hjemmeside med iWeb
Fra : thohei

Dato : 05-04-08 01:47

Prøver at lave en lille hjemmeside til sønnike.
TDCs værktøjer er lidt for tamme til den monsterside vi skal lave.
Har derfor leget med iWeb og nu synes jeg det ser ud som om man kun
kan bruge det program på .mac. Er det virkelig sandt. Hvis ja, kan I
så anbefale et andet lige så enkelt program til totalt newbies.
Tak.
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-04-08 09:11

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> kan bruge det program på .mac. Er det virkelig sandt. Hvis ja, kan I
> så anbefale et andet lige så enkelt program til totalt newbies.

Der er noget du har misforstået, iWeb er som default sat op til, at
brugeren skal ha' hjemmesiden liggende på .mac, men det kan du beslutte
at den ikke skal.

Hvis du ikke kan finde ud af at ændre i iWeb, så kan løsningen være, at
du uploader filerne til domainet med et FTP-program.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK3650 Ølstykke

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-04-08 23:40

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>
> Hvis du ikke kan finde ud af at ændre i iWeb, så kan løsningen være, at
> du uploader filerne til domainet med et FTP-program.

Så vidt jeg husker, gør man det, at man gemmer filerne på sin harddisk
fra iWeb. Derefter tager man et FTP-program og uploader filerne til sit
web-sted. Så man kan altså sagtens bruge iWeb uden .Mac. Det kræver bare
en lille omvej.
--
Henrik Münster
Esbjerg