Format forklaring til HandBrake.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-04-08 11:55

Hej NGer.

Har netop stiftet bekendskab med HandBrake, det virker smart, men har
lidt svært ved at gennemskue formaterne, har en film liggende på min
Mac jeg gerne vil have brændt ned på en cd/dvd, har nu brændt 3
forskellige formater uden at min DVD vil læse den. (Kan se den på min
Mac!)

Hvad er den ideelle setting for at brænde den til f.eks. cd-r? Prøvet
at sætte den til max 700 mb, men den kom til at fylde 710 hvilket gjord
den ikke kunne være på en CD-R?

Har prøvet formatet MP4 AVC/H.264 Video / AAC Audio uden held??

Hilsen Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 16:56

On 2008-04-06 12:54:55 +0200, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> [...]
> den ikke kunne være på en CD-R?
>
> Har prøvet formatet MP4 AVC/H.264 Video / AAC Audio uden held??

jeg har besluttet mig for "go kvalitet" derfor ender mine filer altid
på ( cirka) 1500 MB ( for en film ) altid i mp4 avc h.264
Det eneste jeg roder med i dette program er video setting.
her vælger jeg i stedet for 700MB ( default) at skrue den op på 1500MB.
Tjekker dog lyd for at sætte den på max, på alt ( max er vist nok
stadig 160 kbit/s 48 khz) ( typisk i ac3 5:1)

I forhold til din DVD maskine, så kan du prøve at lave en avi fil i stedet.
prøv med både ffmpeg og xvid codec, for at se hvad der dur.
Det hele forudsæter jo at din maskine kan håndtere avi og mp4 etc ( det
skal nærmest stå på den)
Mener at kunne huske at mp4 ( fra en mac) ikke er det samme som mp4 fra
"en pc", og derfor som regel ikke lige dur på en dvd afspiller ( mener
at den bedst kan lide mp4a ?!)
Kan den spille mærkelige formater, så tjek .avi ud i handbrake..

i forhold til at klemme det hele ned på en cd i stedet for en DVD, så
kunne du jo overveje at placere flere filer ( f.eks 2x 1,5 GB ) eller 3
x 1300MB der vil kunne være på en DVD ( jeg regner med 4.03GB på en disk

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-04-08 18:05

On 2008-04-06 17:55:50 +0200, ecozyz said:

> [...]
> kunne du jo overveje at placere flere filer ( f.eks 2x 1,5 GB ) eller 3
> x 1300MB der vil kunne være på en DVD ( jeg regner med 4.03GB på en disk

Hej.

Tak det vil jeg prøve, du har nok ret i at det skal være avi eller xvid
det kan den spille. Men hvad er bedst avi eller xvid?

Tak for hjælpen Hilsen Henrik

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-08 21:08

Den 06.04.2008 kl. 19:04 skrev Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk>:

> Tak det vil jeg prøve, du har nok ret i at det skal være avi eller xvid
> det kan den spille. Men hvad er bedst avi eller xvid?
>
> Tak for hjælpen Hilsen Henrik
Original DivX avi. Afspillerne er DivXcertificeret. Problemet med
XVID er at nogle afspillere ikke kan spille dem eller kun kan spille nogle
af dem.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Jesper

Dato : 06-04-08 22:26

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> [...]
> den ikke kunne være på en CD-R?
>
> Har prøvet formatet MP4 AVC/H.264 Video / AAC Audio uden held??

Du skal vælge 2-pass (og turbo first pass for at størrelsen holder og
sætte den til lidt under det du ønsker, f.eks. 680 MB for 700 MB.

Constant Quality kan ikke anbefales, da det er komplet umuligt at styre
størrelsen her.

Du får langt den bedste kvalitet ved at vælge H.264. FFmpeg er mest
kompatibel, men det giver langt fra den bedste kvalitet. XVID virker
ikke i 0.92 på intel-mac, den crasher i den indstilling.

Hvis du vælger MP4/H.264/AAC og sætter stengen her ind i Advanced:

mixed-refs=1:bframes=2:b-pyramid=1:brdo=1:bime=1:weightb=1:deblock=-2,-1
:subq=6:trellis=1:analyse=none:me=umh:no-fast-pskip=1:direct=auto:merang
e=32

Og sætter Average Bitrate til 1000 kbps, så får du en rimelig god
kvalitet, der ikke tager en evighed at kode.
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.