Ghiottini
Fra : Hans-Henrik Skall

Dato : 02-04-08 19:50

Hejsa Alle sammen-:

Er der en af jer der har en super opskrift på Ghiottini (Italienske småkager
hårde som sten

Med venlig hilsen
Hans

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-04-08 20:03

On Wed, 2 Apr 2008 20:50:15 +0200
"Hans-Henrik Skall" <NO_SPAM_skall@stofanet.dk> wrote:

> Hejsa Alle sammen-:
>
> Er der en af jer der har en super opskrift på Ghiottini (Italienske
> småkager hårde som sten
>
> Med venlig hilsen
> Hans

prøv at søge efter Cantuccini, så har du nok mere held med at finde
det. Cantuccini er en "småkage" fra Toscana smager helt fantastisk.
Ghiottini er mig bekendt blot en kommerciel udgave af selvsamme fra
firmaet Ghiott.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Hans-Henrik Skall

Dato : 02-04-08 20:15

> [...]
> firmaet Ghiott.
>

> --
> Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go

Tak Kim

Cantuccini

Biscotti di prato.

Du skal bruge:
4 piskede æg, 500 g. hvedemel, 500 g. sukker, en lille skefuld skrabbet
vanilie, en lille skefuld reven appelsinskræl, 1/2 tsk bagepulver, 250 g.
mandler og 150 g. pinjekerner.

Sådan gør du:
Varm ovnen til 190 grader.
Lav en lille bunke med mel, bagepulver og sukker og kom æggene i midten. Kom
også appelsinskræl og vanilie og arbejd godt dejen.
Kom mandlerne i ovnen i et par minuter.
Kom mandlerne og pinjekernerne ind til dejen og vend dem godt ind.
Lav lange pølser med dejen og bag dem i ovnen i ca. 15 minuter. Tag dem ud
og sker dem i 1 cm. tykke fingre, så bag dem færdige i ovnen ca. 25 minuter,
til de er brune.

Disse hårde buscuitter holder sig i månedsvis i tætsluttende glas og
forvandles nærmest på magisk vis til den lækreste dessert når de dyppes i
vin santo. Men hvis du ikke kan skaffe vin santo, kan du bruge en god sød
sherry, eller en Málaga moscatel i en ordentlig kvalitet.

Hilsen
Hans

Fra : Ralph

Dato : 04-04-08 23:50

> Disse hårde buscuitter holder sig i månedsvis i tætsluttende glas og

Ja, DET er så løgn, jeg bager dem hver jul d. 24.12. de er væk d. 24.12.

Jeg ved egentlig ikke om de er specielt julede, men det er de blevet her i
huset - sidste jul blev de bagt lige inden anden og stegen kom i ovnen,
ellers holder de ikke dagen ud.

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 02-04-08 20:32

Hej Hans-Henrik

> Er der en af jer der har en super opskrift på Ghiottini (Italienske
> småkager hårde som sten

Her er en meget grundig afprøvet opskrift der bare giver
småkager der er meget efterspurgte.

Biscotti
250 g. mel
125 g. sukker
125 g. brun farrin
1 tsk. bagepulver
1 stang vanilje
150 g. usmuttede mandler
2 æg
æg til pensling

Rist mandlerne på en tør pande til de er lidt mørkere og lad dem afkøle.
Bland alle de øvrige ingredienser og tilsæt mandlerne.
Ælt dejen hurtigt sammen og form den til 4 pølser ca. 40 cm. lange.
Læg pølserne på en bageplade med bagepapir og tryk pølserne lidt flade og
pensl dem med æg. Bag dem ved 180 grader i ca. 25 min.
Tag dem ud og lad dem afkøle lidt, skær dem herefter op i 5-6 mm. tykke
skiver,
disse fordeles på bagepladen og tørres i ovnen en 25-30 min. ved 150 grader.

--
Mvh Max

Fra : Hans-Henrik Skall

Dato : 04-04-08 23:18

Tak Max

De prøves i weekenden

Hans

Fra : Max

Dato : 04-04-08 23:21

Hej Hans-Henrik

> De prøves i weekenden

Ok, god fornøjelse med dem. Vær opmærksom på
at det kan være svært at få æltet dejen sammen, den
er meget tør, men det er altså normalt.

--
Mvh Max

Fra : Hans-Henrik Skall