Hæve gulv med "knæk" før klinker?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-04-08 08:40

Vi skal have lagt klinker i et par gange m.m., og opdagede nu hvor vi
pillede tæppet af at den ene gang har et "knæk" på midten hvor gulvet bliver
ca 2 cm højere.

Hidtil har der bare ligget en form for filt dér, så vi havde ikke opdaget
det.

Køber man bare en pose cement og lægger et lag på 2 cm. på inden klinkerne,
eller hva'?

Kan man få noget der tørrer forholdsvis hurtigt? (vi skal bo i huset imens
og har osse en stor hund uden den store forståelse for våd cement )

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-04-08 18:49

> Kan man få noget der tørrer forholdsvis hurtigt? (vi skal bo i huset imens
> og har osse en stor hund uden den store forståelse for våd cement )

Ikke hurtigt nok. Vi har katte og dermed de nydeligste spor alle steder,
hvor vi har støbt - de går dog ikke lange ture

En hund kan du holde væk i de 24 timer, der går, så det må I nok indstille
jer på.

Mvh Maria

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-04-08 21:33

Maria Frederiksen skrev:

> En hund kan du holde væk i de 24 timer, der går, så det må I nok
> indstille jer på.

Okay, 24 timer er til at overse.

Fra : Lumotar

Dato : 05-04-08 14:46

> [...]
>
> Kan man få noget der tørrer forholdsvis hurtigt? (vi skal bo i huset imens
> og har osse en stor hund uden den store forståelse for våd cement )

Nu ved jeg ikke hvor lang de 2 centimeter er i bredden. Er det fx. et 2mtr.
bredt stykke hvor det knækker 2cm.

De knæk/ujævnheder vi havde i gulvet, der lejede vi en sliber hos del-pin,
jeg ved ikke om du kan slibe 2 cm væk, hvis det fx. drejer sig om et stykke
på 2 m2, så er det jo meget at slibe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-04-08 15:34

Lumotar skrev:

> Nu ved jeg ikke hvor lang de 2 centimeter er i bredden. Er det fx. et
> 2mtr. bredt stykke hvor det knækker 2cm.

Vi snakker om en 3-4 m2 ialt der er for højt.

> De knæk/ujævnheder vi havde i gulvet, der lejede vi en sliber hos
> del-pin, jeg ved ikke om du kan slibe 2 cm væk, hvis det fx. drejer
> sig om et stykke på 2 m2, så er det jo meget at slibe

Det' jo dét!

Satser på at hæve resten - har tænkt mig at spørge i klinke-forretningen
(Funder-Nielsen) hvad man kan bruge til at hæve gulvet med.

Fra : Lumotar

Dato : 06-04-08 00:44

> [...]
>
> Satser på at hæve resten - har tænkt mig at spørge i klinke-forretningen
> (Funder-Nielsen) hvad man kan bruge til at hæve gulvet med.

Hej

først rensede jeg gulvet med grundrens, derefter en form for primer, mener
det hedder Alfix Mixprimer eller lignende, som jeg penslede på gulvet (dette
har noget med vedhæftingen at gøre) så derefter brugte jeg en
selvnivellerende gulvspartelmasse, se ved www.Alfix.dk, de har forskellige
produkter til forskellige tykkelser, dette produkt hedder noget med fx.
Planemix 30 (30mm).

Dette løser også dit "hundeproblem", er ret hurtigt gangbar, det er nogle
timer.

Håber det hjælper dig

Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-04-08 09:42

Lumotar skrev:

> [...]
> noget med fx. Planemix 30 (30mm).
>
> Dette løser også dit "hundeproblem", er ret hurtigt gangbar, det er

2-3 timer, kan jeg se.

Ingen tvivl om at vi skal ha et sådant produkt.

Har hørt det er dyrt - ved du hvad det koster?

> Håber det hjælper dig

Dét er 100%; underlaget for klinkerne skal bare være i orden

Tak for hjælpen!

Fra : Lumotar

Dato : 06-04-08 10:17

> 2-3 timer, kan jeg se.
>
> Ingen tvivl om at vi skal ha et sådant produkt.
>
> Har hørt det er dyrt - ved du hvad det koster?

Det er dyrt, kan ikke huske hvad vi kan for det, men prøv jem og fix, silvan
og/eller snak med din lokale tømmerhandel. Mener det var omkring 250 for 25
kg

> Dét er 100%; underlaget for klinkerne skal bare være i orden

Vi har ca. 1-2 cm på, ovenpå dette har vi også klinker, ingen problemer her,
håber heller ikke det kommer.

> Tak for hjælpen!

Selv tak

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-04-08 10:31

Lumotar skrev:

> Det er dyrt, kan ikke huske hvad vi kan for det, men prøv jem og fix,
> silvan og/eller snak med din lokale tømmerhandel. Mener det var
> omkring 250 for 25 kg

Nårh, så er det da til at overkomme

> Vi har ca. 1-2 cm på,

Vi skal ha en 2 cm.