Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon gået konkurs.
Fra : Wilstrup

Dato : 01-04-08 11:24

Fírmaet Nikon, der blandt andet producerer fotografiapparater
er netop gået konkurs, lyder det fra Københavns Fondsbørs.
Denne situation sender chokbølger gennem hele finansverdenen
og har fået aktierne til at falde på de toneangivende papirer
verden over, så vi nærmer os krisen i 1939, siger
Fondsbørschefen, der også må tage sit gode tøj og gå som følge
af krisen.

Nikon svarer at man dog vi forsøge at holde gamle kunder
skadesløse i det omfang at lageret stadig er fuldt. Man vil
snarligt afholde auktioner landet over for at sælge de sidste
rester af det en gang så stolte imperium inden for foto- og
film.

En del af virksomhederne bliver overtaget af det amerikanske
firma Avid, som er kendt for blandt andet sine professionelle
softwareløsninger inden for film og TV - det er også det firma
der stå bag Pinnacle- produkterne til private.

Konkursen vil skønsmæssigt betyde en øget arbejdsløshed verden
over på godt 100.000 medarbejdere der nu skal finde anden
beskæftigelse. Der er allerede meldinger om de første selvmord
i kølvandet på meldingen, selvom det ikke endnu er klargjort
om det er sket blandt de ansatte i firmaet. Dette oplyses til
det verdensomspændende fotomagasin www.photos.com der citerer
sædvanligvis velunderrettede kilder.

Fra : Søren

Dato : 01-04-08 11:34

passer ikke. det er aprilsnar

Fra : Wilstrup

Dato : 01-04-08 17:33

"Søren" <apde@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> passer ikke. det er aprilsnar

Tror du virkelig? - så har mit arbejde ikke været grundigt
nok ))

Fra : Michaelbs

Dato : 01-04-08 11:35

> [...]
> Dette oplyses til det verdensomspændende fotomagasin www.photos.com der
> citerer sædvanligvis velunderrettede kilder.

LOL

mvh Michaelbs

Fra : _

Dato : 01-04-08 13:16

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette oplyses til det verdensomspændende fotomagasin www.photos.com der
> citerer sædvanligvis velunderrettede kilder.

Hvor dumt og uelegant. Nikon og Københavns Fondsbørs.

Fra : Wilstrup

Dato : 01-04-08 17:34

"_" <_akadut@akadut.xx> skrev i meddelelsen

> Hvor dumt og uelegant. Nikon og Københavns Fondsbørs.

Hvorfor ikke?

Fra : Søren Friberg

Dato : 01-04-08 19:01

Wilstrup skrev:
> "_" <_akadut@akadut.xx> skrev i meddelelsen

> Hvorfor ikke?

Måske fordi Nikon ikke er et dansk aktieselskab

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Tommy Hansen

Dato : 01-04-08 14:52

Hi hi.
Så er der også denne: http://zoom.comon.dk/index.php/news/show/id%3D386

Mvh. Tommy

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-04-08 16:59

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

Fin ide - ringe udførelse!

vh
jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Wilstrup

Dato : 01-04-08 17:34

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i meddelelsen
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
>
> Fin ide - ringe udførelse!

Hvorfor?

Fra : Thomas Demant

Dato : 01-04-08 17:43

> "Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i meddelelsen

> Hvorfor?
Blandt andet det med Nikon på Københavns Fondsbørs

--
Thomas [5700]

Fra : Wilstrup

Dato : 01-04-08 17:49

"Thomas Demant" <news@dement.dk> skrev i meddelelsen
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Blandt andet det med Nikon på Københavns Fondsbørs

derfor