To PLAY or not to PLAY ?
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-08 15:47

Er vi ikke alle glade for at TDC endnu engang har valgt at køre med
windows DRM ? ;)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-03-08 17:19

> Er vi ikke alle glade for at TDC endnu engang har valgt at køre med
> windows DRM ? ;)

intet er gratis. Udgiften bliver blot læsset over på kunderne på anden
vis.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-03-08 23:03

> intet er gratis. Udgiften bliver blot læsset over på kunderne på anden
> vis.

Nej, det er klart. Desværre tvivler jeg på, at de nøjes med at læsse
udgiften over på Windows-brugere. Nå, skidt. De kan jo ikke bare lade
prisen stige helt vildt på andre produkter, for der er jo stadig fri
konkurrence. Jeg er da spændt på at se, hvordan det her Play virker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-08 23:08

> [...]
> prisen stige helt vildt på andre produkter, for der er jo stadig fri
> konkurrence. Jeg er da spændt på at se, hvordan det her Play virker.

Iflg. hvad der blev sagt til pressemødet så koster det TDC et 2 cifrect
millionbeløb i "afgifter" til rettgihedshavere ... det er sådan set
småpenge i forhold til TDC størrelse ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-08 00:07

> Jeg er da spændt på at se, hvordan det her Play virker.

nu har jeg bixet med det i ca. 1 time .. og jeg har ikke hørt noget
musik endnu ... i hvertfald mht. brugervenlighed vinder Apple/iTunes
STORT ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-04-08 00:53

> nu har jeg bixet med det i ca. 1 time .. og jeg har ikke hørt noget
> musik endnu ... i hvertfald mht. brugervenlighed vinder Apple/iTunes
> STORT ;)

Nu hvor det er åbnet, har jeg også set på det. Der bruges jo DRM fra
Microsoft, så Play kan ikke anvendes på Mac. Har du prøvet at få det til
at virke med Mac eller Windows?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-08 10:29

> Nu hvor det er åbnet, har jeg også set på det. Der bruges jo DRM fra
> Microsoft, så Play kan ikke anvendes på Mac. Har du prøvet at få det til
> at virke med Mac eller Windows?

windows ... og nu virker det ... men jeg er ikke imponeret :)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-03-08 19:06

Thomas von Hassel wrote:
> Er vi ikke alle glade for at TDC endnu engang har valgt at køre med
> windows DRM ? ;)

Hvis du tænker på, at de nu åbner for gratis download, hvis man har TDC
bredbånd, så synes jeg, det grænser til konkurrenceforvridning, så det
basker til noget...

Egentlig burde nogen sende en alvorlig klage til Forbrugerstyrelsen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-08 19:13

> [...]
> basker til noget...
>
> Egentlig burde nogen sende en alvorlig klage til Forbrugerstyrelsen...

tjo, men nytter det noget ? Derudover var der også rygter om at Apple
ville lave noget lign. hvor du betaler extra for din iPod for så at
kunne downloade frit fra iTunes Store ... er det bedre ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-03-08 20:45

Thomas von Hassel wrote:

> tjo, men nytter det noget ?

Tja, det kan vel kun en sag plus en afgørelse vise noget om...

> Derudover var der også rygter om at Apple ville lave noget
> lign. hvor du betaler extra for din iPod for så at kunne
> downloade frit fra iTunes Store ... er det bedre ?

Hm, jeg mener faktisk, de har lavet noget i den retning i USA, men i
form af et forholdsvis lavt abonnement på svjh. $19,99USd pr. md., så
kan du frit download alt, hvad du måtte ønske af både music og video...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-08 20:48

> [...]
> form af et forholdsvis lavt abonnement på svjh. $19,99USd pr. md., så
> kan du frit download alt, hvad du måtte ønske af både music og video...

.... det er der ikke noget af fra Apple ... endnu ... men jo, der er
andre tjenster der tilbyder, bla. Rapsody.. <http://learn.rhapsody.com/>