kvik-mørtel?
Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 03-04-08 13:54

Jeg skal til at have "taget hul" på et af de rum i huset, vi ikke har
fået sat i stand endnu. Der er et "hul" i væggen, som absolut er for
stort til gips (sådan en 10x10x20 cm ca.), men jeg har ikke i øvrigt
noget at bruge mørtel og cement til. Findes der et materiale eller et
mørtelprodukt i mindre pakker, som er lige til at bruge, eller skal
jeg ud at investere i mørtel og cement i sække?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Martin Bak

Dato : 03-04-08 23:46

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-----------

Det findes sikkert, men det er nok også uforholdsmæssigt dyrt. Gå da forbi
en byggeplads og nas en spand mørtel, så skal du hverken blande eller
spekulere mere over det.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-04-08 01:09

edelvang@gmail.com wrote:
> Der er et "hul" i væggen, som absolut er for
> stort til gips (sådan en 10x10x20 cm ca.),

Et hul i den størrelse ville jeg absolut mure en stump mursten ind i og så
pudse væggen op bagefter.

Erik Ginnerskov
http://vestfynswebdesign - http://html-faq.dk

Fra : Michael Hansen

Dato : 05-04-08 12:49

Du kan købe en pose i Jem & Fix der hedder universal mørtel, der skal bare
lidt vand i. Det er fint til huller, det koster under 100 kr

MIchael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-04-08 23:24

Michael Hansen wrote:
> Du kan købe en pose i Jem & Fix der hedder universal mørtel, der skal
> bare lidt vand i. Det er fint til huller, det koster under 100 kr

Ja, men i et hul af den størrelse kan man ikke bare i en operation fylde i
og forvente at det bliver hængende. Det vil synke eller falde ud.

Derfor en sten i hullet til at optage det meste af pladsen og så pudse
efter.

Alternativt skal man lægge en centimeter eller 1½ ind og lade det sætte sig
et par timer, inden man går videre med endnu 1½ centimeter - det vil tage en
krig inden hullet er lukket på den måde.

Erik Ginnerskov