Vinduer Børneværelse
Fra : Pro

Dato : 05-04-08 19:08

Hej Alle

Hvilken erfaringen har i med størrelse primært højde og højdeplacering af
vindue i børneværelse.

Hvilken højde skal vinduet placeres i? eks. 90, 100, 110 eller 120cm?

Hvor højt skal vinduet være eks 90, 100, 110 eller 120cm?

Kom med jeres bud.

Pt. går jeg efter flg.:

Placering: 113 cm og højde på vindue 100cm

Men overvejer flg. placering 93cm og højde enten 93cm eller 100cm

alternativt placering 100cm og højde enten 93cm eller 100cm.

Vinduet bliver ca. 2½-3m langt og opdeles i 2 med et oplukkeligt.

Jeg vil gerne at vinduet sidder i en god højde for et skrivebord, for en som
er 186cm som skal kunne se ud i stående højde samt for et barn på
120cm.....hhmmmnnn kom med jeres bud.

Mvh. Kim

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-04-08 21:07

> Hvilken erfaringen har i med størrelse primært højde og højdeplacering af
> vindue i børneværelse.

Samme højde som resten af husets vinduer, da andet vil se fuldstændig
åndsvagt ud.
Vores sidder 83 cm over gulvet og er 110 cm høje, og det er uanset om det er
køkkenvindue, kontor, soveværelse eller badeværelse.

Et barn på 120 cm er jo - 4 år? De vokser, og du vil vel ikke flytte
vinduerne når barnet vokser?

Mvh Maria

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-04-08 23:32

Maria Frederiksen wrote:

> Samme højde som resten af husets vinduer, da andet vil se fuldstændig
> åndsvagt ud.

Selvfølgelig, hvad ellers?

> Vores sidder 83 cm over gulvet og er 110 cm høje, og det er uanset om
> det er køkkenvindue, kontor, soveværelse eller badeværelse.

De fleste af vores sidder 80 over gulv og er 120 høje. Kun i badeværelset er
det anderledes: 145 over gulv og 55 højt

> De vokser,

Og det går uhyggelig stærkt. Det var som i går, at mine var i
børnehavealderen, nu har de alle tre for længst gjort mig til bedstefar.

Erik Ginnerskov