Discount rejse til Budapest
Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 17-07-01 14:44

Kan det lade sig gøre at komme billigt t/r fra Jylland (Århus) til Budapest
(23. - 27. august)

DSB ta'r 1.760 kr for en SuperPris billet, mens en busrejse kan gøres for
godt 1.555 kr. med Abildskou/Gullivers.

Er der mon andre billige/billigere muligheder ?

SKULLE der også være et par tips til billige hoteller i Budapest ville det
jo være herligt.

mvh
Stig

Fra : John K

Dato : 17-07-01 16:23

> [...]
> godt 1.555 kr. med Abildskou/Gullivers.
>
> Er der mon andre billige/billigere muligheder ?

Hej Stig

Med den lille prisforskel ville jeg klart vælge toget, det er noget mere
behageligt end med bus efter min mening.

Har du prøvet at tjekke www.eurolines.dk iøvrigt, de er ret billige med
deres busrejser - hvis det skal være så billigt som muligt.

Da vi var i Budapest sidste år havde vi ikke fundet noget sted at sove på
forhånd, men blev stoppet på hovedbanegården, hvor vi blev tilbudt en stor
dejlig lejlighed med eget bad. Den gav vi 65 DM for i alt for to nætter.

Ellers kan du jo prøve at tjekke http://www.shell-geostar.com/ eller
www.inyourpocket.com/Hungary/index.shtml

Du har noget at glæde dig til - Budapest er en meget pæn by...

Mvh

John K

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 23-07-01 22:10

Stig Hartvig Nielsen wrote:

> [...]
>
> Er der mon andre billige/billigere muligheder ?
>
> SKULLE der også være et par tips til billige hoteller i Budapest ville det

Tag toget! Det er en så lille besparelse med bussen, når man tænker på hvor
lang afstanden er.

Komforten i toget er langt højere end bussens komfort og der er spisevogn i
langt de fleste tog fra Hamburg og sydpå. Besparelsen ved en busrejse er
mindre end 5 kroner pr. time, og du skal regne med, at du har det dårligt i
mange timer efter busrejsen.

Den bedste togforbindelse Århus-Budapest, afg. 23. august 2001 (ank. 24.
august):

ICL 56:
Afg. Århus H: 18:30
Ank. Odense: 20:04

EN 483 (har siddevogne, liggevogne og sovevogne samt en bistrovogn):
Afg. Odense: 20:24
Ank. Nürnberg Hbf: 06:47 næste dag

EC 25 (har restaurantvogn):
Afg. Nürnberg Hbf: 10:26
Ank. Budapest-Deli pu: 18:43

Budapest-Århus, afg. 27. august 2001 (ank. 28 august):

EC 24 (har restaurantvogn):
Afg. Budapest-Deli pu: 09:20
Ank. Nürnberg Hbf: 17:32

EN 482 (har siddevogne, liggevogne og sovevogne samt en bistrovogn):
Afg. Nürnberg Hbf: 21:35
Ank. Kolding: 07:32 næste dag

IC 421:
Afg. Kolding: 08:44