Update: Havetraktor - Hvordan skifte tandh~
Fra : Kåre

Dato : 05-04-08 18:47

Folllowup på "avetraktor der ikke vil starte".
Nu har jeg fået fat i et nyt tandhjul til min startmotor, og vil så gerne
have den skiftet heri weekende (græsset er begyndt at gro...).
Man jeg kan squtte få den gamle afmonteret.
Nogen der ved hvordan?

Jeg har postet et billede i dk.binaer. "Startmotortandhjul"

Det ser ud til der sidder en split med et lille hul i. Men jeg kan ikke
banke denne split ud. Den bliver bare mere og mere flad jeg mere jag banker
løs.

Men jeg kan slet ikke se andre ting som kunne være noget det fastgør
arrangementet.

Håber på lidt hjælp her !

pft
Kåre

Fra : Kåre

Dato : 05-04-08 18:52

> Jeg har postet et billede i dk.binaer. "Startmotortandhjul"

Ja det har jeg jo så ikke alligevel, for den gruppe er forsvundet ???

Kåre

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 05-04-08 19:01

Kåre wrote:

> Ja det har jeg jo så ikke alligevel, for den gruppe er forsvundet ???

Næh, dk.binaer lever i bedste velgående. TDC har dog valgt (for snart
lang tid siden) ikke at have binære grupper.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Henning Lund

Dato : 06-04-08 06:55

Kåre tastede:
> [...]
> kan
> ikke banke denne split ud. Den bliver bare mere og mere flad

Det er en stål rørsplit der med tiden ruster fast og er svær at
tøffe ud uden en passende dorn. Bor bæstet ud startende med et
lille bor, derefter gå op i et nummer større, for så tilsidst at
kunne banke splitten lige så forsigtigt ud.
Vær sikker på akslen den sidder på understøttes så den ikke
bøjer, hvis den først bøjer, så er det at det begynder at koste
en del mere.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Kåre

Dato : 06-04-08 08:26

> [...]
> Vær sikker på akslen den sidder på understøttes så den ikke bøjer, hvis
> den først bøjer, så er det at det begynder at koste en del mere.

OK tak! Det vil jeg prøve.
Og ja jeg turde heller ikke tage den store hammer frem...

mvh
Kåre

Fra : Kåre

Dato : 06-04-08 12:24

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> OK tak! Det vil jeg prøve.
> Og ja jeg turde heller ikke tage den store hammer frem...

Efter en times hiven og flåen, og boren, og flere knækkede bor, fik jeg
varmet splitten så meget op, at den gav sig under nogle gode dask med en
lille hammer...
Håber at akslen har holdt til det. Brugte nogle klodser til at lægge under,
tæt på hvor jeg hamrede, så mon ikke det går...
Det får jeg at se når jeg har fået mig et stykke mad

Kåre

Fra : Henning Lund

Dato : 06-04-08 16:03

Kåre tastede:

> [...]
> lægge
> under, tæt på hvor jeg hamrede, så mon ikke det går...
> Det får jeg at se når jeg har fået mig et stykke mad

Hehe du køber åbenbart billige bor, jeg synes de plejer at give
sig med det samme når jeg har boret dem ud. Nå men du kom da ikke
til at kede dig sådan en søndag

Fra : Kåre

Dato : 06-04-08 16:53

> Hehe du køber åbenbart billige bor, jeg synes de plejer at give sig med
> det samme når jeg har boret dem ud. Nå men du kom da ikke til at kede dig
> sådan en søndag

Næh, de var squ dyre nok. 2 stk 2mm for 50-60 kroner. Jeg er stoppet med at
købe billige bor for længe siden...
Men det ene virkede ret skævt. Min borepatron i søjleboremaskinen er absolut
lige, men boret svingede og rystede noget.
Det andet knækkede bare.
Det endte med at jeg brugte et ret stort bor, god tålmodighed, og så gik
det. Egentlig borede jeg den slet ikke ud. Jeg borede så længe med et sløvt
bor, at det blev rødglødende, og så kunne jeg banke den ud

Jeg måtte så efterfølgende bore hele hullet op, så jeg kunne få splitten i
igen. Det tog ret lang tid, men det lykkedes, og nu er trawdårn klar igen!
Starter i første hug som altid.
Nu skal der lige ordnes klippebord, så er jeg klar til næste sæson!

Men jow, så gik der en søndag med det (samt udskiftning af bagpotte på den
gamle Corolla. Godt man har så meget tid til overs )

mvh
Kåre

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-04-08 17:02

On Sun, 6 Apr 2008 17:53:22 +0200, "Kåre" <kaare@raffish.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men jow, så gik der en søndag med det (samt udskiftning af bagpotte på den
>gamle Corolla. Godt man har så meget tid til overs )

Hurrah, vi venter spændt på næste kapittel
mvh Ebbe

Fra : Henning Lund

Dato : 06-04-08 17:57

Ebbe Hansen tastede:

> Hurrah, vi venter spændt på næste kapittel

Det er remmen der springer når han starter med at klippe

Fra : Kåre

Dato : 06-04-08 19:54

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Ebbe Hansen tastede:

> Det er remmen der springer når han starter med at klippe

Næste kapitel? Der skal bare slås græs, såmænd ikke andet....
Jeg har en ekstra rem liggende, hvis det skulle gå galt.

mvh
Kåre

Fra : Henning Lund

Dato : 06-04-08 17:57

Kåre tastede:

> [...]
> længe
> med et sløvt bor, at det blev rødglødende, og så kunne jeg

Man må sno sig

> Jeg måtte så efterfølgende bore hele hullet op, så jeg kunne få
> splitten i igen. Det tog ret lang tid, men det lykkedes, og nu
> er
> trawdårn klar igen! Starter i første hug som altid.

Ja og selvtilliden i top

> Nu skal der lige ordnes klippebord, så er jeg klar til næste
> sæson!

Uha hvad er der med den?

> Men jow, så gik der en søndag med det (samt udskiftning af
> bagpotte
> på den gamle Corolla. Godt man har så meget tid til overs )

Så fame hellere en starter end en udstødning.

Fra : Kåre

Dato : 06-04-08 20:00

> Man må sno sig

> Ja og selvtilliden i top
Ja lidt succes på en søndag skader ikke.

> Uha hvad er der med den?
Ikke noget særligt, såmænd. Jeg har en håndfuld rødder som engang imellem
bliver klippet...
Sidste år tror jeg slet ikke jeg fik klippet græsset. Det lignede noget der
var plukket med hånden.
Så knivene skal lige have en omgang med grovfilen.

> Så fame hellere en starter end en udstødning.
Det var nu godt nok udstødningen der var den lette af de to.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-08 12:14

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse

Klip

Og næste gang du prøver med dk.binaer så prøv med denne server.
freebin.readnews.com
Den virker fint her med tdc.

Mvh Allan