Vinterhien er snart ovre....
Fra : Søren Ernst

Dato : 30-03-08 16:16

Er der særlige ritualer som bør gøres ved MC'en når den efter en
vinter nu igen skal i gang.

mvh
Søren

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-03-08 16:36

slet AAQ48 skrev den 30 mar 2008 i

> Er der særlige ritualer som bør gøres ved MC'en når den efter en
> vinter nu igen skal i gang.

En is med vennerne ?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-03-08 16:45

Søren Ernst (slet AAQ48) skrev:
> Er der særlige ritualer som bør gøres ved MC'en når den efter en
> vinter nu igen skal i gang.
>
> mvh
> Søren

En laaaaaaaang trilletur, og så en langsom hjemtur for at samle de dele
op, der skvatter af på udturen?

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Dak

Dato : 30-03-08 17:17

Er der særlige ritualer som bør gøres ved MC'en når den efter en
> vinter nu igen skal i gang.

Sætte batteriet på igen.

Men du kan med fordel sprøjte wd40 eller andet fugtfortrænger på elstik osv.
Ellers "saltbeskytte" den hvis den skal ud og trille lige nu. Putte noget
karburatorsprit i de første par tanke.

Og du kan med fordel køre den første tur i regnvejr for at se der ikke er
nogen mus/katte/ som har gnavet/revet nogen ledninger over i løbet af
vinteren. Ja og så skal du selvfølgelig huske at have god tid til den første
tur og en mobil med.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-03-08 10:06

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der særlige ritualer som bør gøres ved MC'en når den efter en
>>

> Sætte batteriet på igen.

Hehe jeg havde bare ladet mit batteri sidde på maskinen.. nåede ikke lige at
skrue det ud, nåede heller ikke at få sat laderen på batteriet gennem
vinteren.. Alligevel var der nok saft til at maskinen nemt kunne starte, da
jeg hev den ud her for et par uger siden :)

> [...]
> nogen mus/katte/ som har gnavet/revet nogen ledninger over i løbet af
> vinteren. Ja og så skal du selvfølgelig huske at have god tid til den

Hehe jeg har ikke problemet med mus/katte der hvor min bliver
vinteropbevaret - pånær lige da vi hentede maskinen og kom ind i rummet, der
strøg husets kat med ind.. og som det aller første den gjorde - pissede på
kåben! :D

Mvh Anders

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 01-04-08 07:34

On Mon, 31 Mar 2008 11:05:35 +0200, "Anders Houmark"
<sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote:

>pånær lige da vi hentede maskinen og kom ind i rummet, der
>strøg husets kat med ind.. og som det aller første den gjorde - pissede på
>kåben!

Din kat begik selvmord?

Det har jeg ikke hørt om før.

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-04-08 09:32

"Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Din kat begik selvmord?
>
> Det har jeg ikke hørt om før.

Hahah :).. Nej det var ikke min kat.. men hva, jeg grinede sgu bare af det..
vil da hellere have kattepis end salt på min maskine :)

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 01-04-08 16:15

Per K. Nielsen skrev:

> Din kat begik selvmord?
>
> Det har jeg ikke hørt om før.

LOL

--
Armand.

Fra : TA

Dato : 31-03-08 02:04

"Søren Ernst (slet AAQ48)" <ernst@AAQ48mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> Er der særlige ritualer som bør gøres ved MC'en når den efter en
> vinter nu igen skal i gang.

Det er en god ide at forsikre sig, at mc-en er i forsvarlig stand efter
diverse vinter-projekter og service. Check fx at:

* der er bremsevædske på
* bremserne virker
* lygter og blinklys virker som de skal
* oliestanden er korrekt
* kæden spændt korrekt
* dæktrykket er korrekt

Lavt dæktryk kan godt give nogle ganske overraskende styre-egenskaber under
opbremsning.

--
TA

Fra : Jes Vestervang