Problem med QuickTime film i Safari
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-04-08 21:55

Jeg har to forskellige Mac'er der begge er konfigureret med MacOSX
10.4.11 med Safari 3.1 og QuickTime Plug-in 7.4.5 - og på begge maskiner
har jeg det problem, at de ikke viser QuickTime film i Safari.

Der kommer kun den nederste bjælke, hvor man kan starte og stoppe
afspildningen, og se hvor langt den er i processen, og så kan jeg høre
lyden.

Jeg har en rimmelig god ADSL-line, så filmene bliver downloadet meget
hurtigere end de afspilles, og hvis jeg venter til filmen er downloadet
og trykke på reload-knappen, så bliver QuickTime filmen vist forfra som
den skal.

Er der nogen der har et bud på, hvordan jeg kan løse problemet...?

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK3650 Ølstykke

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 04-04-08 23:56

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> den skal.
>
> Er der nogen der har et bud på, hvordan jeg kan løse problemet...?

Har du prøvet at afkrydse "Slå direkte afspilning til" i Streaming-fanen
i Systemindstillinger ?

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-04-08 08:07

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Har du prøvet at afkrydse "Slå direkte afspilning til" i Streaming-fanen
> i Systemindstillinger ?

Direkte afspildning i streaming var afkrydset, jeg har prøvet at slå det
fra og til igen, og det ændrer ikke på noget...

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 05-04-08 20:51

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Direkte afspildning i streaming var afkrydset, jeg har prøvet at slå det
> fra og til igen, og det ændrer ikke på noget...

Jeg oplever præcist det samme. Jeg prøvede en dag at google efter en
løsning, men uden held. Jeg har en fornemmelse af, at det skete efter
sidste opgradering af Flip4mac, men jeg har endnu ikke prøve at fjerne
den, for at be/afkræfte min fornemmelse.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-04-08 21:18

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> sidste opgradering af Flip4mac, men jeg har endnu ikke prøve at fjerne
> den, for at be/afkræfte min fornemmelse.

Så vidt jeg ved, så har jeg ikke noget Flip4mac installeret, så det er
nok ikke den der laver problemet.

Jeg har også en bekendt som har det samme problem, så hvis vi kan finde
en løsning, så er der flere som kan få glæde af den.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-04-08 07:32

> [...]

> Jeg har også en bekendt som har det samme problem, så hvis vi kan finde
> en løsning, så er der flere som kan få glæde af den.

Kan I mon bruge de løsninger, jeg har fundet i tråden "Gemme
TV-udsendelse.."?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-04-08 19:37

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Kan I mon bruge de løsninger, jeg har fundet i tråden "Gemme
> TV-udsendelse.."?

Jeg har just gennemlæst tråden, og så vidt jeg kan se, så er der ikke
noget som relaterer til mit/vores problem.

Jeg har seriøst overvejet at installere FireFox eller en anden browser
for at se om det løser problemet...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-04-08 21:42

> [...]

> noget som relaterer til mit/vores problem.
>
> Jeg har seriøst overvejet at installere FireFox eller en anden browser

Tilføjelse...

Jeg har forsøgsvis installeret FireFox, og med den kan jeg godt se de
QuickTime videoklip, som jeg ikke kan se i Safari.

Jeg har også hentet og installeret Windows Media Player, og den virker
kun på nogle sider.

Den virker i begge browsere på flg. side:
<http://mediacontent.lu.publicus.com/wmv/LU38299147.WMV>

Men videoklipne på flg. to sider kan jeg ikke se:
<http://www.localeyes.dk>
<http://www.tv-egedal.dk>

Er det et generelt problem, som ikke kan løses, eller kan andre se dem.