Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke papirtyper anbefaler i til Epson A3~
Fra : Martin Larsen

Dato : 03-04-08 14:32

Hej gruppe

Jeg har netop anskaffet mig en Epson R1900 A3 printer, og nu skal jeg
have noget papir til den.

Printeren er ret ny på markedet, så der er nok ikke så mange der har
den, men jeg gætter på at egnet papir til den er det samme som til fx
R2400 og R1800.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med de
forskellige papirtyper, både Epsons originale og andre fabrikater.

For eksempel, er det stor forskellig på kvaliteten i Epsons normale
serie og så "premium" ?

Smag og behag er naturligvis forskellig, men jeg har indtryk af at mange
foretrækker semigloss, er det korrekt? I så fald, på hvilke måder vinder
det over highgloss?

Og hvordan er det lige med "fine art printing", hvad bruger I dér?

Til evt. selvbestaltede netpolitibetjente vil jeg lige bemærke at jeg
efter nøjere overvejelser har valgt at placere indlægget her og ikke i
*.indkøb, da det primære ikke er forretninger og priser, men snarere at
få lidt info om papirvalg generelt.

Hilsen og på forhånd tak!
Martin

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-04-08 13:50

Martin Larsen wrote:

> [...]
> efter nøjere overvejelser har valgt at placere indlægget her og ikke i
> *.indkøb, da det primære ikke er forretninger og priser, men snarere at

Jeg håber ikke denne kommentar er årsagen til at ingen har svaret!

Den er faktisk kun møntet på en bestemt person herinde som
tilsyneladende gør et stort nummer ud af at lede med lys og lygte efter
hvad som helst som han mener kvalificerer indlægget til at høre hjemme i
*.indkøb

Men altså, jeg synes indlægget hører mest hjemme her, så del gerne jeres
erfaringer med mig!

Hilsen
Martin

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-04-08 17:37

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jeg håber ikke denne kommentar er årsagen til at ingen har svaret!

Den ville garanteret afholde mig fra at kommentere - in casu har jeg dog
heller ikke noget at bidrage med. 'Netbetjent' er en sikker blokering.

vh
jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-04-08 20:47

Hej Jan

> Den ville garanteret afholde mig fra at kommentere - in casu har jeg dog
> heller ikke noget at bidrage med. 'Netbetjent' er en sikker blokering.

Ok, og tak. Så har jeg lært det

Jeg skrev det i irritation over at så utroligt mange indlæg mere handler
om hvorvidt indlægget hører til her eller der, eller om en eller anden
halvobskur regel bliver overholdt.

Anyway, så har jeg hentet de fornødne oplysninger i dpreview.net's forum.

Papiret er på vej !

Hilsen
Martin

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-04-08 08:36

> [...]
>
> Jeg skrev det i irritation over at så utroligt mange indlæg mere handler
> om hvorvidt indlægget hører til her eller der, eller om en eller anden

De irriterer også mig, når det udarter til løftede pegefingre eller det, der
er værre - hvorimod venlig vejledning er helt i orden.
Desværre besidder ikke så få også en evne til at føle sig krænket, der gør,
at uanset hvordan en venlig vejledning bliver udformet, ja så hyles der
ukvemsord.

> Papiret er på vej !

Fed usenetadfærd er så, at man lige smider et indlæg med svaret her

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-04-08 08:41

Jan Boegh wrote:

> Desværre besidder ikke så få også en evne til at føle sig krænket, der gør,
> at uanset hvordan en venlig vejledning bliver udformet, ja så hyles der
> ukvemsord.

Helt rigtigt, og dette er da også en af årsagerne til at nogle tråde
ender som mudderkastning.

> Fed usenetadfærd er så, at man lige smider et indlæg med svaret her

Det gør jeg også, men nu skal jeg lige have papiret, så skal jeg nok
give feedback.

Men jeg kan da fortælle at jeg indtil videre holder mig til Epson
Premium serie. Senere kan jeg eksperimentere med andre.

Hilsen
Martin