Tojiro Senkou-knive - første indtryk
Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-08 10:12

Jeg har købt to stk. Tojiro Senkou-knive hjem. En 27 cm "Chef's Knife" og en
18 cm "Vegetable Knife". Udover, at de er flotte som bare pokker, er det
nogle af de fedest knive, jeg endnu har haft i hånden. De er ret tunge
(meget tungere end Global), og er rigtigt godt afbalancerede. Og så er de
selvfølgelig hvinende skarpe, og skulle kunne holde skarpheden i usædvanlig
tid, men det må tiden jo vise.

For pokker hvor er madlavning en ekstra stor fornøjelse med gode værktøjer.

NB: Jeg har købt dem hjem via en skotsk hjemmeside, da det var næsten under
halv pris i forhold til bl.a. H.W. Larsen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-08 12:23

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> NB: Jeg har købt dem hjem via en skotsk hjemmeside, da det var næsten under
> halv pris i forhold til bl.a. H.W. Larsen.

Hvilken side var det?

Og jeg må give dig ret mht. knivene... jeg blev specielt imponeret da
jeg erfarede, jeg var i stand til at tage et stykke frossent kylling
filet og dele på langs uden videre... de er edersprøjteme skarpe de knive!

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-08 15:41

http://www.cooks-knives.co.uk/

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-04-08 13:05

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on torsdag 3. april 2008 at 11:11
+0100 wrote:
>NB: Jeg har købt dem hjem via en skotsk hjemmeside, da det var næsten
>under
>halv pris i forhold til bl.a. H.W. Larsen.

Hvad måtte du give for dem?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-08 15:37

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad måtte du give for dem?

GBP 127,62 og GBP 85,06. Dertil GBP 12 i transportomkostninger. Alle priser
ex. V.A.T.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-04-08 15:49

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on torsdag 3. april 2008 at 16:37
+0100 wrote:

>GBP 127,62 og GBP 85,06. Dertil GBP 12 i transportomkostninger. Alle
>priser
>ex. V.A.T.

Hmmm, ja det er jo en hel del billigere - tror lige jeg helt stilfærdigt
vil sætte m ig hen i et hjørne og tælle mine 25-ører

Og tak for linket osse

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-08 16:04

> Hmmm, ja det er jo en hel del billigere - tror lige jeg helt
> stilfærdigt vil sætte m ig hen i et hjørne og tælle mine 25-ører

Husk, et momsnummer er en rigtig god opfindelse, når man handler i EU

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 03-04-08 16:31

Hej Jens

> For pokker hvor er madlavning en ekstra stor fornøjelse med gode
> værktøjer.

Det gamle ordsprog "godt værktøj er det halve arbejde" er ikke
helt ved siden af. Når vi taler om knive, så fik jeg en brødkniv i
julegave, det har også været en kæmpe fornøjelse at have en
sådan ting i køkkenskuffen, jå sådan en kan jeg kun anbefale.

http://www.razorsteel.com/broedkniv-victorinox-250-mm-p-256.html

--
Mvh Max

Fra : ASKF

Dato : 04-04-08 03:32

Max ytrede sig i <47f4f85e$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>julegave, det har også været en kæmpe fornøjelse at have en
>sådan ting i køkkenskuffen, jå sådan en kan jeg kun anbefale.

Jeg må dog sige at jeg har af og til lidt problemer med mine nye 3*
Zwilling knive.

Jeg har i knap 20 år brugt kasserede slagte- og fileteringsknive, som vi
frit kunne tage med os hjem fra svineslagteriet i Herning, hvor jeg
arbejdede nogle somre som ferieafløser.

I januar var det så et tilbud i Salling på et sæt 3* Zvilling
køkkenknive med knivblok og strygestål til 800kr (normalpris er 2600kr)
og da jeg mente jeg egentlig burde have en god kokkekniv, samt havde
prøvet den 2* som et par af mine venner har, købte jeg sættet.

Jeg har siden da blødt et par gange, da jeg ikke er vant til en
grøntsagskniv der der så tynd og derved glider så let gennem grøntsager
og frugter. Jeg brugte tidligere en udbenerkniv til klargøring af
grøntsager og frugter, den er lige så skarp, men langt tykkere...

Må sige at det har været en fryd at skifte knive til alt arbejde med
grøntsager og frugter, men når det drejer sig om at arbejde med kød,
foretrækker jeg stadig slagterknivene.

En kokkeven har også anbefalet mig Tojiro Senkou-knive, som han selv
bruger privat, men han bruger dog Zwilling på arbejde.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus