Andet multimedie
bentjuul 3670
Paint Bucket Tool
Fra : Dan Andersen

Dato : 01-04-08 20:09

Er det rigtigt, at dette værktøj ikke findes i Adobe CS3?? Kan ikke finde
værktøjet.. Hvis værktøjet findes, hvorledes får jeg det frem til brug??

Mvh. Dan Andersen

Fra : BA

Dato : 01-04-08 20:19

Jeg mener ikke den er der, men du fylder bare ved at trække en farve fra
swatches eller vælge en farve i "fyld"

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Asboe

Dato : 01-04-08 20:29

Dan Andersen skrev i <47f2883d$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

>Er det rigtigt, at dette værktøj ikke findes i Adobe CS3?? Kan ikke finde
>værktøjet.. Hvis værktøjet findes, hvorledes får jeg det frem til brug??

Jo jo Der er da der!
Ligger under Gradient Tool

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Elle

Dato : 01-04-08 21:57

Jeg kender ikke den med swatches. Mon ikke det er et andet program.
En fin genvej hedder:

Alt+del (backspace) = fyld med forgrundsfarve
Ctrl/æble+ del (backspace) = fyld med baggrundsfarve

Fill og paintbucket er herefter stort set uaktuelle i farvesammehæng.

Hilsen Elle

Fra : Asboe

Dato : 02-04-08 07:52

Elle skrev i <C4186E4B.1DD97%elle@get2net.dk>:

>Jeg kender ikke den med swatches. Mon ikke det er et andet program.

Det har ikke noget med swartches at gøre!?

>Alt+del (backspace) = fyld med forgrundsfarve
>Ctrl/æble+ del (backspace) = fyld med baggrundsfarve

Det er fine genveje, som kan male 100% indenfor et udvalgt område.

Med 'Paint Bucket Tool' kan man selv bestemme 'Opacity' og hvilken
'Blending Modes' man ønsker. Desuden kan man bestemme 'Tolerance' for
det som skal 'males' - i lighed med 'magic Wand Tool'

og det er Photoshop CS3 jeg taler om.

Fra : Dan Andersen

Dato : 03-04-08 10:30

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mvh. Dan Andersen
>
>Takker for alle svarene - så kom jeg lidt nærmere en løsning..

Mvh. Dan Andersen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-04-08 17:41

Dan Andersen skrev:
> Er det rigtigt, at dette værktøj ikke findes i Adobe CS3?? Kan ikke
> finde værktøjet.. Hvis værktøjet findes, hvorledes får jeg det frem til
> brug??
>
> Mvh. Dan Andersen

Har du set at der findes mange flere tools, end dem du umiddelbart kan
se? Du vælger dem ved at holde venstre museknap nede, på en af knapperne
i toolbaren. Fx findes paint bucket i min CS3 ved at holde musen nede på
gradient tool.

Mvh
Anders Lund