Florida via Stockholm?
Fra : Jørn

Dato : 30-03-08 12:53

Hej

Har lige opdaget at jeg kan spare en del penge ved at flyve fra Stockholm
til Miami når jeg køber hos MrJet.
Så vidt jeg kan se, kan jeg så komme billigt med Flynordic fra København til
Stockholm og retur. Vi sparer 3000 på den tur, men er det for satset? Jeg
tænker på forsinkelser og er det et problem, når man køber billeterne hos 2
forskellige selskaber?

Jørn

Fra : Zillyink

Dato : 30-03-08 17:09

"Jørn" <nospamhaulund@mailme.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> men er det for satset? Jeg tænker på forsinkelser og er det et
> problem, når man køber billeterne hos 2 forskellige selskaber?

Storm P. sagde engang: " Det er vanskelig at spå - især om
fremtiden", men hvis din tidsmargin er stor nok i Stockholm så
skulle det vel ikke være et større problem, men hvis transittiden
er for snæver, skal der ikke megen forsinkelse til før end du
risikerer at misse maskinen.

At du køber billetter gennem to forskellige selskaber skulle
intet betyde.

--
Baumann

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 30-03-08 20:21

> At du køber billetter gennem to forskellige selskaber skulle intet betyde.

Det er jeg ikke enig i. Det betyder, at det første selskab ikke har noget
ansvar for din videre forbindelse. Er det samme selskab, er de forpligtet
til at få dig og din bagage til destinatione. Det ansvar har de ikke, når
det er to forskellige selskaber.

Kennet

Fra : Zillyink

Dato : 30-03-08 21:27

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> selskab, er de forpligtet til at få dig og din bagage til
> destinatione. Det ansvar har de ikke, når det er to forskellige

Det er vel til dels korrekt, men det behøver ikke at stille dig
bedre, hvis du står med et aflyst eller overbooket fly, men som
jeg skrev er det vigtigt at der er god tid til transit.

Vi har flere gange rejst med forskellige selskaber via hubs, og
kun én gang er vi strandet og det var med SAS og et
tilslutningsfly i Washington, altså ét selskab. (og ja, vi
kom sæføli´ videre senere)
--
Baumann

Fra : Jørn

Dato : 02-04-08 15:13

Jeg valgte den sikre løsning og bookede fra København via Atlanta med Air
France/Delta

Jørn