Gemme TV-udsendelse - hvordan?
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-04-08 17:03

Hvordan gemmer man en TV-udsendelse på disken, så at den kan ses til
hver en tid uden at blive afspillet fra Internet?

Det kan være en debatudsendelse fra DR TV eller et indslag fra
TV-avisen.

Jeg kan se indslagene på FireFox. Jeg har Flip4Mac. Jeg har QuickTime
Pro. Men der kan være indslag, som jeg gerne vil sikre mig, inden de
bliver slettet fra oversigten.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-08 17:31

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan se indslagene på FireFox. Jeg har Flip4Mac. Jeg har QuickTime
> Pro. Men der kan være indslag, som jeg gerne vil sikre mig, inden de

Du skal have et EyeTV og et program der kan optage programmer du ser
gennem EyeTVet. Det følger nu nok med ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-04-08 18:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Du skal have et EyeTV og et program der kan optage programmer du ser
> gennem EyeTVet. Det følger nu nok med ...

EyeTV? Er det noget software eller noget hardware?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-08 19:52

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> EyeTV? Er det noget software eller noget hardware?

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?find=eyetv

Det er hardware.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-08 18:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Du skal have et EyeTV og et program der kan optage programmer du ser
> gennem EyeTVet. Det følger nu nok med ...

Det er jo noget helt andet. Han spørger om han kan gemme fra dr.dk
(nettv)

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-04-08 19:08

> Det er jo noget helt andet. Han spørger om han kan gemme fra dr.dk
> (nettv)
>

> /thomas

Nemlig. Og jeg tænker også på de udsendelser, der ikke forekommer som
videopodcast.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 05-04-08 12:03

On 5 Apr., 19:22, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Det er jo noget helt andet. Han spørger om han kan gemme fra dr.dk
> (nettv)
>
> /thomas

ctrl klik - og save as quicktime movie

Og det er så en af de FÅ ting jeg ikke forstår - hvorfor kan man se
det i FF og ikke i safari....

nils

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-08 19:18

<nilsba@gmail.com> wrote:

> ctrl klik - og save as quicktime movie
>
> Og det er så en af de FÅ ting jeg ikke forstår - hvorfor kan man se
> det i FF og ikke i safari....

det kommer lidt an på om de streamer eller om de linker til hele filmen
.... jeg gætter på det er en stream og så virker det du siger ikke.

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-04-08 20:19

<nilsba@gmail.com> wrote:

> ctrl klik - og save as quicktime movie
>
> Og det er så en af de FÅ ting jeg ikke forstår - hvorfor kan man se
> det i FF og ikke i safari....
>
> nils

ctrl klik på hvad?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : KentBM

Dato : 05-04-08 22:31

nilsba@gmail.com wrote:
> Og det er så en af de FÅ ting jeg ikke forstår - hvorfor kan man se
> det i FF og ikke i safari....
Du kan se DR1 + 2 i Safari via H264 beta
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm
Hvilket virker for det meste.

--

Kent

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 05-04-08 13:45

On 5 Apr., 21:18, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> ctrl klik på hvad?
> --
> Venlig hilsen
> Ove Steen Smidthttp://www.ovesteensmidt.dk/

På TV-udsendelse !

Nils

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-04-08 22:50

<nilsba@gmail.com> wrote:

> [...]
> safari.... > > > nils > > ctrl klik på hvad? > -- > Venlig hilsen > Ove

Ikke forstået. Jeg skal have det ind med ske.Jvor skal jeg klikke på
"TV-udsendelse"

Jeg går til http://www.dr.dk/TV/TV+forside.htm

Øverst er der et faneblad, der hedder TV. Herunder står der "Se
dr.dk.tv". Her kan jerg klikke.

Så kommer der et vindue med besked om, at mine softwareforhold bliver
undersøgt. Der kommer et skilt med "URL-adressen er ikke gyldig." Det
kan jeg ignorere. Jeg går videre til et vindue med en oversigt over
udsendelser. Nu kan jeg vælge udsendelsen og sætte afspilning igang.
QuickTime starter og spiller udsendelsen.

Hvornår skal jeg klikke på hvad?

-- Venlig hilsen Ove Steen Smidt http://www.ovesteensmidt.dk/

Fra : N/A

Dato : 05-04-08 22:31

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 05-04-08 15:44

On 5 Apr., 23:30, KentBM <kentF_JERNmagnus...@aim.com> wrote:

> Du kan se DR1 + 2 i Safari via H264 betahttp://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm
> Hvilket virker for det meste.
>
> --
>
> Kent

Ja - det kan jeg også uden problemer, jeg taler om gl. indslag fra DR
- det er det der er ulogisk der må jeg bruge FF, men det er jo ikke
noget stort problem......

Nils

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 05-04-08 16:34

On 5 Apr., 23:50, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> udsendelser. Nu kan jeg vælge udsendelsen og sætte afspilning igang.
> QuickTime starter og spiller udsendelsen.

Nåå ok - Gå i systemindstillinger > flip4mac WMV > Browser > og fjern
flueben i Quicktime player > start FF og find det du vil se > nu kører
det du vil se i FF browser > så ctrl klik og save.

Nils

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-04-08 07:29

<nilsba@gmail.com> wrote:

> [...]
> flueben i Quicktime player > start FF og find det du vil se > nu kører
> det du vil se i FF browser > så ctrl klik og save.

Tak. Har fjernet flueben. Kan se logikken. Der var jo allerede et
forevisningsvindue i FF, inden QT åbnede. Jeg var først i tvivl om,
hvor jeg skulle klikke. Men det er altså bare et eller andet sted i
vinduet, hvor filmen vises. Og så kan den herefter afspilles md QT.

En udsendelse på knap en halv time, gemmes på et sekund og fylder kun
2,8 mb. Jeg måtte lige slå Airport fra for at overbevise mig om, at
filmen virkelig pilles fra disken. Fantastisk muligheder åbner sig
pludselig.

Kan jeg smide den ind i iTunes og få den overført til min iPod?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-04-08 08:37

> [...]
> pludselig.
>
> Kan jeg smide den ind i iTunes og få den overført til min iPod?

UPS. Der var jeg for naiv. Udsendelsen skal spilles igennem, før man
gemmer. Og så fylder den 82 mb.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-04-08 08:43

> UPS. Der var jeg for naiv. Udsendelsen skal spilles igennem, før man
> gemmer. Og så fylder den 82 mb.

Så harjeg prøvet at importere udsendelsen som film i iTunes. Det kan man
godt. Men iTunes afspillerkun lyden. På skærmen vises udsendelsens
første billede. Og jeg kan ikke bringe det til at fylde skærmen ud.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-04-08 14:52

> [...]
> 2,8 mb. Jeg måtte lige slå Airport fra for at overbevise mig om, at
> filmen virkelig pilles fra disken. Fantastisk muligheder åbner sig

30 minutter i en 2.8mb fil tyder på at der blot er tale om en reference fil der peger
på noget i din quicktime eller browser cache.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 06-04-08 01:36

On 6 Apr., 08:28, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> pludselig.
>
> Kan jeg smide den ind i iTunes og få den overført til min iPod?

Tja nogen gange når man skal have det ind med ske må man også ud og
købe et skubbejern til den ske....... ☺

” Kan jeg smide den ind i iTunes og få den overført til min iPod ? “
Ja - men det kommer først i lektion 2 – men du kan få et hint, brug
eksportere i Quicktime !!

Nils

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-04-08 10:06

> [...]
>
> " Kan jeg smide den ind i iTunes og få den overført til min iPod ? "
> Ja - men det kommer først i lektion 2 – men du kan få et hint, brug

Godt. Jeg prøvede eksport fra QT og valgte iPod-format. Så nu kan
udsendelsen også køre på min iPod. Men for at komme så langt er jeg så
endt med at have udsendelsen i 4 eksemplarer:

QT-film: 82 mb
MPEG-4-videoarkiv: 142 mb
Samme importeret til iTunesfilmarkiv: 142 mb
Samme importeret til iPod

Jeg antager, at jeg godt kan smide de to første væk. Det ville være lidt
nemmere, hvis Apples forskellige medieprogrammer kunne læse samme
format.

Flip4Mac har desværre klistret en påmindelse hen over skærmbilledet om,
at jeg kører på en trial. Denne tekst kommer ikke frem i QT-versionen,
men dukker op igen i MPEG-4-versionen.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 06-04-08 03:27

On 6 Apr., 11:06, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
>
> Flip4Mac har desværre klistret en påmindelse hen over skærmbilledet om,
> at jeg kører på en trial. Denne tekst kommer ikke frem i QT-versionen,

OK - det problem kender jeg så ikke med klistermærke...... sorry !!
Men så brug da bare QT vers.
Der er så lige en ting jeg ikke forstår hvis du har QT pro. Der burde
du når du ser en TV udsendelse du vil gemme og den har kørt igennem
også bare kunne sige - save as i arkiv menu, så var vi sluppet for at
gå så meget grueligt igennem....... )

Nils

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-04-08 11:10

<nilsba@gmail.com> wrote:

> [...]
> du når du ser en TV udsendelse du vil gemme og den har kørt igennem
> også bare kunne sige - save as i arkiv menu, så var vi sluppet for at

Det er da også muligt. Men nu spillede jeg altså ikke udsendelsen
igennem fra nettet, før jeg spurgte. Jeg regnede som udgangspunkt med,
at der var noget, jeg skulle gøre, inden jeg begyndte afspilningen.

Nu er jeg blevet en hel del klogere. Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 06-04-08 04:50

On 6 Apr., 12:09, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> at der var noget, jeg skulle gøre, inden jeg begyndte afspilningen.
>
> Nu er jeg blevet en hel del klogere. Tak for hjælpen.

Ja og nu bliver du mere klog....

Du bruger bare det her program http://www.isquint.org/ så er der
ikke noget klistermærke......

Nils