Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S5is
Fra : Steen

Dato : 05-04-08 01:09

Er der en af jer med dette kamera, som vil prøve og uploade/sende et par
billeder taget med ISO 800 og 1600 både udendørs og indendørs (med/uden
blitz).
På forhånd tak.

Mvh
Steen F.
E-mailen virker.

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-04-08 08:35

"Steen" <steen@steenmartin.dk> wrote in message
> Er der en af jer med dette kamera, som vil prøve og uploade/sende et par
> billeder taget med ISO 800 og 1600 både udendørs og indendørs (med/uden
> blitz).
> På forhånd tak.

Du kan finde reviews med info om ISO performance og eksempelbilleder f.eks.
her http://www.dpreview.com/reviews/canons5is/page20.asp
http://www.imaging-resource.com/PRODS/S5IS/S5ISA7.HTM .
ISO 800: http://www.imaging-resource.com/PRODS/S5IS/FULLRES/S5IShSLI0800.HTM
ISO 1600:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/S5IS/FULLRES/S5IShSLI1600.HTM

Kameraet fungerer rimeligt ved lave ISO værdier, men fra ISO 800 og opefter
ser det totalt ubrugeligt ud i mine øjne.
Mvh,
Hans

Fra : Anders Thorup

Dato : 05-04-08 10:51

> Kameraet fungerer rimeligt ved lave ISO værdier, men fra ISO 800 og
> opefter ser det totalt ubrugeligt ud i mine øjne.
> Mvh,
> Hans

Ligesom alle andre P&S kameraer... jeg har endnu ikke set et kompaktkamera
der lavede gode billeder ved høj ISO.
Jeg har selv et S5IS, men jeg bruger aldrig høj ISO,,, max 200... jeg synes
støjen bliver for udtalt ved højere ISO.

Hvis man gerne vil se billeder fra S5IS kan følgende billedgruppe
anbefales..

http://www.flickr.com/groups/canonpowershots5is/

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-08 22:36

Hans Kruse wrote:
> [...]
> Kameraet fungerer rimeligt ved lave ISO værdier, men fra ISO 800 og
> opefter ser det totalt ubrugeligt ud i mine øjne.

Tak for linkene. Ja det ser ikke for godt ud, især hvis man planlægger at
bruge det meget under de forhold (sportshal, dårlig belysning, hurtig
lukkertid og lang tele).
Måske er Oplympus' nye SP-570UZ bedre
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_sp570uz.asp

Mvh Martin