Ledige pladser i Pinsen til Østersøen
Fra : Jan Birk

Dato : 02-04-08 12:02

Vi har 4 pladser tilovers i Pinsen med Stromboli. Vi satser på

*) Fu Shan Hai
*) Herald
*) Undine
*) Jacobus

Men er naturligvis vejrafhængige!

Læs evt. mere her: http://ringbindet.dk/dyk/ture/pinsen_2008.html

Skulle du/I have lyst, så send en mail: jb@ringbindet.dk

/Jan

Fra : Søren Reinke

Dato : 02-04-08 16:34

Jan Birk wrote:
> Vi har 4 pladser tilovers i Pinsen med Stromboli. Vi satser på

> [...]

Kunne i ikke lade være med at encode html filen i UTF-8, eller i det
mindste indsætte den korrekt meta tag i headeren. ÆØÅ ligner noget der
er løgn i Firefox.

Fra : møller

Dato : 02-04-08 09:48

On 2 Apr., 17:34, Søren Reinke <so...@REMOVE.reinke.dk> wrote:

> Kunne i ikke lade være med at encode html filen i UTF-8, eller i det
> mindste indsætte den korrekt meta tag i headeren. ÆØÅ ligner noget der
> er løgn i Firefox.

hvor mang dyk om dagen ?

Fra : Jan Birk

Dato : 02-04-08 16:57

> hvor mang dyk om dagen ?

Tjaaa, dem du har lyst til. Men traditionelt er der 2 dyk.

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 02-04-08 17:04

> Kunne i ikke lade være med at encode html filen i UTF-8, eller i det
> mindste indsætte den korrekt meta tag i headeren. ÆØÅ ligner noget der
> er løgn i Firefox.

Det er ikke nogen 'I' men mig som laver html (i min 'vi'). Jeg bruger
kun Firefox og har ikke noget problem med æøå!

<head>
</head>

(Ctrl-U i Firefox vil sikkert vise dig det)

Hvis ikke ovenstående header er korrekt, så må du undskylde og jeg
retter ind når jeg bliver belært. (Måske Firefox fortolker det
anderledes i Windows????)

Men, ville du med?

/Jan

Fra : Søren Reinke

Dato : 02-04-08 17:30

Jan Birk wrote:

> Det er ikke nogen 'I' men mig som laver html (i min 'vi'). Jeg bruger
> kun Firefox og har ikke noget problem med æøå!

Problemet er der også i Internet Explorer.

> <head>
> </head>

Ja den er korrekt, bortset fra det hedder UTF-8 og ikke utf8

> (Ctrl-U i Firefox vil sikkert vise dig det)
>
> Hvis ikke ovenstående header er korrekt, så må du undskylde og jeg
> retter ind når jeg bliver belært. (Måske Firefox fortolker det
> anderledes i Windows????)

Det er muligt, men det ændrer ikke på du skal havde den header defineret
hvis du ikke gemmer i ascii

> Men, ville du med?

Jeg overvejer det helt klart, men jeg er også inviteret til noget andet
i pinsen, så jeg grubler endnu.

/Søren
www.Dykkeren.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 02-04-08 19:06

> Jeg overvejer det helt klart, men jeg er også inviteret til noget andet
> i pinsen, så jeg grubler endnu.

Har sat en '-' så ØÆÅ burde være OK. Håber du kommer med .-)

/Jan

Fra : Søren Reinke

Dato : 02-04-08 19:23

Jan Birk wrote:

> Har sat en '-' så ØÆÅ burde være OK. Håber du kommer med .-)
>
> /Jan

Perfekt nu virker det :)

Jeg grubler over det :) Og felix er også efter mig for at lokke :)

Hilsen
Søren Reinke

Fra : bystrup@gmail.com

Dato : 02-04-08 10:22

Måske utf8 --> utf-8 vil hjælpe.

Det ser fint ud i mine Firefox, men jeg har før oplevet browsere været
småpicky med encoding. Strengt taget skal encoding være at findes i en
af IANAs mange lister (http://www.iana.org/assignments/character-sets)
og der findes netop UTF-8 men ikke UTF8. Jeg er usikker på om det er
case-sensitivt...

Nåh ja, og jeg er svært fristet af turen, men har fået langt andre
planer for mig

Mvh Anders

Fra : Jan Birk

Dato : 02-04-08 19:04

> Måske utf8 --> utf-8 vil hjælpe.

Du har ret, min fejl! Tak for hjælpen.

/Jan

Fra : N/A

Dato : 02-04-08 19:04

Fra : Jacob Jacobsen

Dato : 03-04-08 03:24

> Kunne i ikke lade være med at encode html filen i UTF-8, eller i det
> mindste indsætte den korrekt meta tag i headeren. ÆØÅ ligner noget der
> er løgn i Firefox.

så brug ie tabs til firefox så kan du læse den i firefox, som om det
var i internet explorer...
det samme gælder for vragguiden der heller ikke fungere rigtigt i
firefox, men med ie tabs er man ovre det problem

jacob

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-04-08 19:42

Jacob Jacobsen wrote:

> [...]
> det samme gælder for vragguiden der heller ikke fungere rigtigt i
> firefox, men med ie tabs er man ovre det problem

Det er korrekt, men hvorfor skal jeg kompensere for dårlige websites ?

Hvis folk bare fulgte standarden var der ingen problemer, og nej jeg vil
ikke åbne for IE sikkerhedshullet.

Det i denne tråd omtalte website var forbavsende nemt at rette, hvad
vragguiden har af problemer ved jeg ikke. Men ud over mangler i deres
google map implementation at f.eks. scrollwheel ikke virker, samt
tvetydig data, virker det fint.

F.eks. ved Twin, står der 'anslået afstand til kysten 1,1km' og i
teksten står der den er 150 meter ude.. Ja der står 'anslået' men enhver
der har været på twin ved det bestemt ikke er 1,1 km ude fra kysten.
Heller ikke hvis man er halvblind.

/Søren