Hvilken EWA marine til UW DSLR ?
Fra : jakob

Dato : 03-04-08 07:04

jeg skal have købt en ewa marine pose til et digitalt spejlrefleks
kamera, men er i tvivl om hvilken model.

Det er til et D70 men skal også kunne have et D300 i sig. Det er til
brug uden blitz.

Håber nogen kan hjælpe også gerne med anvisning af tysk forhandler ??

Venlig hilsen

jakob

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 03-04-08 11:26

Prøv at kigge her

http://www.rtsphoto.com/html/ewamar.html

Jeg har et Eva C-AFX som jeg brugte i Brasilien hvor der var fugtigt, men
ikke under vandet, til mit Nikon D70, som du også kan se her, blitzen kan
også være med i den og det virkede fint.

Sten

Fra : jakob

Dato : 03-04-08 21:14

Sten Nordstrøm <stenn@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> ikke under vandet, til mit Nikon D70, som du også kan se her, blitzen kan
> også være med i den og det virkede fint.

Ok jeg skal nok bare have modellen uden plads til blitz. Det skal jeg
med sikkerhed ikke bruge.

men jeg har lige et tillægsspørgmål. Jeg fatter simpelthen ikke at det
kan lade sig gøre at betjene knapperne igennem det plastic. Hvordan
synes du det går ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 04-04-08 13:04

Det var let nok at betjene knapperne det var lidt svære at dreje zoom på
objektivet (en 18-70 mm.)men det kunne lade sig gøre.
Du skal også huske at få den rigtige dirmeter på ringen så det passer til
det objektiv du skal bruge.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-04-08 12:34

"jakob"
> [...]
>
> men jeg har lige et tillægsspørgmål. Jeg fatter simpelthen ikke at det
> kan lade sig gøre at betjene knapperne igennem det plastic. Hvordan

Det er lidt tricky at bruge alle knapperne i vandet, så man laver
en fornuftig standart auto indstilling og skyder RAW. Der er mange
andre ting at tænke på end de små exponerings justeringer. Du skal
bruge et objektiv med intern fokus og zoom, da det ikke dur med
noget der bevæger sig frem og tilbage under det tryk du udsætter
udstyret for. Hust at bruge Silica gel til fugt og 2-4kg bly i stropperne,
ellers er den svær at presse ned de første meter, eller lave safty stop
på vejen op. -max-