Rejse til New York - Haster
Fra : bjarne.olesen@gmail.~

Dato : 03-04-08 12:41

Hej
Er der nogen der hjælpe os med en billig rejse til New york?

Vi er 3 voksne og et (barn) på 17 år.

Vi har tænkt os at rejse ca. 14 dage og med udrejse den 17. maj.

Udrejse må gerne være fra Hamborg. Men så skal vi også finde en
løsning på transport fra Århus og til Hamborg.
Vi har set at man med bus888.dk kan komme fra Århus 8.00 og være
fremme i Hamborg kl. 13.42.
Med DSB kan man være der ca.12.40

Vi har søgt på momondo.dk (kun fly tur/retur), men afrejsen starter
næsten altid ca.13.00 så det passer ikke sammen. Priserne lægger
mellem 2800 -3400 kr.

På hotels.com har vi set 2 dobbeltværelser i New York for ca. 320 pr.
værelse pr. døgn. Men så er det uden mad.
Vi er ikke særlig fordringsfulde og regner med at kunne finde billige
steder at spise.

Da vi ikke vælter os i penge må det gerne være i omegnen af 20.000
(incl. hotel og fly tur/retur)

Er der nogen der kan hjælpe med nogle tip eller forslag?

På forhånd tak.

Bjarne Olesen

ps. Hvor sikker er det at købe rejser og bestille hotelværelser via
nettet?
Kan man ikke blive snydt?

Fra : Stig Nielsen

Dato : 03-04-08 21:37

<bjarne.olesen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Er der nogen der hjælpe os med en billig rejse til New york?

>Vi er 3 voksne og et (barn) på 17 år.

Et barn på 17 bliver taget som voksen på et fly

> [...]

>Vi har søgt på momondo.dk (kun fly tur/retur), men afrejsen starter
>næsten altid ca.13.00 så det passer ikke sammen. Priserne lægger

Jeg kan godt se at Momondo siger den har noget billigt fra Hamburg med Air
France, men jeg kan ikke få den pris når jeg booker igennem Air France, det
bliver mere.
Hvis jeg bruger goleif som den henviser til så siger prisen 10919 for alle
4.
Der er dog den lille aber dabei i købebetingelserne som siger: GoLeif tager
forbehold for eventuelle prisfejl, tekniske problemer, datafejl og ændringer
uden for vores kontrol. Disse kan for eksempel skyldes flyselskaber, som
viser pladser, som ikke er tilgængelige, eller forkert angivne priser fra
bestillingssystemet.

Jeg tror simpelthen ikke på den pris som den hjemmeside kommer med.
Han kan ikke som det eneste selskab have denne pris, det er han ikke stor
nok til.
Denne pris ville dukke op hos andre også og også hos Air France ville de
have en pris i nærheden og de er langt fra.

Det billigste jeg har kunnet hitte er fra København med BA, de skal have
lige under 15.000 for alle fire med fly over Heathrow.

>ps. Hvor sikker er det at købe rejser og bestille hotelværelser via
>nettet?
>Kan man ikke blive snydt?

Jo du kan nemt blive snydt, men det gode er at du "bare" kan afvise igen når
du betaler med creditkort.
Booker du hos flyselskaberne eller hos de mere anerkendte bestillingssider
er det sikkert og nemt nok.

Fra : bjarne.olesen@gmail.~

Dato : 03-04-08 15:02

On 3 Apr., 22:36, "Stig Nielsen" <a...@de.dk> wrote:

> [...]
> du betaler med creditkort.
> Booker du hos flyselskaberne eller hos de mere anerkendte bestillingssider

Nu er vi så heldige at vi har lånt en bil (gode venner), så vi bare
kan køre til Hamborg
Men bilen skal så parkeres i Hamborg.
Står den under opsyn og i en overdækket p-hus?

Kan det betale sig at gå ind på de forskellige flyselskabers
hjemmeside og booke?

Er hotels.com et godt sted og booke hotel i New York?

Ja undskyld alle mine spørgsmål, men det er første gang vi skal til
USA og det skulle gerne være billigt men også perfekt

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 03-04-08 22:18

Nu er vi så heldige at vi har lånt en bil (gode venner), så vi bare
kan køre til Hamborg
Men bilen skal så parkeres i Hamborg.
Står den under opsyn og i en overdækket p-hus?
---

Den er under opsyn. Du kan selv vælge, om det skal være overdækket. Det
koster mere, men se selv på www.hamburgairport.de. Der er en god forklaring,
og endda på dansk. Der er lidt billigere at parkere i KBH, men man sparer
broen, og da billetterne er billigere fra Hamborg, er Hamborg en sikker
vinder. Men nu hvor Lufthansa har opgraderet på bll-fra er der også billige
billetter fra bll.

----

Kan det betale sig at gå ind på de forskellige flyselskabers
hjemmeside og booke?

----
Ikke efter min erfaring, men det kan variere. F.eks. er NWA altid lige så
billig som expedia. Da vi bestilte billetter var det billigst på expedia. Vi
skal med Delta og Air France og forsøgte at booke på selskabernes egen side;
det var klart billigere på expedia.
----

Er hotels.com et godt sted og booke hotel i New York?
----

Det er en af de mest anerkendte sider. Vi bruger accomline.com.

Fra : Stig Nielsen

Dato : 03-04-08 22:35

> [...]
> meddelelsenews:275debf0-9193-4aee-a0f6-c75014284cff@i12g2000prf.googlegroups.com...
>

>Kan det betale sig at gå ind på de forskellige flyselskabers

Ja mine erfaringer er som nævnt i en anden tråd at man bruger de forskellige
søgemaskiner der er til at finde de flyselskaber som har de billige
billetter, og så går man ind på de respektive selskaber og booker direkte
hos dem.
Ved godt der er mange der bruger Expedia og alle de andre, men jeg har nu
aldrig kunnet finde en billet billigere der end hos selskabet.

>Er hotels.com et godt sted og booke hotel i New York?

Det er fint nok og et af de anerkendte.
Men igen søg her og se eventuelt om ikke hotellet du finder har en
hjemmeside hvor du kan booke direkte, måske er der noget at spare.
Brug også www.tripadvisor.com her kan du læse mange forskellige menneskers
uforbeholdne mening om mange hoteller i hele verden.
Du indtaster bare hotellets navn

>Ja undskyld alle mine spørgsmål, men det er første gang vi skal til
>USA og det skulle gerne være billigt men også perfekt

Det er jo derfor at denne gruppe eksisterer )
14 dage er måske lidt lang tid at bruge i New York, da det er en dyr by.

Har I overvejet at leje en bil og køre lidt rundt?

Kan varmt anbefale Washington, for her er meget at se, og man kan også køre
en tur ud til Amish-folket i Pennsylvania, også sjovt at se for en
føstegangs besøgende i USA.
Niagara Falls er også en mulighed.

Og når I så er blevet hooked på USA, hvilket I med garanti bliver, så er der
hele vestkysten hvor et par måneder næsten ikke er nok, så her skal man bare
tilbage til igen og igen.

Overvej det med bilen, for alle de penge I sparer på hotel i New York, vil I
næsten kunne finansiere køreturen og overnatninger uden for The Big Apple,
selvom det stadig er en fed by.
Brug måske en 4-5 dage i "Æblet" og kør så på opdagelse, det er værd at
undersøge hvad det koster.
Hoteller er svinsk dyre i NYC, så de 320 kr, du har set for 2
dobbeltværelser er måske ikke helt fint i kanten.......med mindre du vil
have et SWAT-team der sparker døren ind til naboen hver anden nat

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-04-08 20:16

bjarne.olesen@gmail.com wrote:

Klip

> Men bilen skal så parkeres i Hamborg.
> Står den under opsyn og i en overdækket p-hus?

Det bestemmer man selv. Jo mere sikkerhed, og kort afstand man vil have,
jo mere betaler man.

Jeg er netop hjemkommet fra en tur hvor jeg parkede på P8 i Hamburg.
Udendørs, længst væk, med bustransport, for 50 Euro for en uge.
Det har jeg gjort flere gange, og uden problemer.

Kig på deres hjwemmeside for priser. http://www.ham.airport.de/index.phtml
http://www.ham.airport.de/de/parkbelegung.phtml
De har også info på dansk.

> Er hotels.com et godt sted og booke hotel i New York?

Jeg vil bestemt fraråde at bruge hotels.com, hotels.dk eller hvad det
ellers hedder.
Fordi man der betaler forud. Det er IKKE normen i hotelbranchen.

Mvh. Jørgen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-04-08 13:00

Jørgen Rasmussen <rjo_ra@tdect-net.dk> wrote in

> Jeg vil bestemt fraråde at bruge hotels.com, hotels.dk eller hvad det
> ellers hedder.
> Fordi man der betaler forud. Det er IKKE normen i hotelbranchen.

Enig.

Man kan dog fint bruge disse søgemaskiner til at begrænse ens jagt på en
god pris. Søg og tjek så de 2-3 billigste tilbud på hotellets egen
hjemmeside, eller kontakt dem direkte via mail eller telefon.

Hvis man tror man er kvalificeret til særlig rabat, så sørg for at oplyse
det med det samme. Det kunne være et særligt kreditkort, planer om billeje
hos en samarbejdspartner, ansættelse hos en samarbejdspartner osv. Husk
relevant dokumentation.

Nogle gange er det mit indtryk at sælgere blot skal have en brugbar
"undskyldning" for at kunne give en god rabat.

Som "airline employee" eller indehaver af div. "guld" kreditkort oplever
jeg ihvertfald ofte rabatter på 20-50%, eller gratis upgrades.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-04-08 12:47

bjarne.olesen@gmail.com wrote in

> Kan det betale sig at gå ind på de forskellige flyselskabers
> hjemmeside og booke?

En rigtig god pris kræver et indgående kendskab til flyselskabernes
rutenet, rabatordninger og samarbejdspartnere.

Nogle gange kan man spare penge ved at flytte sin rejsedag lidt frem
eller tilbage. Nogle gange kan samme billet bestilles billigere hos en
samarbejdspartner. Nogle gange kan et ekstra stop via en knapt så populær
destination, være billigere.

Det er selvsagt ikke en viden almindelige mennesker ligger inde med.

Søgemaskinerne kompenserer langt hen ad vejen for dette og kan give ret
gode priser. Men min påstand er at en person med rette viden på et par
timer kan skære mellem 10 og 30% af enhver søgemaskines bedste pris.

Men selv almindelige mennesker kan med en smule råd og vejledning selv
finde gode tilbud med lidt benarbejde.

Tjek på www.amadeus.net hvilke flyselskaber der flyver (operatøren) på en
given rute. Find det flyselskab der flyver flest delstrækninger på en
given rute. Tjek at de delstrækninger der ikke flyves af dette
flyselskab, flyves af selskabets samarbejdspartnere. Tjek nu prisen på
hovedoperatørens hjemmeside OG samarbejdspartnernes hjemmeside. Et lille
tip: Tjek også evt. flyselskaber der ikke selv flyver på ruten, men er
samarbejdspartner til flyselskaberne der gør. Tricket er nemlig at
flyselskaber ofte får billetter hos samarbejdspartnere billigere end
samarbejdspartnerne selv sælger dem for.

Derfor kan man opleve at f.eks. LuftHansa kan sælge en billet billigere
på en strækning end SAS kan, selvom det er præcis det samme fly man
sidder i (et SAS fly). Især hvis Lufthansa så samtidig kan tjene lidt ved
at sælge dig en billet på et Lufthansa fly der har connection med SAS
flyet.

Tjek nu datoerne i nærheden af dine foretrukne rejsedatoer. Tit kan der
spares helt op til 50% bare ved at vælge en af de knapt så populære
rejsedatoer.

Alt dette kan klares relativt nemt og hurtigt med en smule øvelse, og ved
oversøiske rejser er der næsten med garanti 1000vis af kroner at spare.

Fra : Allig8or

Dato : 04-04-08 12:06

<bjarne.olesen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Der er lidt tilbud her,hvis man kan lidt tysk:
http://www.exit-reisen.de/reisen/flugdatenbank.html
bare husk, der er et tillæg på 99 euro til skat og sikkerhed...
Selskabet,er OK,vi har rejst med dem 2 gange,de kan også
planlægge det hele,med hoteller/bil og lign.
God tur........

--
Henning Holm
allig8or125@hotmail.com

Fra : N/A

Dato : 04-04-08 20:16

Fra : balirejser@hotmail.c~

Dato : 07-04-08 06:51

Tjek også http://www.newyork.dk/

Fra : bjarne.olesen@gmail.~

Dato : 08-04-08 11:35

UPDATE:

Vi har nu bestilt flybilletter via expedia.com og fået dem til en
billig pris
11.200 for 4 voksne.

Vi mangler nu at booke et hotelværelse i New York ( 4 - 5 dage).
Foeslag modtages gerne.

Herefter vil vi køre rundt - ved ikke om det bliver Niagara Falls
eller Washington.
Jeg hælder mest til det sidste.

Hvordan er det med at leje bil - Kan man gøre det når man kommer
derover og skal man aflevere den samme sted. og hvad med forsikringer.
hoteller på køreturen på vi gøre undervejs. Er det en god ide

Er der nogle der har nogle gode turforslag

På forhånd tak
Bjarne Olesen

ps. vi glæder os helt vildt

Fra : Stig Nielsen

Dato : 09-04-08 01:27

UPDATE:

>Vi har nu bestilt flybilletter via expedia.com og fået dem til en
>billig pris
>11.200 for 4 voksne.

God pris du har fået hevet hjem der !

>Hvordan er det med at leje bil - Kan man gøre det når man kommer
>derover og skal man aflevere den samme sted. og hvad med forsikringer.
>hoteller på køreturen på vi gøre undervejs. Er det en god ide

Du kan gøre det som du vil, jeg har nu altid lejet bil herhjemme gennem
enten www.holidayautos.com eller hos Avis
Har du SAS bonuskort, så får du rabat hos Avis, og har du ikke sådan et
kort, så bare betil et på SAS' hjemmeside, det er gratis.
Når du lejer hjemmefra er du også sikker på at du får alle de forsikringer
du skal bruge.
Bilen skal som regel afleveres samme sted, med mindre du vil betale et gebtr
for det, men I skal vel flyve hjem fra den samme lufthavn som I kommer til.
Jeg ved ikke hvor vidt de har gebyr for at aflevere i en anden lufthavn i
NYC, men det kan jo tjekkes
Hoteller og Moteller booker I bare løbende.
Vi bruger altid Motel 6 www.motel6.com har du set et, har du set dem alle,
og de ER de billigste med en ordentlig standard.
Der er rigelig plads til 3 voksne og en på 17 i deres kæmpesenge
Morgenmad køber I bare på en restaurant eller i et supermarked, da der ikke
er andet end gratis kaffe med i en overnatning.

>Er der nogle der har nogle gode turforslag

Som jeg nævnte tidligere så kør en tur ud til Lancaster og kig på Amish, det
er sgu fascinerende.
Der er gode museer derude der fortæller hvordan disse mennesker lever, og
når I er ude i det område, så er I for alvor ude på landet.
I York kan I komme på Harley Davidsson fabrik, har ikke selv været der, så
jeg kan ikke sige om det er noget
og I Washington er der jo også masser at se på.
Arlington skal I ikke snyde jer selv for, måske er I ligeså heldige som os,
at se en begravelse med hele den tyrkiske musik.
Der smutter jo jævnligt en amerikaner i Irak og der er tit op til 15
begravelser om ugen her.
White House, Capitol og så hele striben af museer.
Kør eventuelt ud til spillebyen Atlantic City, kommer godt nok ikke i
nærheden af Vegas, men den er da meget hyggelig for et par dage.

Jeg er misundelig, men mon ikke jeg kommer derover senere på året

God tur!

Stig

Fra : bjarne.olesen@gmail.~

Dato : 11-04-08 08:50

On 9 Apr., 02:27, "Stig Nielsen" <a...@de.dk> wrote:
> [...]
> nærheden af Vegas, men den er da meget hyggelig for et par dage.
>
> Jeg er misundelig, men mon ikke jeg kommer derover senere på året

Update

på min Itinerary står der E-Ticket purchase has been confirmed by the
airline. No tickets will be mailed.

Betyder det vi har fået plads?

og længere nede:

Please be sure to re-confirm your flight at least 24 hours prior to
scheduled departure (72 hours prior
for flights to Hawaii and international destinations). You may check
your flight status and departure
gate online, or contact the airline directly. For international
destinations, please confirm your flight
with the airline at least 72 hours prior to departure.

Vi skal flyve med Lufthansa og fra Hamburg.

Jeg syntes ikke jeg kan finde hvor man skal re-confirm mine rejse

Er der nogen der kan hjælpe.

Og hvor tidlig skal man være i lufthavnen.

Er der nogle krav til væsker og flytransport. Jeg mener at have læst
et eller andet med det skal i plastikposer?

Er der andre krav?

på forhånd tak.

ps. 1000 tak for jeres hjælp - i er meget hjælpsomme.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 11-04-08 21:19

<Update

<på min Itinerary står der E-Ticket purchase has been confirmed by the
<airline. No tickets will be mailed.

<Betyder det vi har fået plads?

Jep. Du skal bare printe bekræftelsen ud! Du kan følge med via expedias
hjemmeside eller på www.checkmytrip.com afhængig af, hvor du har købt
billetten. Her kan du sikre dig, at det du har bestilt, også er det du har
fået

<og længere nede:
<Jeg syntes ikke jeg kan finde hvor man skal re-confirm mine rejse
<Er der nogen der kan hjælpe.

Det er ikke nødvendigt. Det står som standard på expedia, men unødvendigt.
Dog en god ide at ringe, da tidspunkterne kan ændre sig. Specielt hvis man
er væk i en længere periode.

<Og hvor tidlig skal man være i lufthavnen.

2 timer før er nok. Til USA nok også nødvendigt, men til andre destinationer
er en time nok. Der er masser af skranker i Hamburg. Man kan nok ikke bruge
selvbetjening til USA??? Husk, at der er en lille bustur fra P8/P9.

<Er der nogle krav til væsker og flytransport. Jeg mener at have læst
<et eller andet med det skal i plastikposer?

Jep, men på min sidste tur fra Hamburg, var der flere der ved et uheld havde
lightere, bærbare og væsker i håndbagagen uden at det blev opdaget. Det
nemmeste er at tage en lille tube tandpasta med i en plastpose og resten i
kufferten.

Kennet