Unix formatering
Fra : tom dissing

Dato : 17-07-01 11:09

Er der nogle der ved om det er muligt at formatere en mac disk i Unix
format ( hensigten er hastighed !?) på trods af at der først skal
installeres OS 9.1 før OSX !?
Tom

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 17-07-01 11:59

tom@mir.dk,Ny-Internet writes:
>Er der nogle der ved om det er muligt at formatere en mac disk i Unix
>format ( hensigten er hastighed !?) på trods af at der først skal
>installeres OS 9.1 før OSX !?

Hvorfor gør du det ikke på 2 forskellige partitioner?

MVH
Martin/IT

Fra : tom dissing

Dato : 17-07-01 12:19

Det var det jeg gerne ville undgå ...
Ex bruge mit sys 9 på en disk og en ren OSX på en anden disk ..
( Renset for classic ) og så ellers bestemme boot via start Up Management.
Tom

On 17/07/01 12:58, in article
fc.0073fb6b035201b23b9aca002478c080.35201bb@net.dialog.dk, "Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-01 12:53

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Er der nogle der ved om det er muligt at formatere en mac disk i Unix
> format ( hensigten er hastighed !?) på trods af at der først skal
> installeres OS 9.1 før OSX !?

Mac OS X kan instaleres på både UFS og HFS+, vær opmærksom på at
"Classic Startup.app" _skal_ afvikles fra en HFS+ disk første gang det
startes (Classic Startup.app instalerer nogle emner i din Mac OS 9.1
mappe)

NB. Det er _ikke_ nødvendigt at instalere mac OS 9.1 først!
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april