms er dyrt, men Yara tager 2100 ,- + moms så det er
stadig billigere.
iflg. sælgeren indeholder en flaske 9,3 m3

Kim

Fra : altomax@hotmail.com

Dato : 07-04-08 03:23

On 6 Apr., 15:25, kb <kbrand...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> udløber.
> Vi kan kun vinde på at få lidt konkurrence på dette område.

Hvad med lidt fokus på flaskeleje, det hjælper ikke noget med billig
o2 hvis lejen er høj
mvh
Gert

Fra : JL

Dato : 07-04-08 05:19

Hej

On 7 Apr., 00:55, "Morten Dall Darmer" <mor...@divedata.dk> wrote:
> prisen på He undre mig lidt, jeg syntes det lyder dyrt, nu har jeg ikke
> prøvet at købe en flaske He selv.

Det er fordi han køber 5.0 HE jeg plejer at nøjes med 4.7..

mvh
Jonas

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 17-04-08 15:04

hej Alle,

"JL" <jluttichau@gmail.com> skrev

> Det er fordi han køber 5.0 HE jeg plejer at nøjes med 4.7..

tja nu har jeg lige ringet til Hede nilsen, det er der vi får O2 fra, og
spurgt dem hvad He koster.

deres svar var 544,32 pr m3 + moms
og hun sagede at der var 10m3 på en 50L flaske
så det vil jo sige at de skal have noget i stil med 6500,- inc moms for en
flaske.

hvad går det galt, det er da helt urealistisk (og det var en 47)

mvh Morten Dall Darmer

Fra : kb

Dato : 07-04-08 06:55

On 7 Apr., 13:18, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:
> Hej

> Det er fordi han køber 5.0 HE jeg plejer at nøjes med 4.7..
>
> mvh
> Jonas

Strandmøllen har ikke den 4.6 HE vi plejer at få

Kim

Fra : JL

Dato : 07-04-08 07:25

On 7 Apr., 14:55, kb <kbrand...@hotmail.com> wrote:
> Strandmøllen har ikke den 4.6 HE vi plejer at få

Det har de når jeg spørger.. men hvis de kun har 5.0 er det nok
billigere at købe den dyre 4.7 hos yara.

mvh
Jonas

Fra : kb

Dato : 07-04-08 08:47

On 7 Apr., 15:24, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:

> Det har de når jeg spørger.. men hvis de kun har 5.0 er det nok
> billigere at købe den dyre 4.7 hos yara.
>
> mvh
> Jonas

ja jeg kan kun henvise til de priser jeg har fra YARA
de siger 2100 + moms for en flaske HE 4.6
vel og mærke på den aftale der ligge for alle dykkerklubber.
men hvis der er nogen der får det billigere vil jeg da gerne høre hvor
og hos hvem

Kim

Fra : JL

Dato : 07-04-08 10:12

On 7 Apr., 16:46, kb <kbrand...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> vel og mærke på den aftale der ligge for alle dykkerklubber.
> men hvis der er nogen der får det billigere vil jeg da gerne høre hvor

vildt nok, hvor ligger jeres klub?

mvh
Jonas

Fra : kb

Dato : 07-04-08 11:44

On 7 Apr., 18:12, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:

> vildt nok, hvor ligger jeres klub?
>
> mvh
> Jonas

Vi holder til i det nord/vest jyske.
hvad giver du for en flaske?

Kim

Fra : JL

Dato : 07-04-08 12:02

On 7 Apr., 19:44, kb <kbrand...@hotmail.com> wrote:
> Vi holder til i det nord/vest jyske.
> hvad giver du for en flaske?

ca. det halve..

mvh
Jonas

Fra : Niels-Jørgen

Dato : 09-04-08 12:00

Hej Jonas

Hvor køber du dit Helium til den pris?

Mvh
Niels-Jørgen

Fra : kb

Dato : 07-04-08 12:27

On 7 Apr., 20:01, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:

> ca. det halve..
>
> mvh
> Jonas

Må jeg spørge om hvor?

Kim

Fra : info@dir-shop.dk

Dato : 11-04-08 04:08

On 9 Apr., 12:59, "Niels-Jørgen" <n...@FJERN-dykkerteknik.dk> wrote:
> Hej Jonas
>
> Hvor køber du dit Helium til den pris?
>
> Mvh
> Niels-Jørgen
>
> "JL" <jluttic...@gmail.com> wrote in message

> - Vis tekst i anførselstegn -

Nu kan jeg ikke holde mig tilbage mere.
Jeg syntes det er usagligt at prale med en pris på det halve og så
ikke svare på spørgsmålet hvor?
Det mindste der kunne komme fra dig, er at det er en special aftale
som kun gælder for dig. Så er den lukket.
Hvis ikke, så kom dog ud med hvor, så alle kan få glæde af det.

MVH
TZ

Fra : anders

Dato : 11-04-08 11:17

Nu er det jo ikke alle der sidder klar ved tasterne 24-7, så ro på...

Jeg kender til to københavnske klubber der - så vidt jeg er klar over
- handler helium til en lignende pris.
Jeg mener det er hos Yara, men du må ikke hænge mig op på det...
Jeg mener dog også at det er individuelle aftaler og ikke DSF-aftalen.

mvh
Anders

Fra : JL

Dato : 11-04-08 16:07

On 11 Apr., 12:07, i...@dir-shop.dk wrote:
> [...]
> som kun gælder for dig. Så er den lukket.
> Hvis ikke, så kom dog ud med hvor, så alle kan få glæde af det.

Jaah nu er jeg jo ikke ansat til at svare på spørgsmål her på
internettet så det bliver når jeg gider og hvis jeg gider at svare.

Yara.

Fra : info@dir-shop.dk

Dato : 14-04-08 06:55

On 12 Apr., 00:07, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:

> Jaah nu er jeg jo ikke ansat til at svare på spørgsmål her på
> internettet så det bliver når jeg gider og hvis jeg gider at svare.
>
> Yara.
>
> mvh

Tusind mange tak for dit svar.

mvh