Andet multimedie
bentjuul 3670
Lightroom spørgsmål
Fra : Dan Andersen

Dato : 05-04-08 11:28

har netop installeret programmet. har en ekstern HD med 40 Gb billeder
placeret i utallige mapper og undermapper. Er det virkelig nødvendig at åbne
hver og en mappe og importere billederne herfra.
Det virker godt nok bøvlet..
Er der ikke en måde blot at markere HD eller de enkelte mapper på - for at
Lightroom kan se billederne?

God weekend

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen
www.dbamott.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-04-08 14:43

On Sat, 5 Apr 2008 12:28:11 +0200, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

>Er der ikke en måde blot at markere HD eller de enkelte mapper på - for at
>Lightroom kan se billederne?

Din billeder ligger formentlig i en hovedmappe og LR kan godt
importere undermapper.

Fra : Dan Andersen

Dato : 06-04-08 17:37

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i meddelelsen

> Din billeder ligger formentlig i en hovedmappe og LR kan godt
> importere undermapper.

Hvorledes gør dette? Min eksterne HD består af en mængde mapper og for en
dels vedkommende også undermapper. begrebet hovedmappe kender jeg ikke.
Skal jeg i givet fald oprette en mappe, hvor alle de andre mapper ligger
indeni eller hvorledes skal det forstås?
Når jeg tager en af mapperne, hvori der er undermapper sker der absolut
ingenting - så derfor en anvisning i Kiss Mode .-))