Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SILKYPIX Developer Studio
Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 23:13

Er der nogen af jer der bruger dette program og har kommentarer til det? Jeg
overvejer om det er værd at bruge tid på.

Mvh Martin

Fra : Michaelbs

Dato : 29-03-08 23:29

"Martin F. Nygaard" <nejtak> skrev i meddelelsen
> Er der nogen af jer der bruger dette program og har kommentarer til det?
> Jeg overvejer om det er værd at bruge tid på.
>
> Mvh Martin

Det skulle være godt fremme på beatet. Jeg har prøvet det og det er ganske
udmærket.
Men jeg foretrækker stadig Lightroom, der er et mere alsidigt program.

mvh Michaelbs

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 00:18

Michaelbs wrote:
> Det skulle være godt fremme på beatet. Jeg har prøvet det og det er
> ganske udmærket.
> Men jeg foretrækker stadig Lightroom, der er et mere alsidigt program.

Jeg har faktisk aldrig prøvet Adobe Lightroom, må jeg med skam meddele.
Og nu vil nogle måske skrige, men har Lightroom en funktion der automatisk
booster alle farver i billedet?

Mvh Martin

Fra : Michaelbs

Dato : 30-03-08 00:45

> [...]
> Og nu vil nogle måske skrige, men har Lightroom en funktion der automatisk

Det kan man sagtens sætte Lightroom til at gøre automatisk, ja.
mvh Michaelbs

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 04:03

Michaelbs wrote:
> Det kan man sagtens sætte Lightroom til at gøre automatisk, ja.

Også uden at man skal rode med hver enkel farvekanal indivuduelt?
Hvad hedder den funktion? Så vil jeg da lige prøve en demo af Lightroom hvis
det findes.

Mvh Martin

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-03-08 10:02

Martin F. Nygaard wrote:
> Også uden at man skal rode med hver enkel farvekanal indivuduelt?
> Hvad hedder den funktion? Så vil jeg da lige prøve en demo af Lightroom hvis
> det findes.

Ja, den har faktisk to; Vibrance (som regel den bedste måde) og Saturation.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 30-03-08 11:44

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> mvh Kim Jensen
> blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
> Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk

Ja, du kan justere saturation og vibrance efter smag og gemme det som import
preset.
Når du så importerer billeder ind i Lightroom, kan du vælge at lade den
bruge dette preset automatisk og derved har du faktisk skabt en
auto-funktion.
I samme preset kan du så have stillet fx sharpening efter din smag, så det
også bliver påført automatisk, når billedet importeres i Lightroom.

Men det smarte ved Lightroom er også at den er multifunktionel,idet den både
holder styr på dine billeder (library) virker som Adobe Camera Raw converter
(med et smartere brugerinterface), den kan skabe slideshows, har et
fantastisk godt printmodul og et overbevisende web modul til at skabe
webgallerier. Det hele i en pakke.

Hans Kruse her fra gruppen har lavet en glimrende eksemplificeret gennemgang
af programmets muligheder her:
http://hans-kruse.blogspot.com/2008_01_01_archive.html

mvh Michaelbs

Fra : /Peter

Dato : 30-03-08 19:51

Martin F. Nygaard" <nejtak> skrev i en meddelelse

> Jeg har faktisk aldrig prøvet Adobe Lightroom, må jeg med skam
> meddele.
> Og nu vil nogle måske skrige, men har Lightroom en funktion der
> automatisk booster alle farver i billedet?

Kan Silkypix det, og hvad hedder den funktion?

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 22:03

/Peter wrote:
> Kan Silkypix det, og hvad hedder den funktion?

Aner det ikke. Jeg bruger jo ikke programmet.