/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
tarteletorgie a la dsb-reklame
Fra : Sune Vuorela


Dato : 30-03-08 22:24

Hej!

Jeg står for at skulle lave tarteletter til en gang aftensmad i
weekenden.

Noget med høns i asparges og så en masse pakker købetarteletter? Eller
hvad?

Og hvor meget "fyld" går der til tarteletter?

Og hvor meget spiser rigtige mænd når tarteletter nærmest er eneste der
bliver serveret til en gang aftensmad? ;)

/Sune

 
 
Rasmus M. Jensen (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 31-03-08 00:58

Sune Vuorela wrote:
> Hej!
>
> Jeg står for at skulle lave tarteletter til en gang aftensmad i
> weekenden.
>
> Noget med høns i asparges og så en masse pakker købetarteletter? Eller
> hvad?
>
> Og hvor meget "fyld" går der til tarteletter?
>
> Og hvor meget spiser rigtige mænd når tarteletter nærmest er eneste
> der bliver serveret til en gang aftensmad? ;)
>
> /Sune

Karen Wolffs tarteletter er de bedste efter min mening...
det er de "tykke" butterdejstarteletter...
de lidt billigere - noget tyndere skaller kan fint bruges til fodring af
ænder osv. efter min smag...
jeg vil sige regn med mindst 4 pr. rigtig mand...

en udemærket opskrift på høns i asparges findes her:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=1955&H%C3%B8ns%20og%20asparges%20i%20tarteletter

køb en god stor kylling, høne eller lign. og kog den f.eks. dagen i
forvejen... kog den sammen med gulerødder, løg, knoldselleri og masser af
persille... det der tager længst tid i fremstillingen er at pille kødet af
fuglen og "trevle" det op i små-bidder...

--
mvh
Rasmus



Autocadster (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 31-03-08 06:10

Rasmus M. Jensen formulerede mandag:
> Sune Vuorela wrote:
>> Jeg står for at skulle lave tarteletter til en gang aftensmad i
>> weekenden.
>> Noget med høns i asparges og så en masse pakker købetarteletter? Eller
>> hvad?
>> Og hvor meget "fyld" går der til tarteletter?
>> Og hvor meget spiser rigtige mænd når tarteletter nærmest er eneste
>> der bliver serveret til en gang aftensmad? ;)

> Karen Wolffs tarteletter er de bedste efter min mening...
> det er de "tykke" butterdejstarteletter...
> de lidt billigere - noget tyndere skaller kan fint bruges til fodring af
> ænder osv. efter min smag...
> jeg vil sige regn med mindst 4 pr. rigtig mand...

4 til en rigtig mand !? næ nej, min 6stk. og hvis man så beregner 8stk.
pr. mand, så er der jo til lidt frokost dagen der på

Og husk godt med kylling

Er i øvrigt enig i at Karen Wolffs tarteletter de tykke er de bedste,
så nu mangler vi bare tidspunktet hvor vi skal komme

--
Venligst
Autocadster / 2620



Max (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 31-03-08 07:12

Hej Autocadster

> 4 til en rigtig mand !? næ nej, min 6stk. og hvis man så beregner
> 8stk. pr. mand, så er der jo til lidt frokost dagen der på

Ja, 4 stk er til en gammel mand som mig, 6-8 stykker sætter
svigersønnen og sønnen let til livs :)

--
Mvh Max



fix (31-03-2008)
Kommentar
Fra : fix


Dato : 31-03-08 13:53


"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:47f080b3$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Autocadster
>
>> 4 til en rigtig mand !? næ nej, min 6stk. og hvis man så beregner
>> 8stk. pr. mand, så er der jo til lidt frokost dagen der på
>
> Ja, 4 stk er til en gammel mand som mig, 6-8 stykker sætter
> svigersønnen og sønnen let til livs :)
>

Hm! Tarteletter, og mad til mænd ???


finn




Max (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 31-03-08 13:59

Hej Finn

> Hm! Tarteletter, og mad til mænd ???

Åbenbart noget du har svært ved at forstå, dreng :)

--
Mvh Max



Hauge (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 31-03-08 17:05

Hej Max

Max wrote:
> Ja, 4 stk er til en gammel mand som mig, 6-8 stykker sætter
> svigersønnen og sønnen let til livs :)

Wow, er du *så* gammel?

Mvh Hauge



Trine Kornum Christi~ (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 31-03-08 16:55

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> writes:

> Karen Wolffs tarteletter er de bedste efter min mening...
> det er de "tykke" butterdejstarteletter...
> de lidt billigere - noget tyndere skaller kan fint bruges til fodring af
> ænder osv. efter min smag...

Tja, her i huset synes vi de tykke er til fuglene og kan noget bedre
lide de billigere og tyndere.

> jeg vil sige regn med mindst 4 pr. rigtig mand...

4? Så er der da ikke engang nogen der bliver halvmætte. Jeg ville
beregne mindst 8.

> køb en god stor kylling, høne eller lign. og kog den f.eks. dagen i
> forvejen... kog den sammen med gulerødder, løg, knoldselleri og masser af
> persille... det der tager længst tid i fremstillingen er at pille kødet af
> fuglen og "trevle" det op i små-bidder...

Hvis du vil slippe rigtig nemt om ved det, så kan man købe kyllingekød
skåret i stykker. Altså rigtig kyllingekød, ikke noget der er hakket
og formet og kogt. Det kræver naturligvis stadigvæk noget suppe til
sovsen, men det kan man også købe sig til.

Mvh Trine, der nu godt nok plejer at lave det fra bunden

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Autocadster (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 31-03-08 18:06

Trine Kornum Christiansen tastede følgende:
> Hvis du vil slippe rigtig nemt om ved det, så kan man købe kyllingekød
> skåret i stykker. Altså rigtig kyllingekød

Hvad er der nu galt med en hel kogt kylling eller tre ?

--
Venligst
Autocadster / 2620



Trine Kornum Christi~ (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 31-03-08 19:18

Autocadster <autocadster@gmail.com> writes:

> Trine Kornum Christiansen tastede følgende:
>> Hvis du vil slippe rigtig nemt om ved det, så kan man købe kyllingekød
>> skåret i stykker. Altså rigtig kyllingekød
>
> Hvad er der nu galt med en hel kogt kylling eller tre ?

Intet som helst. Altså bortset fra at det nu engang tager mere tid at
ordne, koge og dele tre kyllinger end at tage et par poser frossen
kyllingekød og en pose suppe.

På et tidspunkt her sidst på foråret skal vi holde barnedåb og det er
da ikke utænkeligt at det vil involvere tarteletter med høns i
aspargessovs. Og med en nyfødt og alt det andet mad der også skal
laves, så er det nu meget rart at kunne springe over hvor gærdet er
lavest nogle gange.

Der er jo heller ikke noget galt med en hjemmeslagtet høne, der har
gået i baghaven og som man selv har hakket hovedet af og renset og
plukket. Spørgsmålet er bare hvor langt tilbage man vil gå i at maden
er hjemmelavet.

Mvh Trine

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Hauge (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 31-03-08 19:21

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Intet som helst. Altså bortset fra at det nu engang tager mere tid at
> ordne, koge og dele tre kyllinger end at tage et par poser frossen
> kyllingekød og en pose suppe.

Hvor meget sværere er det at tage en pakke kyllingebryst og koge dem? Så har
du da antydningen af suppe og endda billigt kogt kylling.
Der er da vist nogen der tingene mere besværligt/uoverskueligt end hvad godt
er..

Mvh Hauge



Trine Kornum Christi~ (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 31-03-08 19:25

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> writes:

> Hvor meget sværere er det at tage en pakke kyllingebryst og koge dem? Så har
> du da antydningen af suppe og endda billigt kogt kylling.
> Der er da vist nogen der tingene mere besværligt/uoverskueligt end hvad godt
> er..

Kyllingebryst er simpelthen for magert til at give nogen som helst
former for smag til suppen og jeg synes nemt det bliver tørt og trævlet.

Skal jeg lave det selv, og det plejer jeg at gøre, så skal det enten
være med en hel kylling/høne eller med lår.

Så vidt jeg husker giver man 25 kroner for et halvt kilo frossen og
skåret kyllingekød. Det er også nemt at lave en hurtig hønsekødssalat
til frokosten på den måde.

Mvh Trine

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Hauge (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 31-03-08 19:28

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Skal jeg lave det selv, og det plejer jeg at gøre, så skal det enten
> være med en hel kylling/høne eller med lår.

Øhm jo, men i forhold til færdigkogt tørt frossen kød..

> Så vidt jeg husker giver man 25 kroner for et halvt kilo frossen og
> skåret kyllingekød. Det er også nemt at lave en hurtig hønsekødssalat
> til frokosten på den måde.

Så vil jeg hellere selv koge det, også selvom det "kun" er brystkød.. Men
sådan er vi heldigvis så forskellige.

Mvh Hauge



Jens Bruun (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 31-03-08 21:12

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
news:uhcemahc4.fsf@trinekc.dk

> Intet som helst. Altså bortset fra at det nu engang tager mere tid at
> ordne, koge og dele tre kyllinger end at tage et par poser frossen
> kyllingekød og en pose suppe.

Vel gør det ej. Det tager ingen tid at smide et par
kyllinger/Bornholmerhaner over ilden med lidt urter.

> Og med en nyfødt og alt det andet mad der også skal
> laves, så er det nu meget rart at kunne springe over hvor gærdet er
> lavest nogle gange.

Med al respekt: Det var da det mest åndssvage sted at springe over. Nykogt,
fersk kylling/Bornholmerhane er "piece of cake", og slå frossen skidtkød med
200 banelængder - og så tager det ingen tid, da man jo ikke behøver at stå
og glo på gryden, mens den småkoger.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Trine Kornum Christi~ (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 01-04-08 10:50

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
> news:uhcemahc4.fsf@trinekc.dk
>
>> Intet som helst. Altså bortset fra at det nu engang tager mere tid at
>> ordne, koge og dele tre kyllinger end at tage et par poser frossen
>> kyllingekød og en pose suppe.
>
> Vel gør det ej. Det tager ingen tid at smide et par
> kyllinger/Bornholmerhaner over ilden med lidt urter.

Nej, det tager ingen tid at koge kræet. Det der tager tid, er at dele
den og skære køddet ud.

Mvh Trine

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Jens Bruun (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 01-04-08 10:57

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
news:u8wzxvr9n.fsf@trinekc.dk

> Nej, det tager ingen tid at koge kræet. Det der tager tid, er at dele
> den og skære køddet ud.

Jeg er frisk på et væddemål om en kasse Limfjordsportere eller andet efter
dit valg: Jeg kan partere og pille kødet fra en høne på under fem minutter
ekskl. kogetid, så kødet er klar til tarteletterne. Er du frisk?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Hauge (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 01-04-08 16:48

Jens Bruun wrote:
> Jeg er frisk på et væddemål om en kasse Limfjordsportere eller andet
> efter dit valg: Jeg kan partere og pille kødet fra en høne på under
> fem minutter ekskl. kogetid, så kødet er klar til tarteletterne. Er
> du frisk?

Ja jeg turde ikke vædde, da jeg ved du vil vinde. Det tager ikke længere
tid. Man kan endda sige at det tager kortere tid, end det at skrive de 4
indlæg som Trine har skrevet her i tråden for frossen-kogt-posekød..

Mvh Hauge



Trine Kornum Christi~ (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 01-04-08 17:03

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:

> Jeg er frisk på et væddemål om en kasse Limfjordsportere eller andet efter
> dit valg: Jeg kan partere og pille kødet fra en høne på under fem minutter
> ekskl. kogetid, så kødet er klar til tarteletterne. Er du frisk?

Du kan sikkert godt. Jeg kan ikke. Og jeg er sikker på at jeg ikke er
den eneste der ikke kan.

Mvh Trine, der ikke ser noget galt i at springe over hvor gærdet er
lavest engang imellem

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Max (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-04-08 17:10

Hej Trine

> Mvh Trine, der ikke ser noget galt i at springe over hvor gærdet er
> lavest engang imellem

Bare man husker at det kan være nemmere at gå under det hvor
det er højest er der såmændt ikke noget galt i det.

--
Mvh Max



Steen Jakobsen (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Steen Jakobsen


Dato : 01-04-08 17:10


"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen
news:uzlsdtvfc.fsf@trinekc.dk...
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:
>
>> Jeg er frisk på et væddemål om en kasse Limfjordsportere eller andet
>> efter
>> dit valg: Jeg kan partere og pille kødet fra en høne på under fem
>> minutter
>> ekskl. kogetid, så kødet er klar til tarteletterne. Er du frisk?
>
> Du kan sikkert godt. Jeg kan ikke. Og jeg er sikker på at jeg ikke er
> den eneste der ikke kan.
>
> Mvh Trine, der ikke ser noget galt i at springe over hvor gærdet er
> lavest engang imellem

Det kan jeg heller ikke se noget galt i, jeg gider bare ikke spise det der
kommer ud af det så her bliver der kogt en høne så man kan bruge suppen til
sovs.

Steen.


Jan Boegh (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 01-04-08 20:06

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:VLudnWrQrsaZmm_anZ2dnUVZ8tSdnZ2d@giganews.com...

> Jeg er frisk på et væddemål om en kasse Limfjordsportere eller andet efter
> dit valg: Jeg kan partere og pille kødet fra en høne på under fem minutter
> ekskl. kogetid, så kødet er klar til tarteletterne. Er du frisk?

Jeg stiller gerne op - og så nupper jeg 2 stks mens du hygger dig med din
ene.

vh
jan


--
Jan Bøgh | http://jan.boegh.net
In the beginning God made 'the light.' Shortly thereafter God made three big
mistakes. The first mistake was called MAN, the second mistake was called
WO-MAN, and the third mistake was the invention of THE POODLE.


Inger D. (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 01-04-08 19:21


> Karen Wolffs tarteletter er de bedste efter min mening...
> det er de "tykke" butterdejstarteletter...
> de lidt billigere - noget tyndere skaller kan fint bruges til fodring af
> ænder osv. efter min smag...

Man skal i hvert tilfælde holde sig væk fra den fedtfattige udgave. Så dan
nogle købte jeg engang i Netto og det var noget underligt, tykt pap.

Inger D.



Max (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-04-08 19:28

Hej Inger

> Man skal i hvert tilfælde holde sig væk fra den fedtfattige udgave.
> Så dan nogle købte jeg engang i Netto og det var noget underligt,
> tykt pap.

Der er også noget naturstridigt i at ville lave fedtfattig butterdej :)

--
Mvh Max



Inger D. (01-04-2008)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 01-04-08 19:41

> Der er også noget naturstridigt i at ville lave fedtfattig butterdej :)

Ja, men det skulle jo lige prøves

Inger D.



4Niels (02-04-2008)
Kommentar
Fra : 4Niels


Dato : 02-04-08 16:41

og hvordan er det nu med asparges-stykkerne..

hvilke dåser eller hvad købes hvor så smagen er bedst.

/N
"Inger D." <blabla@no.no> wrote in message
news:47f27c6b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Karen Wolffs tarteletter er de bedste efter min mening...
>> det er de "tykke" butterdejstarteletter...
>> de lidt billigere - noget tyndere skaller kan fint bruges til fodring af
>> ænder osv. efter min smag...
>
> Man skal i hvert tilfælde holde sig væk fra den fedtfattige udgave. Så dan
> nogle købte jeg engang i Netto og det var noget underligt, tykt pap.
>
> Inger D.
>



Trine Kornum Christi~ (02-04-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 02-04-08 18:21

"4Niels" <4nielsYT2@c.dk> writes:

> og hvordan er det nu med asparges-stykkerne..
>
> hvilke dåser eller hvad købes hvor så smagen er bedst.

Næ nej, dem skal man skam ikke købe på dåse eller glas. Du går ud i
haven og graver nogle hvide asparges op. Den skyller du og skræller
dem fra hovedet og ned. Så skærer du det nederste træede stykke af. Så
skærer du dem i mundrette stykker og koger dem i suppen i ca. 10
minutter.

:)

Eller så køber du et (eller flere) glas Bon Appetit aspargesstykker.
Dem plejer vi at bruge og synes de er fine.

Mvh Trine

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Ebbe Kristensen (03-04-2008)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 03-04-08 10:35

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Næ nej, dem skal man skam ikke købe på dåse eller glas. Du går ud i
> haven og graver nogle hvide asparges op. Den skyller du og skræller
> dem fra hovedet og ned. Så skærer du det nederste træede stykke af.

Det er både nemmere og sikrere at brække det nederste stykke af. Det laveste
punkt på aspargsen hvor den kan knække, er der hvor det træede holder op.

Ebbe



Kim Schulz (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 31-03-08 17:33

On Mon, 31 Mar 2008 07:09:49 +0200
Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Rasmus M. Jensen formulerede mandag:
> > Sune Vuorela wrote:
> >> Jeg står for at skulle lave tarteletter til en gang aftensmad i
> >> weekenden.
> >> Noget med høns i asparges og så en masse pakker købetarteletter?
> >> Eller hvad?
> >> Og hvor meget "fyld" går der til tarteletter?
> >> Og hvor meget spiser rigtige mænd når tarteletter nærmest er eneste
> >> der bliver serveret til en gang aftensmad? ;)
>
> > Karen Wolffs tarteletter er de bedste efter min mening...
> > det er de "tykke" butterdejstarteletter...
> > de lidt billigere - noget tyndere skaller kan fint bruges til
> > fodring af ænder osv. efter min smag...
> > jeg vil sige regn med mindst 4 pr. rigtig mand...
>
> 4 til en rigtig mand !? næ nej, min 6stk. og hvis man så beregner
> 8stk. pr. mand, så er der jo til lidt frokost dagen der på

Her snakker du vel formodenligt om hvis det bliver serveret som forret
ik! Efter sådan en lille appetitvækker skal der jo en god mandebøf
på bordet så vi også kan blive mætte.


edelvang@gmail.com (31-03-2008)
Kommentar
Fra : edelvang@gmail.com


Dato : 31-03-08 11:31

On 31 Mar., 01:57, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
wrote:

> Karen Wolffs tarteletter er de bedste efter min mening...
> det er de "tykke" butterdejstarteletter...

Er det nu, jeg skal bryde ind og bede jer lave skidtet fra bunden?

De tykke tarteletter forbinder jeg mest med rædselsfulde madoplevelser
fra barndommen med netop disse tarteletter fyldt med hvid sovs og
fiskeboller fra dåse. Mærkeligt, at man alligevel overlevede. Næh, giv
mig høns i asparges!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Ralph (31-03-2008)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 31-03-08 21:56

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a9f39f-03dc-4963-9b93->11c3505aba22@d21g2000prf.googlegroups.com...
>On 31 Mar., 01:57, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
>wrote:
>fiskeboller fra dåse. Mærkeligt, at man alligevel overlevede. Næh, giv
>mig høns i asparges!

Med streg under høns, kylling er OK med teenagebørn, men hvis der skal smag
til, så en god høne 2-3 år gammel.

--
Ralph



fix (01-04-2008)
Kommentar
Fra : fix


Dato : 01-04-08 11:05


"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47f14ffb$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> <edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43a9f39f-03dc-4963-9b93->11c3505aba22@d21g2000prf.googlegroups.com...
>>On 31 Mar., 01:57, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
>>wrote:
>>fiskeboller fra dåse. Mærkeligt, at man alligevel overlevede. Næh, giv
>>mig høns i asparges!
>
> Med streg under høns, kylling er OK med teenagebørn, men hvis der skal
> smag til, så en god høne 2-3 år gammel.
>
er det egentligt ikke også hele ideen med tarteletter? kylling spises
stegt - og det hele i et måltid. -Deraf "lørdagskylling"
Når vi slagtede en høne var der til hele weekenden (før vi kendte det ord):
Lørdag: Suppe brød og det regulære kød fra hønen.
Det uregulære blev pillet af og brugt til tarteletter søndag.

mums! for om mandagen var det igen kødløs, frikadeller eller fisk. (ak ja,
det har man ikke råd til mere som hverdagsmad!)

finn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste