Er man forpligtet til at betale?
Fra : Martin

Dato : 31-03-08 13:58

.... hvis man har en tid hos en tandlæge og har behov for at rykke den, og
når man ringer til dem er der optaget konstant?

Fra : Jubii

Dato : 31-03-08 14:58

Martin wrote:
> ... hvis man har en tid hos en tandlæge og har behov for at rykke den, og
> når man ringer til dem er der optaget konstant?

Betale for hvad? Har du fået en regning? Privat praksis? Hvilke regler kender du til hos
vedkommende?
Er det slemt kan du altid sende et eksprestelegram.

Fra : Martin

Dato : 01-04-08 08:55

> Betale for hvad? Har du fået en regning? Privat praksis? Hvilke regler
> kender du til hos
> vedkommende?

Nej ikke endnu men da jeg "missede" en aftale hos min tidligere tandlæge fik
jeg en regning for udeblivelse. Kender ikke nogle specifikke regler - hun
laver mine tænder - jeg betaler og så er den potte ude. Man får jo ikke
ligefrem et "regelsæt" udleveret hos tandlægen.

> Er det slemt kan du altid sende et eksprestelegram.

Bare af nysgerrighed: hvad er det?

Og bare til afslutning af denne "sag": det er her til morgen lykkedes mig at
komme igennem til dem, så no problemos.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-04-08 11:35

"Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> Bare af nysgerrighed: hvad er det?

En mulighed for at få overbragt en besked på tryk til en person langt fra en
selv. Vel at mærke her og nu, så man ikke skal vente på, at et brev kommer
frem med posten. Det fungerer altså uden, at modtageren har hverken fax,
e-mail, telefon eller noget anden elektronik. Men du skal kende deres
fysiske adresse.

http://www.festleksikon.dk/vis/Telegram.html

TDC tilbyder det fortsat:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/telefoni/faq.php?id=6062

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-08 12:45

Martin skrev:

> Nej ikke endnu men da jeg "missede" en aftale hos min tidligere tandlæge fik
> jeg en regning for udeblivelse.

Det har de også lov til hvis det er oplyst på forhånd. Tandlægen
kunne jo have haft en anden kunde i stolen hvis der var blevet
aflyst.

> Kender ikke nogle specifikke regler - hun
> laver mine tænder - jeg betaler og så er den potte ude. Man får jo ikke
> ligefrem et "regelsæt" udleveret hos tandlægen.

Prøv at se om ikke der hænger et opslag i venteværelset. Det gør
der hos min tandlæge.

> Og bare til afslutning af denne "sag": det er her til morgen lykkedes mig at
> komme igennem til dem, så no problemos.

Spørg om ikke de kan få email eller sms så man ikke behøver fange
dem live.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 01-04-08 19:41

> Det har de også lov til hvis det er oplyst på forhånd. Tandlægen
> kunne jo have haft en anden kunde i stolen hvis der var blevet
> aflyst.

Ja den er jeg med på, såfremt jeg kunne ændre i tide, Men det er som sagt
ordnet.