Andet multimedie
bentjuul 3670
Åben bog
Fra : Poul Emil Kristense~

Dato : 03-04-08 18:59

Jeg har en stregtegning af en åben bog med blanke sider, og nu vil jeg gerne
sætte nogle figurer og tekst ind på siderne i bogen.
Nu mangler jeg lidt hjælp til få figurerne til at "følge" siderne, så det
ser ud som figurer og tekst er trykt på siderne.
Skal bruges til et logo for en lokalhistorisk forening .
Jeg bruger en ældre version af Photoshop, og har adgang til Illustrator
Jeg har lagt stregtegningen her:
http://www.poulemil.dk/bog.jpg

På forhånd tak

Poul E. Kristensen

Fra : BA

Dato : 03-04-08 19:12

Gå ned i Tekstværktøj og vælge horizontal Type mask tool.

Så kan teksten skaleres og vrides, så proportionerne passer.

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

"Poul Emil Kristensen" <poulemilfjern@fjernpoulemil.dk> skrev i en
meddelelse news:47f51acc$0$99020$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Poul Emil Kristense~

Dato : 03-04-08 19:44

"BA" <paogbaKANIN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Gå ned i Tekstværktøj og vælge horizontal Type mask tool.
>
> Så kan teksten skaleres og vrides, så proportionerne passer.

Korrekt, men hvordan får jeg teksten og objekterne til at følge "buerne" på
bogens sider ?

Poul E. Kristensen

Fra : Steen

Dato : 04-04-08 08:46

> Korrekt, men hvordan får jeg teksten og objekterne til at følge "buerne"
> på
> bogens sider ?

Hent dit forhåbentlig højtopløslige billede ind i In-Design, tegn en streg
med enten blyanten eller pentool. Klik på stregen med kurvetekstværktøjet og
skriv løs.

MVH
Steen

www.gral.dk

Fra : BA

Dato : 04-04-08 12:43

"Steen" <s@mile.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

træk i hjørnerne af teksten, så den passer til sidens krumninger - det
bliver bedre