Hvordan skiller jeg vandhane?
Fra : Lars

Dato : 31-03-08 18:25

Vi her en vandhane i køkkenet (en Børma) med sådan tænd sluk for hhv. varmt
og koldt vand på hver sin side af vandhanen. Problemet er at den er blevet
utæt. Vi har købt pakninger / O-ringe som vi skal bruge men ... nu kan vi
ikke finde ud af at skille vandhanen ad.

Der skulle vel ikke være nogen der ved hvordan man gør eller hvor der kunne
være en vejledning i dette på nettet?

Lars

Fra : L Samson

Dato : 31-03-08 18:29

> [...]
> Der skulle vel ikke være nogen der ved hvordan man gør eller hvor der kunne være en vejledning i dette på nettet?

Kender ikke lige Børma, men af og til skal man tage den blå eller røde plasticdims ud, og så sidder der en skrue bagved. Den kan
godt sidde fast.
/LS

Fra : Lars

Dato : 31-03-08 18:43

> Kender ikke lige Børma, men af og til skal man tage den blå eller røde
> plasticdims ud, og så sidder der en skrue bagved. Den kan godt sidde fast.
> /LS

Tak for lynhurtigt svar ... vi har taget de små blå og røde plasticdimser ud
(gik faktisk i stykker men det er ligemeget), og har så med en lille
L-formet ting fået skruet de to "håndtag" helt af nu .. men selve dem de sad
i er stadig ikke til at få ud. Hm .. kan være de bare sidder rigtig fast.
Kan der være en modhager eller noget der driller?

Lars

Fra : Henning Lund

Dato : 31-03-08 18:54

Lars tastede:

> [...]
> kan være
> de bare sidder rigtig fast. Kan der være en modhager eller

Er skruen ude af drejehåndtagene, så sidder håndtagene på nogle
stråler og håndtaget skal bare trækkes ud, de kan godt sidde
rimeligt fast.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Lars

Dato : 04-04-08 11:37

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Lars tastede:

> Er skruen ude af drejehåndtagene, så sidder håndtagene på nogle stråler og
> håndtaget skal bare trækkes ud, de kan godt sidde rimeligt fast.

Tak .. vi måtte samle den igen for at kunne bruge den. Men vil skille den
snarest igen og se om jeg kan hive "håndtagene" af. Det er sådan nogen der
sidder lige ud på hver side af vandhanen og på disse håndtage sidder de små
"dimser" med blå hhv. rød plastic på, som det altså sidst lykkedes at få af.
HÅber jeg kan få hevet de store af nu.

Takker

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-04-08 17:08

Lars skrev:

> [...]
> håndtage sidder de små "dimser" med blå hhv. rød plastic på, som det
> altså sidst lykkedes at få af. HÅber jeg kan få hevet de store af nu.

Hvis vi snakker om det samme skal de dornes af.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/