Betaling af afgift og registrering?
Fra : Mikkel Kaas

Dato : 30-03-08 21:58

Hej

Jeg står og er igang med at få min cykel, som er importeret fra
tyskland, på gaden, men nøj hvor er det dog besværligt at finde rundt i
alle de forskellige ting.

Den er hentet og forsikring er der også på, men hvordan er det præcis
tingene nu forløber? Jeg har læse sådan cirka tusinde forskellige ting
rundt omkring, så er godt forvirret.

Har jeg forstået det rigtigt når jeg forstår det som:

1: Hent cykel i tyskland (Er gjort)
2: Få forsikring på den (Er gjort)
3: Hent prøveplader hos Skat
4: Få den til syn og toldsyn
5: Kør til Skat og betal en foreløbig afgift (fastsat hvordan? Er det
den der blanket 21.009 eller?) og få plader og registreringspapir.
6: Vent et par uger og få et brev fra Skat med den endelig
afgiftsvurdering (flere penge op af lommen eller penge tilbage) på
baggrund af toldsynet

Hvis jeg har forstået det rigtigt burde pkt. 3, 4 og 5 fra ovenstående
kunne gøres på samme dag forhåbentlig(?), så den snart kan komme ud og
trille.

På forhånd tak

Mikkel Kaas
- Nu forhåbentlig snart med en Bandit på vejen

Fra : nijo Tech2Media

Dato : 30-03-08 22:10

Hej Mikkel.
Jeg er kun lige begyndt at kikke men har sværet ved at finde ud af om jeg
skal købe en i tyskland eller holland.

men jeg har fundet en side som måske kan hjælpe dig med afgifte og
registrering.
kik her http://bilimport.tkrath.dk/.

Med venælig hilsen
Nijo100

Fra : MKS - 74

Dato : 30-03-08 22:29

On Sun, 30 Mar 2008 22:58:16 +0200, Mikkel Kaas <mikkel@mikkelkaas.dk>
wrote:

>Hvis jeg har forstået det rigtigt burde pkt. 3, 4 og 5 fra ovenstående
>kunne gøres på samme dag forhåbentlig(?), så den snart kan komme ud og
>trille.

Du har stort set forstået det rigtigt, dog med et par nuancer måske,
SKAT har lavet en brochure -

http://www.skat.dk/display.aspx?oId=1526166&vId=201837

I princippet behøver du ikke betale depositum, idet
sagsbehandlingstiden normalt bør være 1-3 uger i ukomplicerede sager,
og en Bandit bør de vel stort set kunne angive afgiften (den endelige)
af med det samme (men man ved aldrig helt med SKAT), således at alt
faktisk kan (bør kunne) laves i løbet af en dag. Depositum er således
idag primært forbeholdt de sager, hvor man kan forudse at
sagsbehandlingstiden vil trække ud, f.eks fordi det er en lidt sjælden
cykel i importsammenhæng. Dernæst skriver de også at cyklen som
udgangspunkt ikke skal fremvises for SKAT, og der er også rigtigt idet
afgiftsbehandlingen så finder sted på baggrund af den standsvurdering
der foretages i forbindelse med toldsynet (3 niveauer). _Men_ er man
ikke tilfreds med det afgiftsfradrag der normalt finder sted i
forbindelse hermed (3% for middelstand og 8% for under middelstand),
_kan_ cyklen fremvises for SKAT, f.eks hvis cyklen har større skader
(på kåbe eller andet) med et evt. større fradrag til følge. Er der
herefter uenighed om afgiftens størrelse, bliver det en sag for
Motorankenævnet.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på: