Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT: forsinket aprilsnar
Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 03-04-08 20:05

Jeg kommer for sent i tanke om denne aprilsnar som jeg selv synes er så sjov
at jeg ikke kan lade være med at poste den 3 dage for sent.

Canon Wide Converter 0.707x.

Monter dine Full Frame EF objektiver på et croppet kamera med EF-s fatning
uden crop faktoren ændrer på den praktiske brændvidde. Du vinder tilmed et
blænde trin. F4.0 bliver effektivt til F2.8.

Nu kan du bruge hele "L" objektiv serien uden crop faktor ændringen. Fx. vil
det populære 24-105L vil kunne bruges på fx. 40D uden at brændvidden
forlænges og den ægte 24mm vidvinkel bibeholdes. Dermed er der lukket op for
at de professionelle "L" objektiver kan anvendes på de billige kameraer uden
at crop faktoren forårsager ændringer af den praktiske brændvidde.

Pris for 0.707x Wide Converteren: 1225 kr. ex. moms.

Der forudsiges en prisstigning på 24-70 og 24-105, så brugte objektiver vil
kunne sælges for mere end nye grundet stigende efterspørgsel. Desuden spår
markedsanalytiker Ran Slirpa at EF-s objektiver i praksis bliver værdiløse.

P.S. ville der egentligt være noget i vejen for at lave sådan en?

Mvh.
Anja

Fra : Per

Dato : 04-04-08 11:49

> P.S. ville der egentligt være noget i vejen for at lave sådan en?

eh ja det ville der jo nok siden det ikke er lavet ;P

Fra : MW

Dato : 04-04-08 18:57

"Per" <ihate@spam.com> skrev i en meddelelse

> eh ja det ville der jo nok siden det ikke er lavet ;P

Vidvinkelkonvertere (til at skrue i filtergevindet) til 24x36 er der da
lavet masser af og de optræder jævnligt i brugtspalterne.

mvh
MW