|
| Problemer med tilbagebetaling fra firma Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 03-04-08 09:19 |
|
Hejsa
Jeg har bestilt en vare på Applestore først i feb. Fik en mail sidst i feb.,
hvor de meddeler mig at varen er sendt, og pengene er hævet på mit dankort.
Jeg modtager bare aldrig varen, og har brugt en masse tid på at ringe til
Apple og deres fragtfirma TNT. Efter 14 har erkendt, at pakken er væk, og
jeg forlanger mine penge tilbage.
Nu er det 5 uger siden, Apple har fået mine penge, og har endnu ikke fået
dem endnu, selvom jeg jævnligt minder dem på det. Er det rimeligt, at de
bare kan beholde mine penge (2500kr.) i 5 uger, uden at betale nogen form
for kompensation?
Hvis man som forbruger ikke betaler sine regninger rettidigt, skal man jo
nok få et hak i tuden, og blive truet med bål og brand, men hvad hvis det er
den anden vej?
Har jeg nogen at skulle have sagt, over for store stygge Apple?
Mvh
Hans Mouridsen
| |
Henning (03-04-2008)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 03-04-08 15:39 |
|
On Thu, 03 Apr 2008 10:19:05 +0200, Hans Mouridsen
<hom@!23GHG#!!3pc.dk> wrote:
>Hejsa
>
>Jeg har bestilt en vare på Applestore først i feb. Fik en mail sidst i feb.,
>hvor de meddeler mig at varen er sendt, og pengene er hævet på mit dankort.
>Jeg modtager bare aldrig varen, og har brugt en masse tid på at ringe til
>Apple og deres fragtfirma TNT. Efter 14 har erkendt, at pakken er væk, og
>jeg forlanger mine penge tilbage.
>
>Nu er det 5 uger siden, Apple har fået mine penge, og har endnu ikke fået
>dem endnu, selvom jeg jævnligt minder dem på det. Er det rimeligt, at de
>bare kan beholde mine penge (2500kr.) i 5 uger, uden at betale nogen form
>for kompensation?
Gå i banken, bed dem tilbageføre pengene. Medbring kopi af din
korrespondance med Applestore, og gør banken opmærksom på at pengene
skal tilbage med det samme. De vil formodentlig gerne trække den
lidt....
| |
Seán Ó Rudaí (06-04-2008)
| Kommentar Fra : Seán Ó Rudaí |
Dato : 06-04-08 21:14 |
|
On 2008-04-03 16:38:51 +0200, Henning < @> said:
> On Thu, 03 Apr 2008 10:19:05 +0200, Hans Mouridsen
> <hom@!23GHG#!!3pc.dk> wrote:
>
>> Hejsa
>>
>> Jeg har bestilt en vare på Applestore først i feb. Fik en mail sidst i feb.,
>> hvor de meddeler mig at varen er sendt, og pengene er hævet på mit dankort.
>> Jeg modtager bare aldrig varen, og har brugt en masse tid på at ringe til
>> Apple og deres fragtfirma TNT. Efter 14 har erkendt, at pakken er væk, og
>> jeg forlanger mine penge tilbage.
>>
>> Nu er det 5 uger siden, Apple har fået mine penge, og har endnu ikke fået
>> dem endnu, selvom jeg jævnligt minder dem på det. Er det rimeligt, at de
>> bare kan beholde mine penge (2500kr.) i 5 uger, uden at betale nogen form
>> for kompensation?
>
> Gå i banken, bed dem tilbageføre pengene. Medbring kopi af din
> korrespondance med Applestore, og gør banken opmærksom på at pengene
> skal tilbage med det samme. De vil formodentlig gerne trække den
> lidt....
Efter min mening er Apple et stort internationalt og professionelt
firma, der ikke har behov for at 'trække' den lidt. Vel er det
irriterende når noget går galt, men du får helt sikkert dine penge
tilbage. Forsinkelsen kunne skyldes at det faktisk er TNT/deres
forsikring, der skal betale for den bortkomne pakke? Kompensation skal
du nok ikke regne med at få, medmindre du selv har en forsikring mod
sådanne tilfælde.
| |
Hans Mouridsen (10-04-2008)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 10-04-08 18:11 |
|
> Efter min mening er Apple et stort internationalt og professionelt firma,
> der ikke har behov for at 'trække' den lidt. Vel er det irriterende når
> noget går galt, men du får helt sikkert dine penge tilbage. Forsinkelsen
> kunne skyldes at det faktisk er TNT/deres forsikring, der skal betale for
> den bortkomne pakke? Kompensation skal du nok ikke regne med at få,
> medmindre du selv har en forsikring mod sådanne tilfælde.
Applestore stinker simpelthen for vildt af dårlig kundeservice!
Jeg har stadig ikke fået minge penge tilbage, og hver gang jeg ringer til
dem, lover de at få fingeren ud, men intet sker der. Det er muligt at TNT
skal erstatte den bortkomne vare, men derfor er det da total urimeligt, at
det er mig det skal gå udover...
Nu går jeg i banken, og beder dem om at tilbareføre beløbet - det er bare
ikke rimeligt at de skal bruge over 1 måned på at få flyttet nogle penge til
min konto.
Mvh
Hans
| |
|
|