Liggeretning på fliser og trægulve
Fra : Pro

Dato : 03-04-08 18:33

Hej Alle

Hvad vil I mene er den bedste liggeretning for hhv. fliser og trægulve i et
hus.

Nogle nævner i længderetningen på huset, andre nævner lige med lysindfaldet
i rummet, andre nævner at i små/smalle rum skal det helst ligges i
længderetningen.

Hvad ser bedst ud og hvad fungerer ifht. klinker på 30x60cm og et ege parket
gulv lagt svømmende.

På forhånd tak for input

Mvh. Kim

Fra : Carsten

Dato : 03-04-08 20:22

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> skrev i en meddelelse
> Nogle nævner i længderetningen på huset, andre nævner lige med
> lysindfaldet i rummet, andre nævner at i små/smalle rum skal det helst
> ligges i længderetningen.

jeg mener ... i samme retning som mit profil-loft. Hvad har du som loft ?

Carsten

Fra : Pro

Dato : 03-04-08 20:25

Akustik og gipsloft...så det hjælper ikke meget...

Fra : Martin Bak

Dato : 03-04-08 23:51

> [...]
> ligges i længderetningen.
>
> Hvad ser bedst ud og hvad fungerer ifht. klinker på 30x60cm og et ege

Læg det som huset er bygget. Altså på tværs af strøerne. Med mindre du har
lavet et langt og smalt rum??? I det tilfælde, læg det på langs.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-04-08 07:50

Pro skrev:
> Hvad vil I mene er den bedste liggeretning for hhv. fliser og trægulve i et
> hus.

Husk at kontrollere om væggene nu også er helt parallelle hvis det er et
ældre hus...

Jeg bor i noget fra 1900 og valgte at ligge mine 30x30 fliser diagonalt
for at skjule væggene ikke var hel parallelle

Fra : tidemann

Dato : 04-04-08 20:18

Pro wrote:
> [...]
> ligges i længderetningen.
>
> Hvad ser bedst ud og hvad fungerer ifht. klinker på 30x60cm og et ege

Hej Kim
Jeg har lige haft tømrer til at sætte nye lofter op og lægge nyt gulv!

Og han siger at uanset hvor smalle eller lange rummene er, skal det altid være i længderetningen på
huset.

--
Mvh Marianne
design af: www.ragdollys-cat-link.dk