Klinker på klinker?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-03-08 18:03

Vores datter spørger om man kan lægge nye klinker på gamle efter bare at
have fedtet de gamle af eller om der skal mere radikale løsninger til for at
få de ny til at hæfte?
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-03-08 19:14

> Vores datter spørger om man kan lægge nye klinker på gamle efter bare at
> have fedtet de gamle af eller om der skal mere radikale løsninger til for
> at få de ny til at hæfte?

Det kan godt lade sig gøre. Jeg ville dog rive de gamle af.

Men jo mere hun river op i overfladen jo bedre hæfter de nye. På med noget
_groft_ sandpapir. Husk at tjekke at de nuværende fliser overhovedet sidder
ordentlig fast.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 20:29

Husk lige at et evt. gulvafløb også skal hæves...

Per.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-03-08 22:00

Per Olsen skrev:

> Husk lige at et evt. gulvafløb også skal hæves...

Er videresendt - tak!

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-08 14:49

Så vil jeg da lige tilføje at jeg har lavet tricket både på gulvet og og på
væggen. På væggen kom der dog ikke nye fliser på, kun sandspartel, glasfilt
og maling.
Det er kun gæstetoilet (uden bad) og det hele sidder der endnu.

Per.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-03-08 22:45

Per Olsen skrev:

> [...]
> sandspartel, glasfilt og maling.
> Det er kun gæstetoilet (uden bad) og det hele sidder der endnu.

Er videresendt

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-03-08 22:00

Martin Petersen skrev:

> Det kan godt lade sig gøre. Jeg ville dog rive de gamle af.

Okay

> Men jo mere hun river op i overfladen jo bedre hæfter de nye. På med
> noget _groft_ sandpapir. Husk at tjekke at de nuværende fliser
> overhovedet sidder ordentlig fast.

Okay - tak!

Jeg har videresendt dit svar til hende